تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/01 - 15:56
کد خبر: 485579

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو۲۰۲۲؛

۸ مدال طلا برای ایران در پایان روز نخست بازی‌های پاراآسیایی + جدول مدالی

۸ مدال طلا  برای ایران در پایان روز نخست بازی‌های پاراآسیایی + جدول مدالی

ورزشکاران ایران در پایان نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، در رتبه دوم جدول مدالی قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به صورت رسمی از امروز دوشنبه آغاز شد. کاروان ورزش ایران از شرکت کنندگان در این دوره بازی ها است که با ۲۱۰ ورزشکار شامل ۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن و با نام «فرزندان ایران» عازم هانگژو شده است. «ایمان، ایران، افتخار» شعار فرزندان ایران در این دوره بازی‌های پاراآسیایی است.

در پایان نخستین روز بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که امروز (دوشنبه - ۱ آبان ۱۴۰۲) پیگیری شد، ورزشکاران ایران در مجموع با کسب ۲۱ مدال (۸ مدال طلا، ۷ مدال‌ نقره و ۶ مدال برنز)، بعد از چین در رتبه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفتند.

تا پایان رقابت‌های روز نخست، ورزشکاران پارادوومیدانی با کسب ۱۲ مدال (۵ مدال طلا، ۶ مدال نقره و یک مدال برنز) بیشترین سهم را در سبد مدالی کاروان ایران داشته‌اند.

8 مدال طلا  برای ایران در پایان روز نخست بازی‌های پاراآسیایی + جدول مدالی

عملکرد فرزندان ایران در روز نخست بازی های پاراآسیایی به این شرح است:

مدال آوری با برنز عبدالملکی آغاز شد

سارا عبدالملکی اولین مدال آور کاروان ایران که در رقابت های پاراقایقرانی بخش کایاک مدال برنز گرفت

در رقابت‌های قایقرانی بازی‌های آسیایی هانگژو در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl۱ سارا عبدالملکی در خط رقابت با قایقرانانی از ژاپن، چین و هند قرار گرفت و با زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۵۹۴ صدم ثانیه در رده سوم ایستاد و از خط پایان عبور کرد و به مدال برنز رسید.

علیپور اولین طلایی کاروان ورزش ایران

در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱ سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علی‌پور و حسن باجولوند به میدان رفتند. در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند، علیپور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. حسن باجولوند با رکورد ۱۱.۶۰ متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

حسین پور در پاراکانو به مدال طلا رسید

در چهارمین رقابت قایقرانان ایران و در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سعید حسین پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشورهای ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت. حسین پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

مدال طلا برای هاشمیه متقیان / زینب مرادی نقره گرفت

در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ برگزار شد. در پایان این رقابت هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقا داد.

همچنین زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتابهای خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر به مدال نقره دست یافت و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

هاشمیه متقیان با رکوردشکنی در مسابقات پارادوومیدانی ماده پرتاب نیزه طلایی شد

شکست تیم ملی گلبال بانوان

تیم ملی گلبال بانوان در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی برای برگزاری نخستین دیدار خود به مصاف کره جنوبی رفت. تیم ایران در این دیدار با نتیجه ۱۱ به ۲ شکست خورد.

تیم ملی گلبال بانوان دومین دیدار خود را روز سه شنبه برابر چین برگزار می‌کند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان با برد شروع کرد

نخستین دیدار تیم ملی والیبال نشسته بانوان امروز برابر کره جنوبی برگزار شد. ملی پوشان ایران در این دیدار در سه گیم متوالی و با نتایج ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۶ برابر حریف به برتری دست یافتند.

مغولستان دومین حریف تیم ملی والیبال نشسته است. دیدار برابر این تیم روز سه شنبه برگزار خواهد شد. مغولستان در نخستین دیدار خود مغلوب ژاپن شد.

تیم ملی فوتبال نابینایان متوقف شد

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران که پس از یک دوره غیبت از بازیهای پاراآسیایی (۲۰۱۸ جاکارتا) به این بازی ها برگشته است، امروز دوشنبه در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و بدون گل متوقف شد.

بانوی پاراتیرانداز ایران پنجم شد

فائزه احمدی در فینال رقابت های پاراتیراندازی ماده ۵۰ متر تپانچه در رقابت با حریفانش رکورد ۱۵۳.۶ را به ثبت رساند و پنجم شد و اینگونه به مدال نرسید. این ملی پوش پاراتیراندازی ایران با ثبت رکورد ۵۲۸ و ایستادن در جایگاه هفتم راهی مرحله فینال شده بود.

نخستین رکابزن ایران از کسب مدال بازماند

محمد دلیر اولین نماینده ایران در رقابت‌های پارادوچرخه سواری بازی‌های پاراآسیایی از کسب مدال در این بازی‌ها بازماند. او در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی نابینایان با حریفانش رقابت کرد اما با زمان ۴:۵۵.۶۵۹ دقیقه در رده پنجم ایستاد و شانس حضور در دیدارهای رده‌بندی و فینال را از دست داد.

