تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/07 - 09:41
کد خبر: 486130

هشدار شدید مصر به رژیم صهیونیستی

 هشدار شدید مصر به رژیم صهیونیستی

منابع آگاه اعلام کردند که مصر به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه عملیات یا فعالیت نظامی در محور صلاح الدین در مجاورت نوار مرزی مصر و نوار غزه هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منابع آگاه مصری اعلام کردند که این کشور به دولت رژیم صهیونیستی درباره هرگونه عملیات یا فعالیت نظامی در محور صلاح الدین (فیلادلفیا) در مجاورت با نوار مرزی بین مصر و نوار غزه هشدار داده است. به گفته منابع این محور با توافق امنیتی در راستای بندهای توافق کمپ دیوید مرتبط است. بر اساس این توافقنامه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون داشتن مجوز قبلی از مصر هیچ گونه فعالیت نظامی را در این منطقه انجام دهد.

یک منبع مصری اعلام کرد، محور صلاح الدین باید به عنوان بخش اساسی در هرگونه طرح رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه در نظر گرفته شود تا هیچ گونه عملیات یا فعالیت نظامی در آنجا انجام نشود. همین مسئله باعث شد تا قاهره به رژیم صهیونیستی در این باره هشدار بدهد چرا که هرگونه اتفاقی از این قبیل به منزله نقض این توافقنامه بین‌المللی است و مصر اجازه آن را نخواهد داد. به ویژه اینکه قاهره از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه به دلیل پیامدهای منفی آن بر امنیت ملی مصر استقبال نمی‌کند چرا که منجر به یک انفجار بزرگ و حساب نشده و آواره شدن ساکنان نوار غزه می‌شود. قاهره این پیام را به آمریکا نیز رسانده است. قاهره به طرف‌های مسئول در تل آویو اطلاع داده که با عذرخواهی رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن یکی از برج‌های مراقبتی ارتش مصر در نوار مرزی مخالف است. ارتش رژیم صهیونیستی قبلا اعلام کرده بود که این برج را اشتباهی هدف قرار داده است.

مصری‌ها معتقدند که هدف قرار دادن این پایگاه نظامی در نوار مرزی یک اقدام اشتباهی نبوده بلکه در راستای اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی با هدف کشاندن قاهره به اتخاذ یک تصمیم یک جانبه درباره تعطیلی فعالیت گذرگاه است و قاهره این مسئله را به خوبی درک می‌کند.

این منبع اعلام کرد که هشدار روز شنبه عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به رژیم صهیونیستی در راستای رفع خشم نسبت به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به اراضی و حریم هوایی مصر بود.

این منبع اعلام کرد، یکی از پیام‌هایی که اخیرا مصر به رژیم صهیونیستی داده است هشدار درباره طرح این رژیم برای اخراج ساکنان نوار غزه و انتقال آنها به سینای مصر است. قاهره به رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در صورتی که به تجاوزات خود ادامه بدهد طی روزهای آینده اقدامات دیپلماتیکی را برای کاهش روابط میان دو طرف اتخاذ می‌کند.

مصر همچنین پیام‌های واضحی را به رهبری حماس داده است مبنی بر اینکه برای ناکام گذاشتن تلاش‌های طرف رژیم صهیونیستی برای کارشکنی در ورود کمک‌ها یا کند کردن روند آن تلاش خواهد کرد. این پیام‌ها همچنین شامل مخالفت با هرگونه رویکردی است که مقاومت فلسطین را محکوم کند.

السیسی روز گذشته اعلام کرد که مصر می‌خواهد نقش مثبتی را در کاهش شدت بحران از طریق آزادی اسرا در نوار غزه داشته باشد.

یک منبع مصری اعلام کرد که قاهره درباره تمایل صهیونیست‌ها درخصوص آمادگی برای معامله جدید اسرا و همچنین آمادگی‌شان برای پرداخت بهایی بزرگ در ازای آزادی تعداد بیشتری از اسرای صهیونیست در غزه با احتیاط برخورد می‌کند.

در این راستا محمد سید احمد، استاد علوم اجتماعی و سیاسی مصر گفت، بعد از سه هفته از جنگ سیاست مصر در تعامل با این جنگ چه درباره رژیم صهیونیستی و چه درباره حماس تا حد زیادی تغییر کرده است. مصر از همان آغاز خواهان توقف جنگ بود و مواضع و شرایط کاملا روشن نبود اما اکنون مشخص شده است که توطئه‌ای علیه مصر از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی وجود دارد. این رژیم همچنان برای اجرای طرح قدیمی خود یعنی انتقال ساکنان نوار غزه به سینا از طریق بمباران وحشیانه غزه و کمک گرفتن از تمام قدرت‌های استعماری غرب به ویژه آمریکا تلاش می‌کند.

وزارت خارجه مصر شنبه نسبت به پیامدهای انسانی و امنیتی بی‌سابقه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد و این رژیم را مسئول نقض قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل درباره آتش بس انسانی دانست.

مصر هشدار داد که عدم تعامل فوری با خواسته‌های مربوط به آتش بس انسانی و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه منجر به یک فاجعه انسانی و بر هم زدن امنیت منطقه‌ای می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top