تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/30 - 17:51
کد خبر: 485472

۵ مشکل اساسی آیفون از گذشته تاکنون

۵ مشکل اساسی آیفون از گذشته تاکنون

هرچند طی سال‌های اخیر گوشی‌های آیفون محبوبیت و فروش بالایی داشتند اما به این معنی نیست ‌که کاملاً بی‌مشکل بودند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، هرچند طی سال‌های اخیر گوشی‌های آیفون محبوبیت و فروش بالایی داشتند اما به این معنی نیست ‌که کاملاً بی‌مشکل بودند.

اگرچه آیفون‌ها محبوبیت بالایی در بازار دارند و سالانه صدها میلیون از آن‌ها به فروش می‌رسد اما این موضوع به‌معنای آن نیست که اپل اشتباهاتی در دنیای آیفون‌ها نداشته است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون‌ها هم مانند هر محصولی در بازار، با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. از داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو تا مشکلات آنتن‌دهی آیفون ۴.

۱. داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

سری آیفون ۱۵ با تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسل‌های قبلی معرفی شد. اپل برای اولین‌بار پورت USB‌C را به دنیای آیفون‌ها آورده و همچنین از فریم تیتانیومی در مدل‌های پرو استفاده کرده است.

اما شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خانواده استفاده از اولین تراشه ۳ نانومتری دنیای موبایل، A۱۷ Pro، در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس باشد. با عرضه سری آیفون ۱۵ به بازار، بسیاری از کاربران از مشکل داغ‌کردن بیش‌ازحد مدل‌های پرو شکایت کردند و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این موضوع به اینترنت راه پیدا کرد.

برخی فریم تیتانیومی را علت این موضوع می‌دانستند و تعدادی فرایند ساخت نامناسب تراشه A۱۷ Pro را مقصر جلوه می‌دادند.

شکایت‌ها و گزارش‌ها به‌اندازه‌ای بود که اپل در برابر آن موضع گرفت و اعلام کرد که داغ‌شدن آیفون‌ها با فریم تیتانیومی و تراشه ارتباطی ندارد و با یک باگ نرم‌افزاری روبه‌رو هستیم.

البته برخی به‌روزرسانی اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام را هم یکی از دلایل این داغ‌شدن اعلام کردند. اپل برای رفع این مشکل، به‌روزرسانی iOS ۱۷.۰.۳ را منتشر کرد.

اگرچه حالا دمای آیفون‌ها کمتر از گذشته افزایش می‌یابد، اما ظاهراً همچنان با دمای بالایی روبه‌رو هستیم. در حالت کلی، حتی اگر اپل به‌طور کامل مشکل را برطرف کند، بازهم احتمالاً تا مدت‌ها داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون‌ها در ذهن کاربران و به‌ویژه طرفداران برندهای دیگر باقی می‌ماند. البته آیفون‌های جدید در زمان عرضه مشکلات دیگری مانند وجود گردوغبار در ماژول دوربین یا مشکلات رنگ فریم تیتانیومی را هم داشتند.

۲. سروصدای سیستم لرزش گیر اپتیکال آیفون ۱۴ پرو

سال گذشته میلادی هم آیفون‌ها با یک مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کردند: سروصدای سیستم لرزش گیر اپتیکال (OIS) دوربین آیفون ۱۴ پرو.

در آن زمان ویدئوهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که سروصدای OIS دوربین آیفون ۱۴ پرو را هنگام استفاده از اپ‌های شخص ثالث نشان می‌داد.

در ابتدا برخی تصور می‌کردند که با یک مشکل سخت‌افزاری روبه‌رو هستند، اما از آن جایی که در برنامه اصلی دوربین iOS چنین مشکلی وجود نداشت، یک مشکل نرم‌افزاری باعث این سروصدا شده بود؛ بنابراین این یک مشکل سخت‌افزاری نبود و یک آپدیت iOS آن را برطرف کرد؛ بااین‌حال، همچنان می‌توان آن را یک اشتباه اپل دانست.

۳. خم‌شدن آیفون ۶ و ۶ پلاس

اپل در سال ۲۰۱۴ گوشی‌های سری آیفون ۶ را معرفی کرد و برای اولین‌بار نام پلاس به دنیای آیفون‌ها راه یافت. این دستگاه‌ها فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه کردند، اما یک مشکل بزرگ داشتند: خم‌شدن با فشار کم. تست‌های شخص ثالث نشان دادند که این محصولات در مقایسه با نسل‌های قبلی خود بسیار مستعد خم‌شدن هستند.

