تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/30 - 17:18
کد خبر: 485465

سازمان ملی مهاجرت تشکیل می شود

سازمان ملی مهاجرت تشکیل می شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، وزارت کشور را مکلف به تشکیل سازمان ملی مهاجرت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، 30 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الف ماده 86 لایحه مذکور با 142 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 193 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نجفی خواه، نماینده دولت در جریان بررسی این ماده در صحن مجلس گفت: موضوع تشکیل سازمان ملی مهاجرت به تصویب رسیده است و در حال حاضر به صورت لایحه در مجلس مطرح است.

بیش از 8 میلیون اتباع خارجی داریم

وی با بیان اینکه شرایط مهاجرین غیرقانونی باید در کشور ساماندهی شود، گفت: در حال حاضر 8 میلیون و 400 هزار نفر مهاجر در کشور داریم، همچنین بیش از 10 مرجع در کشور برای مهاجرین شناسه، کارت و اسناد صادر می کند.

نماینده دولت افزود: بنابراین مهاجرین باید در یک سازمان حاکمیتی مقتدر ذیل وزارت کشور ساماندهی شود چرا که شرایط فعلی زیبنده کشور نیست.

ابوالفضل ابوترابی در جریان بررسی بند مذکور در صحن علنی مجلس گفت: در حال حاضر اتباع خارجی کشور ما از 72 کشور دنیا بیشتر است.

وی با بیان اینکه اداره کل اتباع خارجی در وزارت کشور فعال است، گفت: با این حال 24 دستگاه به اتباع خارجی خدمات می دهند و تاکنون 17 کارت شناسایی و هویتی در این بخش مدنظر قرار گرفته و لحاظ می شود.

ابوترابی تاکید کرد: پیرو بند مذکور تلاش شده تا سازمان ملی مهاجرت ذیل وزارت کشور تشکیل شود تا مدیریت واحدی پاسخگو به مجلس باشد.

در ادامه محمدباقر قالیباف در جریان بررسی بند مذکور، گفت: اگر موضوع ایجاد سازمان ملی مهاجرت پیرو بند مذکور در مجلس رأی بیاورد اساسنامه آن باید به مجلس آمده و مورد بررسی و تصویب شود.

براساس ماده 86 این لایحه؛ به منظور ساماندهی مهاجرین و اتباع بیگانه، وزارت کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مکلف است ضمن تشکیل سازمان ملی مهاجرت، اقدامات زیر را انجام دهد:

الف- با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، مرکز آمار ایران، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت احوال کشور و سایر دستگاه های اجرائی، نسبت به ساماندهی، ورود، خروج، طرد، سرشماری، آمایش سرزمینی و ثبت احوال اتباع بیگانه، پناه جویان، مهاجرین قانونی و غیرقانونی، به نحوی اقدام نماید که تمامی اطلاعات مهاجرین و اتباع بیگانه در یک پایگاه داده مرجع برخط و یکپارچه گردآوری شود و درگاه های بهره برداری آن بر اساس ماده (7) قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی برای سایر دستگاه ها ایجاد شود. ارائه هر گونه خدمات به اتباع بیگانه توسط دستگاه های اجرائی باید بر اساس اطلاعات هویتی این سامانه باشد.

لازم به ذکر است که مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top