تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/27 - 21:51
کد خبر: 485178

بیانیه ۹۰ تشکل دانشجویی در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه؛

سفرای آمریکا، انگلیس و فرانسه که پشتیبان اسرائیل بودند باید اخراج شوند

سفرای آمریکا، انگلیس و فرانسه که پشتیبان اسرائیل بودند باید اخراج شوند

در بخشی از بیانیه آمده است: سفرای کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه که به طور علنی پشتیبان اسرائیل بوده و با حمایت از فلسطین به مثابه حمایت از تروریسم که به واقع خودشان منشا آن هستند، برخورد میکنند باید اخراج شوند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۹۰ تشکل دانشجویی از جمله بسیج‌، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه بیانیه ای صادر کردند.

این تشکل ها در بیانیه خود تاکید کردند: حمایت همه جانبه نظامی و سیاسی از فلسطین وظیفه تمام دولت های آزاده و به طریق اولی کشورهای مسلمان است پاسخ دادن به این رفتار سفاکانه‌ی رژیم صهیونیستی که چیزی جز تقلای بی نتیجه برای جبران شکست مفتضحانه شان نبوده، واجب است. زیرا اگر کوتاهی شود چنین جنایاتی باز هم تکرار خواهد شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن ارحیم

فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ.

مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به دشمن پیشنهاد سازش دهید شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجه مقاومت را بی کم و کاست به شما می‌دهد.

حمله ددمنشانه و ضدانسانی رژیم سفاک صهیونیستم به بیمارستان المعمدانـی غـزه که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۰۰۰ تن شد قلب هر انسان آزاده ای را بدرد می آورد. در این برهه زمانی که برای مردم فلسطین ندای «بأی ذنب قتلت بلند می شود و در نقطه ای که با صدها مجروح جز مکانهای امن اعلام شده بود، رژیم جنایت کار صهیونیستی به صغیر و کبیر رحم نکرد و بار دیگر چهره شرارت بار خود را بر همگان نمایان ساخت.

امروز باید غیرت مسلمین به جوش آید و فریاد دادخواهی آنان به گوش همه جهانیان برسد. محاصره و نسل کشی مسلمانان در فلسطین و نیز جنایات کور تروریستی در منطقه اقداماتی زاییده از حضور نامشروع شیطان بزرگ و غده سرطانی اسرائیل درم منطقه بوده که با سکوت و بی تفاوتی برخی از کشورهای اسلامی پرورش یافته است.

همچنین؛ سکوت مجامع بین المللی و ناتوی رسانه ای غرب در مقابل این قبیل تهاجمات و اقدامات وحشیانه و ضد انسانی امروز بیش از پیش پوشالی بودن ادعای حقوق بشر برخی از کشورها و سیاستهای دوگانه آنها را آشکار ساخته است. آنچنان که برای اتفاقات رخ نداده در اسرائیل جامه میدرند اما در برابر جنایات رخ داده در فلسطین دم بر نمی آورند.

ای غاصبان قدس شریف

بدانید که آه مادران داغ دیده و ریش سفید پدرانی که یک شبه پیر شده اند، به زودی این کره خاکی را از لوث وجود شما جنایتکاران پاک خواهد کرد. بدانید که با این کار گور خود را کنده اید و از امروز دیگر آفتاب بر سرزمینهای اشغالی نمی تابد چرا که پاسخ دندان شکن مقاومت در زمین و آسمان آسایش و امنیت را از شهرک نشینان اشغالی سلب خواهد کرد و دیگر هیچ کجای جهان برای اتباع این رژیم جعلی امن نخواهد بود. ما دانشجویان انقلابی همنوا با ملتهای آزاده ،جهان ضمن عرض تسلیت و محکوم نمودن این حملات و جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به سرزمین مقدس فلسطین، دولت های اسلامی را موظف میدانیم در برابر این قضیه سکوت ننموده و پاسخی درخور، چه در ابعاد سیاسی و چه نظامی به این وحشی گری اسرائیل و حامیان آن بدهند.

۱ - کشورهایی که در این مدت از در سازش با اسراییل در آمده، تن به خفت عادی سازی داده و اقدام به گشودن سفارت اسرائیل کرده اند هر چه زودتر این لکه ی ننگ را از دامن خود پاک کرده و اعلام برائت نمایند.

فلسطین پاره ی تن اسلام است و هر کشور مسلمانی که در برابر این تجاوز دیوانه وار به فلسطین ذره ای کوتاه آمده حمایت نموده و یا حتی سکوت کرده است به خون تمام شهدای مقاومت مدیون خواهد بود و در آینده ای نزدیک باید منتظر آتش خشم امت بزرگ اسلامی باشد.

۲ - سفرای کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه که به طور علنی پشتیبان اسرائیل بوده و با حمایت از فلسطین به مثابه حمایت از تروریسم که به واقع خودشان منشا آن هستند، برخورد میکنند باید اخراج شوند.

۳- باید جلوی هرگونه ارسال سلاح از پایگاه های آمریکایی در منطقه به اسرائیل گرفته شود؛ در غیر این صورت این جنایات همچنان با شدت بالاتر و خونخواری بیشتر ادامه خواهد داشت و دست کشورهایی که چنین اجازه ای را به حامیان اسرائیل بدهند، به خون کودکان و زنان فلسطینی آغشته خواهد بود.

۴ - حمایت همه جانبه نظامی و سیاسی از فلسطین وظیفه تمام دولت های آزاده و به طریق اولی کشورهای مسلمان است پاسخ دادن به این رفتار سفاکانه ی رژیم صهیونیستی که چیزی جز تقلای بی نتیجه برای جبران شکست مفتضحانه شان نبوده، واجب است. زیرا اگر کوتاهی شود چنین جنایاتی باز هم تکرار خواهد شد.

۵ - غزه نیازمند کمک های جدی امدادی اعم از دارو و پزشک و پوشاک و آب و غذا است. هر گونه عقب نشینی در رساندن این موارد به ساکنان غزه، نزدیکتر شدن به یک فاجعه انسانی عظیم است این مهم حمایت جدی کشورهای مسلمان برای باز نگه داشتن و ارسال امکانات از گذرگاه رفح و اجازه ندادن به دشمن صهیونیستی برای بستن آن و در گام بعدی جمع آوری کمکهای مردمی جهان در مصر و ارسالشان به غزه را می طلبد.

امروز جهان بیدارتر از هر زمان دیگری از شرق تا غرب و از پیر تا جوان حامی مبارزین آزادی قدس بوده و دست و پا زدنهای بیهوده ی رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت های همه جانبه ی کشورهای استکباری از او جز تکیه بر لانه ی سست عنکبوت نیست و طبق وعده الهی پیروزی با مردم فلسطین خواهد بود.

أنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

اسامی تشکل‌های امضا کننده بیانیه مذکور در ادامه آمده است؛

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top