عنوان ششمی ملی پوش پرتاب وزنه بانوان

در جریان رقابت های پارادوومیدانی و در ماده پرتاب وزنه کلاس F۲۰ ، فاطمه منوچهری با رکورد ۹.۲۹ متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند. در پایان این رقابت که هشت ورزشکار حضور داشتند نفراتی از ژاپن، اندونزی و مالزی صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

دونده ایران نایب قهرمان شد

در جریان رقابت های پارادوومیدانی و در ماده دو چهار در صد متر، رضا حاتمی با رکورد ۵۱ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه بعد از نماینده عراق در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره گرفت. بعد از حاتمی، ورزشکار چینی به مدال برنز دست یافت.

پاراتکواندوکاران دختر ایران صاحب ۳ مدال برنز شدند

در روز نخست رقابت های پاراتکواندو، سه نماینده ایران در بخش بانوان صاحب مدال برنز شدند. مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم، نرگس جوادی در وزن ۵۲- کیلوگرم و مهدیه سادات حسینی دیگر نماینده ایران در این وزن صاحب مدال برنز شدند.

پاپی با رکوردشکنی طلایی شد

امین الله پاپی پرتابگر نیزه ایران پس از کسب مدال طلا در کلاس اف ۵۷ گفت : بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگینی که داشتم هدفم این بود که پس از بهبودی فقط به مدال طلا دست پیدا کنم و اصلا کاری به رکورد نداشتم و انشاءالله رکوردها بماند برای بازی‌های پارالمپیک پاریس.

وی افزود: با این مدال روحیه ام افزایش یافت چون واقعا شرایط سختی داشتم یک ماه فقط فیزیوتراپی انجام می دادم.

پاپی در ادامه گفت: دوست دارم مدالم را تقدیم مادر شهید رضایی کنم، چون زمانیکه ایران بودم ایشان را دیدم و با اینکه این مادر را نمی شناختم او به من روحیه داد و همان جا تصمیم گرفتم اگر در چین مدال گرفتم تقدیم ایشان کنم.

وی در پایان گفت: از مربیانم آقای رحیمی زاده، از فدراسیون جانبازان و پارالمپیک تشکر می کنم. امیدوارم دل مردم ، خانواده ام و بخصوص برادرزاده هایم پریما  ومهری ماه را شاد کرده باشم چون آنها قبل از سفرم به من گفتند که برایم دعا می کنند تا مدال طلا را کسب کنم.

دو مدال طلا و نقره نمایندگان ایران در پرتاب دیسک

در ادامه رقابت های پارادوومیدانی بازی های پاراآسیایی و در ماده پرتاب دیسک، الناز دارابیان در کلاس F۵۳ رکورد ۱۴.۲۵ متر را به ثبت رساند. دارابیان ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار او بود به مدال طلا دست یافت. همچنین حنان کعب امیر در رقابت های پرتاب دیسک صاحب مدال نقره شد. این مدال با ثبت رکورد ۱۱.۵۵ متر به دست آمد.

شکست تیم ملی گلبال مردان برابر ژاپن

در جریان روز نخست بازی های پاراآسیایی، تیم ملی گلبال ایران به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۱۳ به ۸ شکست خورد.

وحی علی نجیمی در دو ۱۰۰ متر قهرمان شد

وحید علی نجیمی در فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ بازی های پاراآسیایی و در رقابت با نمایندگانی از عمان، سنگاپور ، تایلند ، تاجیکستان ، قزاقستان و لائوس (۲ نفر) به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. وی با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه این عنوان را کسب کرد.

مدال طلا بنی طبا در پاراجودو

سیدمیثم بنی‌طبا در رقابت های پاراجودو به مدال طلا دست یافت. وی در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۱ برابر «کاپیل پارمار» از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، صاحب مدال طلا شود.

کوهکن در پاراجودو برنز گرفت

سعید کوهکن در مبارزه رده‌بندی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۲ پاراجودو برابر حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی برسد.

مدال طلا و نقره ۱۰۰ متر قورباغه به ایران رسید

سینا ضیغمی نژاد که به فینال مسابقات پاراشنا در ماده ۱۰۰ متر قورباغه راه یافته بود، در رقابت با حریفانش با ثبت زمان ۱:۰۸.۸۰  صاحب مدال طلا شد. شاهین ایزدیار هم با زمان  ۱:۱۱.۱۰ به مدال نقره دست یافت. ابوالفضل ظریف پور دیگر نماینده ایران در این رقابت بود که آخر شد.

والیبال نشسته مردان با برد آغاز کرد

تیم والیبال نشسته ایران در نخستین دیدار خود در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از ساعت ۲۰/۱۷ امروز (یکم آبان) به مصاف تایلند رفت و سه بر صفر پیروز شد. مردان والیبال نشسته ایران ست نخست را ۲۵ - ۱۲ به سود خود تمام کردند. در ست دوم با نتیجه ۲۵ - ۱۷ پیروز شدند و ست سوم را هم با نتیجه ۲۵ - ۱۲ برنده شدند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران فردا در دومین بازی خود به مصاف قزاقستان می‌رود.

