تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/24 - 08:59
کد خبر: 484713

‌دانشجویان مولوی عبدالحمید را به مناظره فراخواندند

‌دانشجویان مولوی عبدالحمید را به مناظره فراخواندند

جمعی از تشکل‌های دانشجویی سیستان و بلوچستان با انتشار نامه سرگشاده خطاب به مولوی عبدالحمید از او جهت مناظره در خصوص مواضع اخیرش در به رسمیت شناختن اسرائیل دعوت به مناظره کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با انتشار نامه سرگشاده خطاب به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، در پی مواضع اخیر وی در خصوص تحولات فلسطین اشغالی و حمله رژیم صهیونیستی به غزه خواستار حضور وی یا نماینده او در مناظره و پاسخگویی در این زمینه شدند. متن نامه به شرح زیر است:
 
جناب آقای مولوی عبدالحمید
 
با سلام و احترام
 
موضع مورخ 21 مهرماه جنابعالی نسبت به «مسئله فلسطین» را شنیدیم؛ مایلیم ناراحتی زایدالوصف خود را به عنوان عضو کوچک از یک ملت بزرگ ایران از اعلام این موضع توسط جنابعالی ابراز داریم. واقعیت این است که وقتی شخصی چون شما اقدام به اخذ چنین رویکردی و هدایت افکار عمومی می‌نماید، نمی‌تواند از بیان مبنا و دلایل تغییر رویکرد ناگهانی خود سر باز بزند.
 
در همین راستا جنبش دانشجویی در پی درک و فهم حقایق تاریخی و بیان آن برای نسل حاضر و به یادگار گذاردن آن برای نسل‌های بعدی است، تصمیم دارد تا به کنکاش بیشتر در چند و چون این مسئله بپردازد و برای برون‌ رفت از این وضعیت ناشایست، پیشنهاد می‌کنیم جنابعالی یا نماینده مورد تاییدتان اعلام آمادگی کنید تا طی مناظره‌ای در حضور مردم در خصوص این مسئله گفت‌وگو کنیم.
محل مناقشه، موضع‌گیری‌های اخیر جنابعالی در خصوص مسئله فلسطین است که طی آن، اولاً رژیم غاصب را کشور دانسته‌اید؛ ثانیاً به عنوان یک عالم دینی در شرایطی که مقاومت از هر زمانی قوی‌تر است و آتش امید را در دل‌های آزادگان جهان زنده کرده و رویای دیرینه آزادی قدس شریف را در دل مسلمانان واقعیت بخشیده، شما حرف از ناامیدی زده‌اید و نابودی اسرائیل را امری غیرواقعی دانسته‌‌اید و ثالثاً در پیشنهادتان تحت عنوان نظریه دو دولت، بخشی از خاک فلسطین را به غاصین بخشیده‌اید که از منظر ما هر سه این موضوع نادرست است.
 
جنابعالی در قسمتی از نطق خود اشاره داشتید احتمالاً خیلی‌ها بعد از این موضع به شما اعتراض کنند که اجرکم‌عندالله ان‌شاءالله؛ اما از باب «الاکرام بالاتمام» اینک لطف کنید در یک گفت‌وگوی مشترک توسط خود یا نماینده‌تان، این تغییر رویکرد خود را که روزی تنها راه حل مسئله فلسطین را جهاد می‌دانستید و اکنون بخشیدن قسمتی از وطن خود را توسط فلسطینی‌ها راهکار اصلی می‌دانید؛ تشریح نمائید تا مردم و علی‌الخصوص قشر جوان و فعال جامعه، بیشتر و بهتر و عمیق‌تر در جریان مسائل و قضایا و رویدادها واقع شوند و بتوانند قضاوت آگاهانه‌تر و منصفانه‌‌تر و منطقی‌تری داشته باشند.
 
با این همه، همچنان معتقدیم بهترین کار آن است که جنابعالی از فرصت پیش آمده حسن استفاده را به عمل آورده و حالا که با اتخاذ رویکردی متفاوت از گذشته خودتان، برخی توجهات در داخل و خارج کشور خصوصاً در میان اهل سنت به سمت شما جلب شده، با حضور خودتان یا نماینده‌تان در این مناظره به تشریح دیدگاه‌های خود بپردازید. آغازگر بحث نیز شما باشید. از هر مطلب و نقطه‌ای که مایلید، مطلب را خوب باز کنید تا ابتدا بتوان دیدگاه جنابعالی را در آن موضوع به درستی فهمید و سپس راجع به آن بحث کرد.
 
و کلام آخر در این مختصر اینکه «نحن ابناءالدلیل». تلاش ما در این مناظره آن خواهد بود که حق‌جو و حق‌گو باشم. آنجا که حقیقتی را بر مبنای اسناد و دلایل بیابیم، آن را خواهیم پذیرفت و آنچه را که حقیقت بدانیم خواهیم گفت؛ بنابراین هرگز با خودمان این قرار را نگذاشته‌ایم که با هرچه جنابعالی می‌فرمایید مخالفت کنیم و یا بالعکس چشم و گوش بسته آنها را بپذیریم. جنبش دانشجویی مطیع سند و مدرک و برهان و دلیل است.
 
امیدواریم این درخواست را پذیرا باشید. بی‌صبرانه در انتظار پاسخ مثبت جنابعالی هستیم.
 
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top