تاریخ انتشار: جمعه 1402/07/28 - 16:03
کد خبر: 485227

در جمع شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

خضریان: آرمان فلسطین و مواجهه با صهیونیسم باید پرونده همیشه باز جنبش دانشجویی باشد

خضریان: آرمان فلسطین و مواجهه با صهیونیسم باید پرونده همیشه باز جنبش دانشجویی باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه اسرائیل یک غده سرطانی است، گفت: نحوه مواجهه با این غده سرطانی در جامعه می‌بایست مانند سرطان در بدن یک فرد، فکر و ذکر یک جامعه را درگیر کند. چرا که برای جامعه مخرب است و امام واژه دقیقی در مورد ماهیت این رژیم گفتند. اگر نسبت به این غده سرطانی غافل شویم، تمام وجود جوامع را می‌گیرد. همانطور که امروز هم با عوارض این غده سرطانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان دانشجویی حاضر در مراسم افتتاحیه نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این روزها و در حالی که رژیم کودک کش اسرائیل فجیع‌ترین جنایت‌ها را در کشتار مردم بیگناه انجام می‌دهد، شاهد سفر مقامات بلندپایه آمریکا، انگلیس، آلمان و دیگر کشورهای غربی به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با سران رژیم صهیونیستی هستیم. این دیدارها نشان می‌دهد که سران این کشورها ضمن دلداری به مقامات رژیم صهیونیستی برای شکست سنگینی که در عملیات طوفان الأقصی مواجه شدند، خودشان هم برای موجودیت این دولت بی‌ملت که همچون یک غده سرطانی در منطقه غرب آسیا است، احساس خطر کرده‌اند. لذا هم برای دلداری و تسلیت و هم برای روحیه دادن به مقامات این رژیم که بداند حامیان غربی همچنان در کنار آن ایستاده‌اند، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر می‌کنند.

وی افزود: بنا به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم در بدترین شرایط خود در چند دهه گذشته قرار گرفته و لذا مسئولان و تصمیم گیران آن، از نظر روحی و روانی بسیار آشفته، سراسیمه و مضطرب هستند و مقامات حامی این رژیم غاصب و کودک کش، دلداری حضوری به او را ضروری دانسته‌اند.

خضریان با بیان اینکه تحولات شگرف از دل بحران‌های عمیق زاییده می‌شود و رژیم صهیونیستی در بدترین دوره بحرانی خود به سر می‌برد و اگر عزم امت‌های اسلامی با نگاهی واحد در هم آمیزد و وحدت مورد نیاز در جهان اسلام شکل گیرد، قطعاً پرونده رژیم صهیونیستی با همین بحرانی که در آن گرفتار شده بسته خواهد شد، افزود: یکی از پرتکرارترین سئوالات این روزهای جوانان و بخش‌های مختلف اجتماعی این است که در این شرایط وظیفه ما چیست و چه کاری می‌توانیم برای دفاع از مظلومان فلسطین انجام بدهیم؟ کشورهای جبهه مقاومت در حمایت از غزه چه کاری انجام می‌دهند؟

نویسنده کتاب سقوط برگزیدگان با بیان اینکه در این جلسه پیرامون اقداماتی که جبهه مقاومت در حمایت از رزمندگان فلسطین انجام داده و مطمئن باشید در آینده هم ادامه خواهد یافت، قصد دارم پیرامون وظیفه اصلی جنبش دانشجویی مسلمان که محدود به این روزها هم نیست، صحبت کنم. وظیفه‌ای که ممکن است در ظاهر کم اهمیت و یا کاری حاشیه‌ای باشد. اما وقتی به نتایج آن نگاه می‌کنید، می‌بینید کار بسیار مهمی است.

خضریان با بیان اینکه آنچه که اهمیت دارد، شناخت درست تکلیف و عمل کردن به آن است، گفت: برداشت و بهره‌برداری درست جنبش دانشجویی از شرایط ایجاد شده امروز و پرداختن به مسأله فلسطین و افشای ماهیت جنایات کارانه رژیم صهیونسیتی در شرایطی که دل‌های مردم و خصوصاً محیط‌های دانشجویی، آماده کاشتن بذر فکری و عقیدتی مبارزه با صهیونیست‌ها است، از موضوعاتی است که باید روی آن کار شود.

