تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/25 - 15:05
کد خبر: 484908

لمینیت سرامیکی چیست؟

لمینیت سرامیکی چیست؟

به طور کلی باید بیان کنیم لمینت دندان درواقع پوسته‌های نازکی از مواد همرنگ هستند که سطح جلوی دندان‌ها را می‌پوشاند و به نحوی برای بهبود ظاهر دندان افراد به کار می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به طور کلی باید بیان کنیم لمینت دندان درواقع پوسته‌های نازکی از مواد همرنگ هستند که سطح جلوی دندان‌ها را می‌پوشاند و به نحوی برای بهبود ظاهر دندان افراد به کار می‌رود. افراد بعد از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و غالب گیری توسط دندانپزشک باید رنگ لمینیت خود را انتخاب کنند. این روکش‌ها را از جنس ونیر سرامیک و یا ونیر کامپوزیت تهیه می‌کنند. همچنین باید بیان کنیم روکش‌هایی که از جنس کامپوزیت هستند در برابر عواملی مانند لکه‌ها مقاوم‌تر هستند و بازتاب نور نیز در آن‌ها بسیار طبیعی است.

 اگر در شهر کرج ساکن هستید و قصد دارید از خدمات کلینیک دندانپزشکی استفاده کنید می‌توانید برای انتخاب مرکزی معتبر به فضای وب سری بزنید و با مراجعه به وب سایت‌های مختلف کلینیک‌های دندانپزشکی و خواندن قسمت نظرات کاربران از معتبر بودن و با کیفیت بودن کلینیک دندانپزشکی مطمئن شوید و سپس معتبرترین کلینیک دندانپزشکی کرج را انتخاب کنید. در ادامه مقاله به توضیحاتی بیشتر درباره لمینیت سرامیکی خواهیم پرداخت.

همچنین باید بیان کنیم به لمینت دندانی یا پرسلن ونیر نیز می‌گویند که از یک لایه نازک سرامیک ساخته شده‌اند که روی دندان قرار می‌گیرد. ضخامت این لایه معمولاً بین ۰.۵ و ۰.۶ میلی‌متر است. این لایه سرامیکی امروزه در ضخامت‌های بسیار کمتر مانند ۰.۲ و ۰.۳ نیز ساخته می‌شود. از ونیر کامپوزیت‌ها در مواقعی که دندان‌ها تغییر رنگ داده‌اند و یا ساییده شده‌اند و یا حتی صاف و متقارن نیستند و حتی زمانی که بین دندان‌ها فاصله وجود دارد استفاده می‌شود تا بتوانند وضعیت شکل رنگ فرم و پوزیشن دندان را بهبود بخشند.

آیا هدف ونیرهای سرامیکی فقط تامین مسائل زیبایی است؟

در این باره باید بیان کنیم هدف ونیرهای سرامیکی صرفا تامین مسائل زیبایی نیست. درواقع در مواردی که دندان‌های افراد پوسیده شده باشند، استفاده از لمینت‌های سرامیکی باعث می‌شود که از پوسیدگی بیشتر دندان‌ها جلوگیری شود. البته باید بیان کنیم استفاده از کامپوزیت در این مواقع دقیقا نتیجه عکس می‌گذارد زیرا باعث تسریع روند پوسیدگی می‌شود. 

لمینیت سرامیکی چیست؟

اگر شما در منطقه سعادت آباد تهران ساکن هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از مراکز معتبر کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد حتما از قبل تحقیقات لازم را بکنید و سپس معتبرترین مرکز را برای استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. یکی دیگر از کارایی‌های ونیر‌های سرامیکی آن است که اگر دندان‌ها ساییده شده باشند، استفاده از ونیرهای سرامیکی برای اصلاح شکل دندان‌ها گزینه‌ای درمانی مناسبی خواهد بود، چراکه با انجام این کار می‌توان از پیشرفت ساییدگی و صدمه بیشتر به بافت دندان‌ها جلوگیری کرد.

آیا ونیر‌های سرامیکی استحکام کافی را دارند؟

از آنجایی که ساختار سرامیک‌ها یک ساختار با دوام و پایا است به همین دلیل می‌توانیم بیان کنیم بسیار محکم و مقاوم هستند.  پس خیالتان از این بابت راحت باشد که سرامیک‌ها به علت داشتن این خاصیت ذاتی، ماندگاری و استحکام بالایی دارند. البته پرسنل‌ها شکننده هستند، ولی این در صورتی است که به زمین برخورد کنند یا خم شوند، اما اگر از آن‌ها به صورت درست و اصولی استفاده شود، یعنی اگر به یک زیرساخت محکم (دندان) چسبانده شوند، به طور کامل توسط دندان ساپورت شده و دیگر دچار آسیب نمی‌شوند.

