تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/01 - 13:55
کد خبر: 485567

نامه روسای دانشگاه‌ها به دفتر سازمان ملل تحویل داده شد

نامه روسای دانشگاه‌ها به دفتر سازمان ملل تحویل داده شد

تعدای از روسای دانشگاه‌ها به نمایندگی از روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور نامه ای را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به دفتر سازمان ملل در تهران تحویل دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز نامه رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور را خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اخیر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به دفتر این نهاد بین المللی در تهران تحویل دادند.

موضوع این نامه نقض حقوق بشر و حمله به غیرنظامیان در فلسطین و خطاب به گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید از هفتم اکتبر تا کنون بمباران بی‌وقفه تمامی مناطق نوار غزه، بیش از هزاران کشته و چند هزار زخمی بر جای گذاشته که طبق آمار ٧٠ درصد قربانیان زنان و کودکان بوده‌اند.

مقیاس این فاجعه آنقدر بالاست که بیمارستان‌های غزه اساساً ظرفیت پذیرش این همه تلفات و مجروحان را ندارند مخصوصاً با توجه به این واقعیت که ذخیره دارو و امکانات پزشکی نیز در این مراکز به اتمام رسیده است. این کشتار، به عقیده ما، بخاطر ناتوانی شورای امنیت متأسفانه همچنان ادامه دارد چراکه چندین عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد اساساً از حامیان و متحدان سرسخت رژیم صهیونیستی هستند. اگر شورای امنیت روز دوشنبه به وظایف خود عمل می‌کرد، بیمارستان المعمدانی مورد حملة قرار نمی‌گرفت!

این‌جانبان رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران که خواهان صلح و عدالت در جهان هستیم، نسبت به نقض‌های مکرر حقوق بشر و حملات به غیرنظامیان در فلسطین شامل حمله به بیش از ٥٠ مرکز درمانی و بیمارستان‌ها، حمله به آمبولانس‌ها و تخریب مسیرهای انتقال مجروحین، جلوگیری از سوخت‌رسانی و قطع برق و بستن مسیر انتقال آب، غذا، دارو و امکانات، از جنابعالی می‌خواهیم که بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ذیل اقدامات لازم را به‌عمل آورید:

۱. کنوانسیون حقوق بشر: بر اساس کنوانسیون‌های حقوق بشر مانند کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فلسطینیان و غیرنظامیان حقوق متعارف انسانی و حقوق بشر را دارند که باید حفظ شود.

۲. کنوانسیون ژنو: بر اساس کنوانسیون‌های ژنو در مورد حمایت از زندانیان جنگ و مصدومین ناشی از نزاعات مسلح، حقوق و تجارت انسانی و قوانین منع تشدید در نزاعات مسلح از جمله منشور حقوق بیمار و ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو، حقوق غیرنظامیان و زندانیان جنگ باید رعایت شود.

۳. قوانین حقوق بشر در نزاعات مسلح: همچنین، تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشر در نزاعات مسلح، غیرنظامیان باید مورد حمایت و محافظت قرار گیرند و هرگونه خشونت غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

از جنابعالی می‌خواهیم که با استفاده از ظرفیت سازمان ملل متحد ضمن توقف فوری حملات به نوار غزه و بازگشایی مسیرهای انتقال مجروحین، انتقال دارو و امکانات بین المللی تلاش‌های بیشتری به منظور جلوگیری از نقض حقوق بشر و حمله به غیرنظامیان در فلسطین و تأمین حقوق متعارف انسانی انجام دهید. اعتقاد داریم که اقدامات جنابعالی می‌تواند به ایجاد صلح و عدالت در این منطقه کمک کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top