تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/09 - 12:24
کد خبر: 486400

۱۶ شرط برای ثبت‌نام اتباع غیرایرانی در آزمون کارشناسی ارشد

۱۶ شرط برای ثبت‌نام اتباع غیرایرانی در آزمون کارشناسی ارشد

اتباع غیرایرانی برای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی باید ۱۶ شرط را رعایت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه ۷ آبان تا شنبه ۱۳ آبان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود و داوطلبان در صورتی که واجد شرایط باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ حاوی شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

متقاضیان شرکت کننده اتباع غیرایرانی باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، دارای شرایط ذیل بوده و بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامتگذاری کنند.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته بوده و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان «لغو» می‌شود.

شرایط و ضوابط ثبتنام اتباع غیرایرانی

متقاضیان شرکت کننده اتباع غیرایرانی، باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، دارای شرایط اعلام شده بوده و بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامتگذاری کنند.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بوده و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان «لغو» می‌شود.

همه متقاضیان تحصیل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در رشته‌ها و مقاطع و دوره‌های مختلف تحصیلی مشمول شرایط و ضوابط شیوه نامه مصوب سال ۱۳۹۴ سازمان امور دانشجویان، هستند.

حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی ارشد برای آن دسته از متقاضیان تحصیل که در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزش کشور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده اند، ۲ سال است.

متقاضیان ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه‌های راهنمای آزمون و اطلاعیه‌های بعدی و رعایت مقررات و ضوابط پذیرش بوده و هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد دفترچه‌ها و قوانین پذیرفته نیست.

متقاضیان غیرایرانی، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیرایرانی نمی‌باشند و در صورت قبولی در کدرشته مناطق غیرمجاز، قبولی و پذیرش آنان در آزمون ورودی همان سال «لغو» می‌شود و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از پذیرش این دسته از متقاضیان معذور خواهند بود.

توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این متقاضیان، در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان امور دانشجویان، در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل با تأیید و تشخیص اداره کل از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگیری به عمل می‌آید.

پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و غیرمجاز مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ممنوع است.

جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعهدی درخصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجویان ندارد.

متقاضیان غیرایرانی همانند پذیرفته شدگان ایرانی تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.

همه متقاضیان غیرایرانی پذیرفته شده دوره‌های روزانه موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیئت امنای دانشگاه حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره‌های نوبت دوم «شبانه» هستند.

چنانچه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام اولیه آزمون، گزینه اتباع غیرایرانی را در بند ۱۶ تقاضانامه ثبت نام علامت نزده باشند، پذیرش آنان "لغو" می‌شود.

جهت ثبت نام متقاضیان غیرایرانی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، شرط معدل لازم نیست. متقاضیان تحصیل غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره‌های روزانه، روزانه-غیردولتی، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیردولتی، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی، مشترک دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و چنانچه در حین تحصیل محرز شود که در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل ایشان ممانعت بعمل آمده و اخراج محسوب می‌شود.

دانشگاه محل تحصیل در این خصوص ملزم به دریافت تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه است.

تحصیل متقاضیان در موسسات آموزش عالی و یا مراکز جامعه المصطفی (ص) و مرکز آموزش عالی اهل بیت (ع) به صورت همزمان ممنوع است.

دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نیستند. ثبت نام اتباع مذکور در این آزمون منوط به داشتن یکی از مدارک معتبر اقامتی یا شناسایی زیر است:

۱- گذرنامه دارای حداقل ۶ ماه مجوز اقامت.

۲- دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از طرف فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

۳- کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.

۴- آخرین کارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.

پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مرکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه براساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز بلامانع بوده و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به دریافت گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top