مزایای استفاده از لمینت‌های سرامیکی چیست؟

می‌توانیم به عنوان مزایای لمینت‌های سرامیکی سه مورد را بیان کنیم این موارد عبارتند از:

  • همانطور که بیان کردیم استفاده از لمینت‌های سرامیکی یک روش درمانی نیز به حساب می‌آید که نسبت به سایر روش‌های درمانی این چنینی بسیار موثرتر و کاربردی‌تر خواهد بود، چراکه روند قرار دادن آن بر روی دندان یک پروسه غیر تهاجمی است. پس میزان آماده سازی و تراش دندان در این روش درمانی بسیار کمتر بوده و فقط یک لایه نازک لمینت سرامیکی روی دندان افراد قرارداده می‌شود.
  • جالب است بدانید ونیرهای سرامیکی دارای خصوصیت‌های مشابهی با مینای دندان هستند و این یکی از مواردی است که کارایی لمینیت را بسیار افزایش می‌دهد، چراکه انعکاس نور و خصوصیات نوری مشابه آن باعث زیباتر شدن طرح لبخند افراد می‌شود.
  • در ارتباط با مزیت سوم باید بیان کنیم قرار دادن لمینت‌های سرامیکی به نحوی باعث تقویت نسج و بافت دندان‌ها می‌شود. لمینیت سرامیکی و هم روکش‌های تمام سرامیک خصوصیات نوری و رنگی مشابه دارند و زیبایی یکسانی را ارائه می‌دهند با این تفاوت که لمینت‌های سرامیکی ضخامت بسیار کمتری دارند. جالب اینجاست، با توجه به آنکه لمینت‌های سرامیکی ضخامت کمتری نسبت به روکش‌های دندانی که کل نسج را فرا می‌گیرند دارند، اما باز توانایی محافظت از بافت دندان‌ها را به طور کامل دارند.
  • همچنین باید بیان کنیم شما بعد از استفاده از کامپوزیت‌های دندانی باید حتماً رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید زیرا احتمال تغییر رنگ و شکسته شدن آن وجود دارد. این در حالیست که لمینت‌های سرامیکی  مقاومت بالاتری دارند و هم در برابر تغییر رنگ مقاوم هستند. پس دیگر احتیاجی نیست شما در موارد خوردن و آشامیدن به خود سخت بگیرید.

طول عمر لمینیت دندانی چقدر است؟

لمینیت سرامیکی چیست؟

به طور میانگین طول عمری که برای لمینیت‌های دندانی در نظر گرفته شده است حدود ۲۰ سال است. حتی در صورت آنکه از آن به خوبی مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندانتان را رعایت کنید، می‌توانید طول عمر استفاده از آن را نیز افزایش دهید. البته باید بیان کنیم ممکن است به علت گذر زمان با عقب نشینی لثه مجبور به تعویض آن‌ها شوید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با اینکه اصلاً لمینیت سرامیکی چیست و چه کاربردی دارد و یا استفاده از آنچه مزایایی دارد، نکاتی را برای شما بیان کنیم تا اگر قصد دارید در آینده از این روش درمانی استفاده کنید، اطلاعات درستی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید، اما برای استفاده از خدمات مراکز دندانپزشکی نیز باید بیان کنیم، با توجه به افزایش کلینیک‌های دندانپزشکی در سطح شهرهای مختلف و همچنین هزینه بالای خدمات دندانپزشکی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً در ارتباط با مرکز انتخابی خود تحقیق لازم را بکنید تا بتوانید مرکزی معتبر و با کیفیت را برای استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برای شما مفید واقع شده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
تهران هشدار نارنجی گرفت ؛ بارش شدید باران و تگرک و احتمال سیل
گام‌های مؤثر شهرداری تهران در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی
ابتلای ۴ ایرانی به یک بیماری خطرناک ؛ مرگ یک نفر تایید شد
۸ سد یک استان سرریز کرد +جزئیات
ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند
بارزانی به دیدار رئیسی رفت +عکس
واکسن آسترازنکا چه عوارضی دارد؟ +فیلم
نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو
دعوا در اردوگاه ائتلاف اُمناء/ رزما از لیست اُمناء که شائبه تخلفات مالی داشتند، حمایت نکرد
واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟
چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟
فرمانده کل سپاه پیام داد
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top