نویسنده کتاب موج سوم با اشاره به تاریخچه جنبش دانشجویی برای الگوبرداری امروز در مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: دهه ۴۰ برای جریان دانشجویی مسلمان دهه رشد نرم افزاری و فکری به حساب می‌آمد و ضدیت و مخالفت بنیادین با رژیم و سرسپردگی به آمریکا از شاخصه‌های این برهه از تاریخ دانشگاه می‌باشد که مطمئناً واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقشی اساسی در ایجاد تحرک و خیزش انقلابی دانشگاه داشته است. سالی که نه تنها در جریان دانشجویی بلکه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران وقایع مهم و تأثیرگذاری را در خود جای داده است. لذا وقایع امروز نیز در صورت شناخت صحیح از تکالیف می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی مبارزات دانشجویی از اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه، افزود: در این بازه زمانی یک تحول بسیار عمیق کیفی در حرکت‌های دانشجویی بوجود آمد و جنبش دانشجویی تحت تأثیر امام خمینی(ره) به این نتیجه رسید که رژیم پهلوی قابل اصلاح نیست. و اندیشمندان اسلامی همچون شهید مطهری، آیت الله طالقانی، شهید مفتح، شهید بهشتی، علامه محمدتقی جعفری، آیت الله خامنه‌ای و مرحوم دکتر شریعتی با تکیه بر امکانات بالقوه دانشجویی راهی نو پیش روی جوانان گشودند و با تأسیس کانون‌های فکری مانند حسینیه ارشاد، تلاش‌های گسترده‌ای را جهت پی‌ریزی تربیت فکری و بیداری اسلامی در محیط اجتماعی آغاز کردند؛ بر این اساس از حدود ‌سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ طیف نیروهای مذهبی در جنبش دانشجویی رو به افزایش می‌گذارد، به گونه‌ای که در سال ۱۳۵۳ دیگر نیروهای مذهبی به یک وزنه مستقل و قابل توجه در جنبش دانشجویی تبدیل شده بودند.

این فعال سابق دانشجویی افزود: در مقابل اما درست در همین برهه تاریخی شاهدیم که تعدادی دیگر از فعالان دانشجویی که عموماً آنها هم عضو انجمن اسلامی بودند، در دانشگاه‌ها و در همین دانشگاه صنعتی شریف، بر مبنای همان احساس وظیفه مبارزه با رژیم پهلوی، سازمان مجاهدین را تأسیس کردند و دست به مبارزه مسلحانه زدند. اما به دلیل اینکه ارتباط خود را با مرجعیت دینی قطع کردند و بر مبنای اعتقادات اصیل فقهی و دینی تربیت پیدا نکردند، به مرور اعتقادات اسلامی را در تضاد با آرمان‌های سازمانی خود می‌دیدند و تصمیم گرفتند مبانی فکری خود را تغییر دهند و در اوایل دهه ۵۰ طی بیانیه‌ای تغییر ایدئولوژی خود را اعلام کردند. اقدامی که آسیبی جدی به بدنه سازمان وارد کرد و منجر به خودکشی اعضا، به ویژه دانشجویان دختر در دهه ۵۰ که مجبور به حضور در خانه‌های تیمی متعلق به سازمان مجاهدین بودند، شد. ضمن اینکه انحراف ایدیولوژیک سازمان مجاهدین فرصتی را برای سرکوب اعتراض‌های دانشجویی به رژیم پهلوی فراهم کرد و محمدرضا پهلوی به اسم اینکه باید با افرادی با تفکرات چپ که سلاح دارند و وابسته به شوروی هستند، مبارزه کرد، اقدام به سرکوب مبارزات دانشجویی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: گذشت زمان و نگاه به دو رویکردی که عرض شد، نشان می‌دهد که آن چیزی که رژیم پهلوی و حامیان غربی آن را دچار مشکل کرد، رشد جریان تفکر اسلامی بود. لذا به دنبال منحرف کردن دانشجویان از این مسیر با ترویج خوش‌گذرانی و اباحه‌گری در دانشگاه بودند.