در این میان بسیاری از کاربران شاهد خم‌شدن گوشی خود به‌ویژه مدل پلاس بودند. به گفته کاربران، آیفون ۶ پلاس آن‌ها هنگامی که در جیبشان بود و می‌نشستند، خم می‌شد.

اسناد داخلی اپل هم این موضوع را تأیید کردند و مشخص شد که گوشی‌های سری آیفون ۶ نسبت به آیفون s۵ بسیار بیشتر مستعد خم‌شدن هستند.

متأسفانه اپل درباره این مشکل با کاربران روراست نبود، اما این مشکل را در سری آیفون s۶ برطرف کرد.

۴. کاهش عمدی عملکرد آیفون‌های قدیمی

مسلماً گوشی‌های هوشمند به‌مرورزمان عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهند و سرعت آن‌ها کاهش می‌یابد. این موضوع معمولاً ارتباطی با سازندگان گوشی‌های هوشمند ندارد و با یک فرایند منطقی روبه‌رو هستیم؛ اما اپل به‌عمد سرعت آیفون‌های قدیمی را کاهش داد.

صاحبان آیفون‌های قدیمی مانند آیفون ۶ و آیفون s۶ در اواخر سال ۲۰۱۷ متوجه کاهش امتیاز بنچمارک گوشی‌های خود شدند که علت آن کاهش عملکرد عمدی آیفون‌های قدیمی بود.

۵ اشتباه بزرگ در دنیای آیفون‌ها

اپل به باور خودش کار درستی انجام داده بود؛ چرا که علت کاهش عملکرد دستگاه‌ها، مقابله با مشکلات باتری‌های قدیمی مانند خاموش‌شدن آیفون‌ها در هنگام اجرای وظایف سنگین بود.

کاهش عملکرد آیفون‌ها یک موضوع مهم محسوب می‌شد، اما مهم‌تر از آن، اطلاع‌رسانی نکردن اپل به کاربران بود.

درنهایت اپل با یک آپدیت، ویژگی بررسی سلامت باتری را به گوشی‌هایش اضافه کرد و البته برای تعویض باتری‌های قدیمی، ۵۰ دلار به کاربران تخفیف داد.

۵. مشکلات آنتن‌دهی آیفون ۴

یکی دیگر از بزرگ‌ترین اشتباهات اپل در آیفون‌ها، مشکل آنتن‌دهی آیفون ۴ بود. آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ با طراحی جذاب ازجمله فریم تخت فلزی معرفی شد.

اپل برای جلوگیری از هرگونه مشکل ارتباطی، از خطوط آنتن در بخش‌های مختلف بدنه این دستگاه استفاده کرد؛ اما این رویکرد اشتباه بود. متأسفانه محل قرارگیری خطوط آنتن مناسب نبود وبرخورد دست کاربران به‌راحتی آن‌ها را مسدود می‌کرد.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، نتیجه این سبک طراحی افت چشمگیر کیفیت سیگنال بود.

اما به نظر شما واکنش اپل به این مشکل چه بود؟ اپل به مشتریان گفت که گوشی خود را اشتباه در دست می‌گیرند! البته درنهایت برای رفع این مشکل یک کیس رایگان در اختیار کاربران قرار داد.

اتفاقی مشابه برای سامسونگ

برخی مواقع یک مشکل می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن باقی بماند؛ حتی اگر این مشکل به‌سرعت برطرف شود یا این‌که شرکت سازنده مجبور به توقف تولید یک محصول شود.

اما نکته مهم این جاست که چنین اشتباهاتی به‌معنای پایان کار یک برند نیست. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ و زمانی که گوشی‌های سری گلکسی نوت محبوبیت بالایی در بازار داشتند، گلکسی نوت ۷ با مشکل آتش‌گرفتن مواجه شد و این مشکل تا حدی گسترش یافت که سامسونگ مجبور به توقف تولید آن شد.

اگرچه در بازه‌ای اعتماد کاربران به سامسونگ کاهش یافت، اما نه‌تنها تولید این خانواده (تا زمان جایگزینی با مدل اولترا سری گلکسی S) ادامه یافت، بلکه سامسونگ مدت‌هاست که پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود.

پس چنین اتفاقی فقط برای اپل و گوشی‌های آیفون نیفتاده و رقبا هم از آن بی‌نصیب نبودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top