تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/27 - 10:52
کد خبر: 485139

تغییر زمان ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ + تاریخ جدید

تغییر زمان ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ + تاریخ جدید

سازمان سنجش هر سال زمان دقیق ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و همچنین زمان آزمون ارشد را در سامانه خود منتشر می کند تا داوطلبان بتوانند در زمان مقرر ثبت نام خود را قطعی نمایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید در زمان ثبت نام ارشد1403 به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه و با تکمیل فرم درخواست ثبت نام خود را تکمیل کنند.

بر اساس اطلاعیه های جدید زمان ثبت نام آزمون ارشد به 7 آبان تغییر کرده است. ما در این مقاله زمان جدید ثبت نام و مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را برای شما شرح خواهیم داد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخ جدید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

 سازمان سنجش هر سال زمان دقیق ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و همچنین زمان آزمون ارشد را در سامانه خود  منتشر می کند تا داوطلبان بتوانند در زمان مقرر ثبت نام خود را قطعی نمایند.

در سال جاری زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد تغییر کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، زمان ثبت نام در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ به روزهای ۷ تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ موکول ‌شده‌است. پیش از این تاریخ، ثبت نام در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهرماه اعلام‌ شده‌بود.

همچنین زمان برگزاری کنکور ارشد در صبح و عصر جمعه چهارم اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهند شد. متقاضیان باید طبق تاریخ‌های اعلام ‌شده ‌به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و برای ثبت نام در آزمون‌های مذکور اقدام کنند.

تغییر زمان ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ + تاریخ جدید

تاریخ تمدید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

با توجه به سال های گذشته زمان ثبت نام ارشد برای افرادی که از ثبت نام جا مانده اند تمدید می گردد. پیش بینی می شود که تمدید ثبت نام ارشد طبق روال عادی هر سال چند روز تمدید شود.

توصیه می کنیم داوطلبان در زمان اعلام شده  برای ثبت نام اقدام نمایند . اما در صورتی که نیاز به ویرایش اطلاعات خود داشته باشند می توانند از این زمان برای ویرایش و یا ثبت نام استفاده نمایند.

لیست رشته های کنکور ارشد 1403

هر افرادی که قصد شرکت در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری را دارند، مجاز هستند دو رشته امتحانی را به نام‌های اصلی و شناور انتخاب کنند. داوطلبان برای انتخاب اولین رشته امتحانی، مجاز هستند هر یک از رشته‌های مورد علاقه خود در مقطع فوق لیسانس را انتخاب کنند. اما متقاضیانی که قصد شرکت در دومین رشته امتحانی را دارند، ملزم هستند یکی از رشته‌های شناور مصوبه وزارت علوم را انتخاب کنند.

همچنین بر اساس مصوبات وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هیچ محدودیتی برای متقاضیان شرکت در رشته‌های کنکور ارشد ۱۴۰۲ وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند با هر نوع مدرک تحصیلی دوره لیسانس، در هر مجموعه امتحانی دلخواه در مقطع فوق لیسانس شرکت کنند.

برای اطلاع از لیست تمامی رشته های کنکور ارشد و رشته های شناور این آزمون با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

مراحل لازم در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

دانشجویان سال آخر کارشناسی ممکن است سوالاتی درباره فرآیند ثبت نام در کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ و شرکت در این آزمون داشته باشند.

بنابراین توصیه می‌شود قبل از زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی ۱۴۰۳، شرایط و ضوابط کنکور ارشد را به این داوطلبان اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانند اطلاعات کافی درباره مراحل پذیرش ارشد را کسب کنند.

در ادامه تمامی مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به ترتیب آمده است تا داوطلبان بتوانند این مراحل را طی کرده و ثبت نام خود را به درستی انجام دهند. سپس برای شرکت در آزمون ۱۴۰۳ آماده شوند.

· در گام اول، متقاضیان باید دانلود دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ را  انجام دهند.