نابودی رژیم ظالم صهیونیستی امری حتمی است

وی ادامه داد: نابودی رژیم غاصب اسرائیل نیازمند افزایش ظرفیت اجتماعی و باورمندی آن به اینکه برای رفع مشکلات لازم است این غده سرطانی برچیده شود. و اینجا وظیفه جنبش دانشجویی برای کار فکری، عقیدتی و تبلیغاتی روی جامعه و افکار عمومی و آماده سازی جامعه برای اتفاق بزرگ و تحقق وعده الهی، خود را نشان می‌دهد. نابودی رژیم ظالم صهیونیستی امری حتمی است؛ اما ما می‌توانیم با آماده کردن جامعه این تحقق را نزدیک‌تر کنیم.

خضریان با انتقاد از نگاه‌های سیاسی این روزها به مسأله فلسطین گفت: یکی از فعالان سابق دانشجویی همین دانشگاه صنعتی شریف در دهه ۸۰ که در دوران فعالیتش رویکرد انقلابی هم نداشت، پس از مهاجرت از کشور موضوعی را در مورد موضوع فلسطین منتشر کرد و اذعان کرد ما در ایران متوجه حقانیت آرمان فلسطین نبودیم و این موضوع به دلیل نگاه سیاسی ما در مقابل حاکمیت جمهوری اسلامی بود. اما در حقیقت در دنیا اینگونه نیست و دغدغه روشنفکران دنیا مسأله فلسطین است. امروز هم با وجود قیام عمومی ملت‌های جهان، بعضاً رگه‌های این جهالت را در بخشی از لایه‌های روشنفکری داخلی شاهدیم. و حالا این سؤال مطرح است که چه باید کرد تا مسأله حمایت از مظلومیت فلسطین در ابعاد مختلف جامعه نهادینه شود.

خضریان خاطر نشان کرد: مسأله فلسطین نباید تبدیل به موضوعی شود که جامعه نسبت به آن بی‌حس و بی‌تفاوت شود. آیا حتماً باید جنایتی نظیر کشتار بیش از هزار نفر در بیمارستان المعمدانی رخ دهد که جامعه نسبت به حقانیت فلسطینیان و ضرورت مبارزه با اسرائیل حساس شود؟ ما چون نتوانستیم ظلم اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین را به گونه‌ای ترسیم کنیم که به مسأله اصلی تبدیل شود. و خطرات رشد این غده سرطانی را که دارای ایدیولوژی حکومت جهانی و اشغال سرزمین‌های منطقه و ادامه یافتن کشتار و جنایات آنها تا رسیدن به این هدفشان است را به طور صحیح مطرح کنیم، شاهدیم که بخش‌های مختلف اجتماعی تنها در مواقعی که این جنایت از حد می‌گذرد، یاد فلسطین می‌کنند. در حالی که موضوع دشمنی یهود یک امر کاملاً تاریخی و قابل اثبات است.

وی با اشاره به رویکردهای صهیونیست‌ها در دنیا ادامه داد: در قرآن سرسخت‌ترین مردم را در دشمنی با اهل ایمان را یهودیان و به تبع آنها مشرکان معرفی کرده است. کسانی که مدعی ایمان به آیین حضرت موسی(ع) هستند اما در قرآن به صراحت اهل ایمان را از اینکه مانند این قوم که موسی(ع) را نیز آزار دادند، بر حذر داده است. امروز در حالی از جنایت فرزندان این قوم جهانیان شوکه شدند که قرآن کریم از این قوم را اینگونه توصیف کرده است که «إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَ یَقْتُلُونَ الَّذینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیمٍ»؛ کسانی که نسبت به آیات خدا کفر می‌ورزند و پیامبران را به ناحق می‌کشند، و نیز مردمی را که امر به عدالت می‌کنند به قتل می‌رسانند. و البته خدای متعال آنها را به کیفری دردناک بشارت داده است. پیروان مسلکی که طبق اشاره قرآن، گروهی از پیامبران را که سخنانشان با خواهش دلشان موافق نبوده است در کمتر از نیم روز کشته‌اند، امروز نیز دست به چنین جنایاتی می‌زنند و حتماً در صورت مقابله در آینده نیز چنین خواهند کرد.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ادامه داد: پیروان دروغین حضرت موسی(ع) با ترویج تفکر نژادپرستانه که آغازگر یهودی صهیونیستی است، ماهیت اصلی خود را در کتاب تلمود به همگان نشان می‌دهند که چطور بشریت غیر یهودی را حیوان می‌پندارند و در چنین شرایطی ابایی از قتل عام آن ندارند.

