تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/22 - 20:29
کد خبر: 484591

رئیسی: جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری همه کشورهای اسلامی است

رئیسی: جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری همه کشورهای اسلامی است

کرد: رژیم صهیونیستی می‌کوشد با مجازات دسته‌جمعی و جنایت سیستماتیک انتقام شکست خود از نیروهای مقاومت در میدان نبرد را از غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با اشاره به تحرک و پیشرفت روابط دو کشور در دوره اخیر بر تداوم گسترش همکاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار ایران و عراق تأکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه ضمن ابراز مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم بی‌گناه غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی می‌کوشد با مجازات دسته‌جمعی و جنایت سیستماتیک انتقام شکست خود از نیروهای مقاومت در میدان نبرد را از غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه بگیرد.

رئیسی قطع آب و برق و جلوگیری از ارسال سوخت و غذا به نوار غزه را مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف و تصریح کرد: آنچه در غزه شاهد بودیم، نتیجه انباشت خشم ناشی از ظلم و جنایت صهیونیست‌ها بود، اما سران رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند آن را به عوامل بیرونی ربط دهند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: رفع محاصره غیرانسانی غزه و جلوگیری از نسل‌کشی در حال انجام در این منطقه نیازمند اقدام فوری از سوی همه امت اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آماده اقدام مشترک با عراق و همه کشورهای اسلامی دیگر است.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تأکید بر تداوم گسترش روابط دو کشور، از مواضع اصولی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد و گفت: آنچه امروز در غزه در حال رخ دادن است یک نسل‌کشی دسته جمعی و در تلافی شکست بزرگی است که رژیم صهیونیستی در میدان از مجاهدان مقاومت متحمل شده است.

نخست‌وزیر عراق افزود: مقامات رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن هستند که خشم خود را بر سر غیرنظامیان بی‌گناه خالی کنند و از همین رو همه کشورهای اسلامی موظف هستند برای توقف این روند از همه ظرفیت‌های خود بهره بگیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top