· سپس باید تمام بخش‌های آن را به ‌طور کامل مطالعه کنند.

· داوطلبان باید با مطالعه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد با شرایط و ضوابط ثبت نام آشنا شوند و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را جمع‌‌آوری کنند.

· در صورت تصمیم به شرکت در آزمون ارشد ۱۴۰۳، متقاضیان باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنند.   

· در پایان، داوطلبان برای اطلاع از مراحل ثبت نام موفقیت‌آمیز آزمون پذیرش کارشناسی ارشد باید اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام اینترنتی وارد کنند و در صورت انجام درست تمامی مراحل، کد رهگیری برایشان ارسال می‌شود که باید تا اعلام نتایج نهایی آن را نگهداری کنند.

·  توجه کنید که داوطلبانی که می‌خواهند اطلاعات خود را تغییر دهند، می‌توانند در طول مهلت تمدید‌ شده ‌ثبت نام، تغییر و ثبت نام مجدد را انجام دهند و هر سال سازمان سنجش این امکان را برای افراد فراهم می‌کند.

·  ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به صورت غیرحضوری و اینترنتی است و داوطلبان باید با وارد کردن مشخصات دقیق و بدون خطا و دریافت کد رهگیری، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

نکاتی در خصوص ثبت نام کنکور ارشد 1403

· با توجه به تغییر زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳، از داوطلبانی که تمایل به شرکت در این آزمون دارند، درخواست می‌شود که ابتدا در تاریخی که در متن ذکر‌شده‌است، به صفحه سنجش مراجعه نمایند.

· داوطلبان می‌توانند پس از خرید کارت اعتباری در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، با وارد کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی خود در پیش‌نویس آزمون، سامانه سازمان سنجش را بررسی کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.

· برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی، با مشاوران ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون دریافت کد) تماس حاصل فرمایید. با توجه به اطلاعیه زمانبندی، این آزمون در تاریخ ۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

· داوطلبان باید قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و در صورت مغایرت اطلاعات کارت، آن را ویرایش کنند.

سوالات متداول ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳

  • تاریخ جدید ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ کی می باشد؟

بر اساس آخرین اطلاعیه سامانه سنجش زمان ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ ،  7 آبان الی 13 آبان 1403 می باشد.

  • آیا تاریخ جدید ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ تمدید می شود؟

با توجه به سال های گذشته ممکن است این تاریخ تا چند روز تمدید گردد که توصیه می کنیم در زمان اعلام شده جهت ثبت نام اقدام نمایید. زیرا هنوز اطلاعیه دقیقی برای زمان تمدید اعلام نشده است.

تغییر زمان ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ + تاریخ جدید

خلاصه مطلب

آزمون کارشناسی ارشد سالانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. اما برای متقاضیان گاهی این سوال پیش می‌آید که زمان ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد کی است. همچنین در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد، باید در کجا ثبت‌نام کنند؟ همچنین اگر ثبت‌نام کارشناسی ارشد را از دست بدهند و فرم ثبت‌نام را به موقع تکمیل نکنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

در سال‌های گذشته، کنکور برای دانشگاه‌های دولتی و مستقل به صورت جداگانه برگزار می‌شد. اما از چند سال پیش، این روند تغییر کرده و متقاضیان هر دانشگاهی می‌توانند با حضور در آزمون ورودی و شرکت در کنکور، به تحصیل خود ادامه دهند.

همچنین اگر می‌خواهید در کنکور امسال ارشد شرکت کرده و رشته مورد نظر خود را به صورت تضمینی قبول شوید، کافی است با مشاورین ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از راهنمایی‌های ارائه‌شده‌توسط کارشناسان مجرب ایران تحصیل بهره‌مند شوید و آینده تحصیلی خود را تضمین نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهدی علیزاده
1402/10/27 - 19:54

سلام
دیگه برای ثبت نام کنکور ارشد برق سایت باز نمیشه
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
خبرنگار CNN در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top