تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/22 - 12:50
کد خبر: 484525

آغاز رسمی آموزش نودانشجویان دانشگاه‌ها از امروز

آغاز رسمی آموزش نودانشجویان دانشگاه‌ها از امروز

کلاس‌های آموزشی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز ۲۲ مهر ماه سال جاری رسما آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کلاس‌های آموزشی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز ۲۲ مهر ماه سال جاری رسما آغاز می‌شود.

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) در رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ روز جمعه ۱۴مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از روز دوشنبه ۱۷ مهر می توانستند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت نام نودانشجویان، از سوی دانشگاه‌ها اعلام شد که کلاس های آموزشی دانشجویان به صورت رسمی از امروز شنبه ۲۲ مهر ماه آغاز می‌شود.

در این رابطه معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی اطلاعیه و شیوه‌نامه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی دوره‌های روزانه و نوبت دوم(شبانه) سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این دانشگاه را منتشر کرد و بر این اساس ثبت نام الکترونیکی پذیرفته شدگان از ساعت ۱۳ ظهر روز دوشنبه ۱۷ مهر آغاز شد و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۹ این ماه ادامه یافت و همه پذیرفته‌شدگان از طریق سامانه آموزشی گلستان به نشانی https://ems.atu.ac.ir  نسبت به ثبت نام خود اقدام کردند.

همچنین کلاس های نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ کلیه پذیرفته شدگان دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) از امروز شنبه مورخ ۲۲ مهر ماه به صورت "حضوری" در دانشکده های محل تحصیل تشکیل می شود.

دانشگاه علم و صنعت نیز اعلام کرد؛ کلیه دانشجویان پذیرفته شده سال ۱۴۰۲ این دانشگاه از روز دوشنبه ۱۷ مهر می‌توانستند نسبت به ثبت نام غیرحضوری خود اقدام کنند و این مهلت به مدت دو روز یعنی تا روز چهارشنبه ۱۹ مهر ادامه داشت. کلاس های نودانشجویان علم و صنعت نیز از امروز تشکیل می شود.

دانشگاه های شریف، تهران و شهید بهشتی نیز هفته گذشته ثبت نام نو دانشجویان خود را انجام دادند و کلاس های آموزشی دانشجویان این دانشگاه ها نیز از امروز تشکیل می‌شود.

پیش از این وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده بود که سال تحصیلی ورودی های جدید دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، امسال به دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار گیرند و این امر نیاز به زمان داشت، از هفته سوم مهر آغاز خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top