8 مدال طلا  برای ایران در پایان روز نخست بازی‌های پاراآسیایی + جدول مدالی

الناز دارابیان: مدال طلایم را به کودکان شهید غزه تقدیم می‌کنم/ عبدالله‌پور: این مدال می‌توانست طلایی باشد

الناز دارابیان بانوی پرتابگر دیسک کشورمان در ماده اف ۵۱ و ۵۲ پس از کسب دومین مدال طلای پیاپی بازهای پاراآسیایی گفت : خوشحالم که کمتر از سه ماه توانستم با ارتقاء رکورد خودم و در کنار تلاش بی‌وقفه مربی‌ام خانم الهه شیعه به مدال طلا دست پیدا کنم.

وی با اشاره به اینکه مدال طلای خود را به تمام کودکان شهید غزه تقدیم می‌کند، گفت: مظلومیت مردم غزه و فلسطین بخصوص کودکانی که در بیمارستان المعدانی به شهادت رسیدند ما را داغدار کرد و من آن را محکوم می‌کنم.

دارابیان گفت: امیدوارم با ادامه این روند در مسابقات جهانی و پارالمپیک پاریس باز هم به موفقیت برسیم.

همچنین مریم عبدالله پور پس از کسب مدال برنز بازی های پاراآسیایی گفت: رقابت های پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی نخستین تجربه من بود و این مدال می‌توانست طلایی باشد.

وی افزود: در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های پاراتکواندو برابر ورزشکار تایلندی که تاکنون سه بار با ۳۰ اختلاف شکست داده بودم قرار گرفتم و اختلاف امتیازی که باعث شد حریفم کسب کند به دلیل ضربات سر یعنی خطای من بود.

عبدالله پور در پایان خاطرنشان کرد: من تلاشم را برای کسب مدال طلای بازی های پاراآسیایی کردم اما نشد و من شرمنده مردم شدم. امیدوارم بتوانم در بازی های پارالمپیک پاریس جبران کنم.

ضیغمی‌نژاد و ایزدیار طلا و نقره صید کردند

ضیغمی نژاد با ثبت رکورد ۱:۰۸.۸۰ دقیقه به مدال طلای این ماده دست یافت. ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۱۱.۱۰ مدال نقره گرفت و فورنگ لین چینی با زمان ۱:۱۱.۱۰ برنزی شد.

ابوالفضل ظریف‌پور دیگر نماینده ایران با زمان ۱:۲۰.۴۱ در جایگاه پایانی ایستاد.

هر سه مدال پرتاب دیسک مردان به ایران رسید

پرتاب دیسک کلاس ادغامی F۵۱-۵۲-۵۳  مردان آخرین ماده ای بود که رقابت های آن در روز نخست مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد. در این رقابت ها علیرضا مختاری با رکورد ۲۲.۳۸ متر قهرمان شد و طلا گرفت، اسدالله عظیمی با ۲۱.۵۷ نایب قهرمان شد و رشید مسجدی با رکورد ۲۰.۷۱ متر به مدال برنز دست یافت.

وضعیت مدال آوری کاروان «فرزاندان ایران» تا این لحظه به این شرح است:

مدال طلا
۱- امیرحسین علی‌پور (پارادوومیدانی - پرتاب وزنه کلاس F۱۱)
۲- سعید حسین پور (پاراقایقرانی - پاراکانو)
۳- هاشمیه متقیان (پارادوومیدانی - پرتاب نیزه کلاس F۵۶)
۴- امان الله پاپی (پارادوومیدانی - پرتاب نیزه)
۵- میثم بنی طبا (پاراجودو)
۶- الناز دارابیان (پارادوومیدانی - پرتاب دیسک)
۷- سینا ضیغمی نژاد (پاراشنا - ۱۰۰ متر قورباغه)
۸- علیرضا مختاری (پارادوومیدانی - پرتاب دیسک)

مدال نقره
۱- مهدی اولاد (پارادوومیدانی - پرتاب وزنه کلاس F۱۱)
۲- زینب مرادی (پارادوومیدانی - پرتاب نیزه کلاس F۵۶)
۳- رضا حاتمی (پارادوومیدانی - دو چهار در صد متر)
۴- وحید علی نجمی (پارادوومیدانی - دو صد متر)
۵-حنان کعب امیر (پارادوومیدانی - پرتاب دیسک)
۶- شاهین ایزدیار (پاراشنا - ۱۰۰ متر قورباغه)
۷- اسدالله عظیمی (پارادوومیدانی - پرتاب دیسک)

مدال برنز
۱-سارا عبدالملکی (پاراقایقرانی - کایاک)
۲- مریم عبدالله پور (پاراتکواندو)
۳- نرگس جوادی (پاراتکواندو)
۴- مهدیه سادات حسینی (پاراتکواندو)
۵- سعید کوهکن (پاراجودو)
۶- شید مسجدی (پارادوومیدانی - پرتاب دیسک)

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top