اسرائیل یک غده سرطانی است

خضریان تأکید کرد: مسأله فلسطین، موضوعی انسانی در مواجهه با کسانی است که هیچ توجهی به انسانیت و حقوق بشر ندارند. باید این موضوع در دانشگاه‌های ما تبدیل به یک موضوع اصلی و مهم شود. معتقدم در سال‌های اخیر کار فکری گسترده روی موضوع فلسطین و شناخت ایدیولوژی صهیونیست‌ها نشده است. موضوعی که ضرورت دارد از بستری که این روزها ایجاد شده و قلب‌ها آماده دریافت حقیقت شده است، بهترین بهره‌برداری را برای ترویج آن کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه اسرائیل یک غده سرطانی است، افزود: نحوه مواجهه با این غده سرطانی در جامعه می‌بایست مانند سرطان در بدن یک فرد، فکر و ذکر یک جامعه را درگیر کند. چرا که برای جامعه مخرب است و امام واژه دقیقی در مورد ماهیت این رژیم گفتند. اگر نسبت به این غده سرطانی غافل شویم، تمام وجود جوامع را می‌گیرد.  همانطور که امروز هم با عوارض این غده سرطانی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: باید این حقیقت را درست منتقل کنیم که اگر ما از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم، جدای از وظیفه انسانی ما نسبت به مظلومان است، به این دلیل است که رژیم صهیونسیتی مسأله ما نیز هست. هیچ قول و قراری نیست که جنایات رژیم صهیونیستی، اگر کار فکری و عملی نشود، در جاهای دیگر تکرار نشود. مسأله فلسطین باید پرونده در جریان و همیشه باز جنبش دانشجویی باشد. مگر می‌شود به این مسأله نپرداخت اما از عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویی سخن گفت؟ و اگر این گونه نباشد معلوم است تحقق وعده الهی به تأخیر خواهد افتاد، و توسط جریانی نیز شعار نه غزه و نه لبنان همچون سال ۸۸ در دانشگاه‌ها شنیده می‌شود. باید بپذیریم جامعه‌ای که مبتلا به غده سرطانی شده است، بدون درد و هزینه درمان نمی‌شود. لذا این موضوع و ایجاد حساسیت اجتماعی روی آرمان فلسطین باید به عنوان یک راهبرد در جنبش دانشجویی باشد که محدود به بازه‌های زمانی اینچنینی نشود.

خضریان در پایان با بیان اینکه فضای امروز جامعه نتیجه خون‌های ریخته شده کودکان و زنان غزه است گفت: امروز حتی تکنوکرات‌های غربگرا هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید به موضوع فلسطین پرداخت. و وظیفه جنبش دانشجویی آماده‌سازی جامعه و ایجاد دغدغه دائمی است، ما امروز در سطح جامعه شاهد ابراز تأسف عمومی هستیم. جنبش دانشجویی باید این موضوع را تبدیل به یک دغدغه دائمی در جامعه کند تا جامعه برای درمان و حذف این غده سرطانی به فکر درمان اساسی باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1402/07/28 - 21:02

حالا روند تحولات منطقه٬ در مسیر درست خود قرار گرفته و بهترین فرصت برای خود باوری و اتحاد بین مسلمانان برای نابودی رژیم کودک کش اشغالگر صهیونیستی و آزادی قدس فراهم شده است.
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top