تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/24 - 12:26
کد خبر: 484746

گرانترین و لوکس ترین صنایع دستی ایران را بشناسید

گرانترین و لوکس ترین صنایع دستی ایران را بشناسید

از نظر مجموعه مارسین گرانترین صنایع دستی از بین صنایع دستی اصفهان، می توان فیروزه کوبی را نام برد. هر چند از نظر ایشان خیلی از عوامل در قیمت نهایی یک صنایع دستی اثر می گذارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گرانترین صنایع دستی ایران چیست؟اولین چیزی که با شنیدن سوال لوکس ترین و لاکچری ترین صنایع دستی ایران به ذهنتان می رسد چه چیزی است؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال به اهل فن مراجعه کردم.کسانی که سالهای زیادی سر و کارشان با صنایع دستی و بازار و فروش آن بوده است.اما شاید برایتان جالب باشد که جواب همه آنها یکی نبود اما در بعضی بخش ها به یک نقطه مشترک می رسیدند برای مثال، با مدیر فروشگاه صنایع دستی مارسین در اصفهان به گفت و گو نشستم و نظرشان را در مورد سوال گرانترین صنایع  دستی ایران پرسیدم:

از نظر مجموعه مارسین گرانترین صنایع دستی از بین صنایع دستی اصفهان، می توان فیروزه کوبی را نام برد. هر چند از نظر ایشان خیلی از عوامل در قیمت نهایی یک صنایع دستی اثر می گذارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مواد اولیه به کار رفته در آن

مثلا قطعا ظرف میناکاری که با مس ساخته شده باشد قیمت به مراتب بالاتری نسبت به یک ظرف مینای سفالی دارد.یا مثلا کنده کاری روی یه ظرف طلا قطعا لوکس تر و بسیار لاکچری و گرانتر از هر متریال دیگری است.این مسئله در مورد همه نوع محصولی صدق می کند.

نام استاد و هنرمند اثر

به این مسئله شک نکنید که اگر یک صنایع دستی با نام یکی از مشاهیر این عرصه گره بخورد حتما جز لیست گرانترین صنایع دستی ایران خواهد بود.مثلا یک تابلو مینیاتور را تصور کنید که با امضا و مهر استاد فرشچیان باشد و قیمت آن را با اثر یک هنرمند گمنام مقایسه کنید.پس همیشه اعتبار و شهرت صاحب اثر در تعیین قیمت نهایی آن موثر خواهد بود.

گرانترین و لوکس ترین صنایع دستی ایران را بشناسید

مدت زمان کار بر روی صنایع دستی

مدیر مجموعه مارسین ادامه داد: از نظر مدت زمان کار بر روی صنایع دستی و ظرافت،کارهای بازاری را نمی توان با صنایع دستی نفیس و خاص مقایسه کرد.مثلا یک صندوقچه خاتم کاری وجود دارد که اثر پدر خاتم کاری ایران استاد عبدالخالق خاتمی گلریز است.ایشان برای ساخت این اثر بیش از 15 سال وقت گذاشته اند.پس قطعا قیمت گذاری برای همچین اثری بسیار سخت است. و نمی توان آن را بر اساس کارهای روتین بازاری قیمت گذاری کرد.

گرانترین و لوکس ترین صنایع دستی ایران را بشناسید

فرش دستباف گرانترین صنایع دستی ایران

اما همیشه وقتی نام زیباترین،گرانترین ،لوکس ترین و لاکچرین ترین صنایع دستی ایران به میان می آید نمی توان نامی از فرش های دستباف نفیس ایرانی به میان نیاورد.هنوز مدت زمان زیادی از فرش اهدایی به رونالدو نمی گذرد.دیدم که قطعه فرش چه هیاهویی به پا کرد.همیشه فرش یکی از گزینه های ایران در اهدای هدیه به سازمان ها و سایرملل به عنوان هدیه ای نفیس و ارزشمند بوده است.قطعا فرش دستباف یکی از گرانترین و لوکس ترین صنایع دستی ایران و حتی جهان است.اگر همین فرش ها با مواد اولیه ای خاص و طرح و اندازه ای خاص بافته شوند بی شک هیچ کدام از صنایع دستی به لحاظ قیمت نمی توانند با آن رقابت کنند.شاید خیلی ها این تصور را داشته باشند که، اگر هر صنایع دستی با فلز ارزشمندی مانند طلا ساخته شود، به لحاظ قیمت از فرش دستباف با ارزش تر خواهد شد.شاید اینگونه باشد اما اگر بتوان فرش دستبافی را با الیاف طلا بافت قطعا دیگر، فرش فاصله خود را رقبا بسیار زیادتر خواهد کرد.

یکی از نقاط مشترکی که با اکثر فعالین در حوزه صنایع دستی در مورد گرانترین و لوکس ترین صنایع  دستی رو برو شدیم همین فرش دستباف بود، که در لیست همه جای گرفت. در نهایت قضاوت را به شما می سپاریم.به نظر شما گرانترین صنایع دستی ایران کدام است؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رزیتا نجفی
1402/07/25 - 10:16

یه سوال برام پیش اومد مگه تابلو نقاشی جز صنایع دستیه؟
رزیتا نجفی
1402/07/26 - 09:56

وقتی نظرات و تایید نمی کنید برای چی باکس نظر گذاشتید خب؟
شایان هدایتی
1402/07/28 - 10:30

سلام.یکی از رویاهام داشتک یه کلسیون بزرگ ار صنایع دستی کل جهانه.اینجا کسی میدونه تابلوهای اصل استاد فرشچیان رو از کجا میشه خرید؟
امین بیات
1402/07/29 - 10:56

ولی من فکر میکنم از فرش گرون تر هم باشه.
رزیتا نجفی
1402/08/03 - 14:39

خوب چی گرون تره مثلا؟الان توی خبرهای اومده بود یه فرش ایرانی تو حراجی لندن 2-3 میلیون پوند فروخته شد.دیگه بنظرم بقیه چیزا بایدعتیقه باشن که گرونتر باشه
سینا
1402/08/29 - 09:00

به نظر کم کلا صنایع دستی گرون هستند البته باید هم اینطوری باشه
زهرا ساجدی
1402/10/10 - 08:29

به نظر من روی بعضی آثار واقعا نمیشه قیمت گذاشت.مثلا من شنیدم توی شیراز یه استادی هست به اسم خاتمی گلریز دو تا صندوق خاتم کاری ساخته هنوز هیشکی نتونسته روش قیمت درست بذاره.خیلی دوست دارم اون صندوق ها رو ببینم.
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top