تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/26 - 09:42
کد خبر: 484988

رایزنی برای اعزام تیم‌های درمانی ایران به غزه

رایزنی برای اعزام تیم‌های درمانی ایران به غزه

وزیر بهداشت کشورمان در گفتگو با سازمان جهانی بهداشت و سفارت فلسطین در ایران از آمادگی کشورمان برای کمک‌رسانی به مجروحان غزه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته طی تماسی با سلام زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به دلیل کشتار بی‌رحمانه برادران و خواهران مسلمان توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ابراز همدردی کرد.

وزیر بهداشت در این گفتگوی تلفنی با اشاره به دفاع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: از کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و به خطر افتادن سلامت برادران و خواهران مسلمان خود بسیار نگران و ناراحت هستیم.

وی افزود: بسیاری از پزشکان و پرستاران ایرانی برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم بی‌دفاع  فلسطین اعلام آمادگی کرده‌اند و ما از سفارت فلسطین در تهران می‌خواهیم که برای یافتن راهی به منظور ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به فلسطین اشغالی تلاش کند.

عین‌اللهی ضمن ابراز تاسف از به شهادت رسیدن ده‌ها پزشک، پرستار و بهیار در فلسطین اشغالی توسط رژیم جعلی صهیونیستی، تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی باید رسالت خود را برای کمک به مردم اعم از زنان و کودکان فلسطینی انجام دهد.

ده‌ها بیمارستان در فلسطین هدف جنگنده‌ها و موشک‌های اسرائیل قرار گرفته

سلام زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از وزیر بهداشت کشورمان و کادر سلامت ایران، گفت: ده‌ها بیمارستان در فلسطین اشغالی مورد هدف جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفتند که قادر به ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم نیستند.

وی افزود: همچنین ده‌ها نفر از اعضای کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و بهیار در پی حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و آمبولانس‌های حامل مجروحان فلسطینی نیز هدف صهیونیست ها قرار گرفته است.

رایزنی با سازمان بهداشت جهانی برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه

وزیر بهداشت همچنین طی تماسی تلفنی با دکتر احمد المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO ) خواستار ایفای نقش تاریخی سازمان بهداشت جهانی (who )برای کمک به مردم بی دفاع غزه و فلسطین شد.

عین اللهی ضمن یادآوری شهادت و مجروح شدن صدها زن و کودک در مناطق غیرنظامی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: براساس گزارشی که ما از سازمان منطقه ای بهداشت جهانی داریم سیستم پزشکی و درمانی نوار غزه به دلایل مختلف فاقد امکان خدمت رسانی بوده و مراکز مختلف پزشکی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری به صورت غیر انسانی مورد هدف قرار گرفته و امدادرسانی به مجروحین مختل شده است.

وی با اشاره به تاثر و تاسف جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران از کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین تاکید کرد: جامعه پزشکی خواستار ورود و اقدام جدی سازمان بهداشت جهانی در این زمینه است.

عین اللهی خطاب به مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی WHO گفت: ضرورت دارد در این برهه از تاریخ عزم خود را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان فجایع انسانی در فلسطین اشغالی جزم کرده و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، زمینه کاهش آلام آنان را فراهم آوریم.

وی از سازمان بهداشت جهانی خواست نگذارد اعتمادی که مردم به این سازمان دارند دچار خدشه شود و این سازمان در حمایت از مجروحان غزه اقدام جدی و موثر صورت دهد.

 عین اللهی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان بهداشت جهانی WHO برای ارائه خدمات سلامت، ارسال دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی به مردم آسیب دیده و مظلوم فلسطین خبر داد.

 وزیر بهداشت به اعلام حضور کادر سلامت کشورمان برای خدمت رسانی درمانی و فوریتی پزشکی به مردم بی دفاع غزه اشاره و تصریح کرد: برای پزشکان و پرستاران ایران دیدن صحنه هایی از مردم غزه که فاقد ابتدایی ترین تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان هستند، دلخراش و غیر قابل تحمل است.

 وی به تجمع بزرگ جامعه نظام سلامت در حمایت از مردم مظلوم غزه که قرار است (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) در میدان فلسطین تهران برگزار شود اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام کادر درمان، ارسال تجهیزات پزشکی و دارو به نوار غزه و فلسطین اشغالی است.

کمک‌ها آماده است ، منتظر باز شدن گذرگاه رفح هستیم

دکتر احمد المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی WHO نیز در این گفتگوی تلفنی با دکتر بهرام عین اللهی به تلاش سازمان بهداشت جهانی در زمینه کمک های درمانی و بهداشتی به مردم فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: مردم فلسطین اکنون در شرایط سختی قرار دارند و ما در سازمان بهداشت جهانی در همان لحظه های اول تلاش هایی را در سه محور صورت دادیم.

وی گفت که کمک های پزشکی متشکل از لوازم و تجهیزات پزشکی برای ارسال به مردم فلسطین آماده است و ما منتظر باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال این تجهیزات هستیم.

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین از ارائه خدمات اورژانسی و پزشکی عمومی به مردم فلسطین توسط کارشناسان سلامت در صورت گشوده شدن گذرگاه رفح سخن گفت و تاکید کرد که با مقامات مصری در این زمینه در حال مذاکره است.

 احمد المنظری همچنین تاکید کرد که ما همه تلاش خود و ابزارهای موجود را برای خدمت رسانی و کمک به مردم آسیب دیده فلسطین بکار می گیریم.

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در عین حال به نظام کارآمد و قوی بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: از نگاه انسان دوستانه ایران در این زمینه و کمک جمهوری اسلامی در شرایط ناگواری که در منطقه شاهد آن هستیم، تشکر می کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top