تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/09 - 13:02
کد خبر: 486409

استفاده از نور مخفی در طراحی دکوراسیون

استفاده از نور مخفی در طراحی دکوراسیون

استفاده از نورهای LED پنهان مثل انواع ریسه LED در طراحی داخلی فضا را به طور کاملاً محسوسی تغییر می دهد. این نورها را می‌ توانید در دیوارها، سقف، یا حتی در زیر میزها و مبلمان نصب کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نور مخفی یکی از ترفندهای جذاب و پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی است که به ایجاد فضایی دلنشین و آرامش‌ بخش در ساختمان ها کمک کند.

این نوع نورپردازی به دلیل پنهان بودن منابع نور، جلوه‌ خاص و منحصربه‌فردی به فضا می‌ بخشد. در این مقاله استفاده از نور مخفی در دکوراسیون داخلی ساختمان ها را از ابعاد مختلفی بررسی می کنیم.

 نور مخفی راهکاری برای خلق فضایی متفاوت

نور مخفی یک راهکار خلاقانه برای ایجاد فضایی متفاوت و جذاب است.

استفاده از نورهای LED پنهان مثل انواع ریسه LED در طراحی داخلی فضا را به طور کاملاً محسوسی تغییر می دهد. این نورها را می‌ توانید در دیوارها، سقف، یا حتی در زیر میزها و مبلمان نصب کنید.

همچنین می توان با استفاده از پروژکتورها یا لامپ‌ های نورپردازی، تصاویر و نقاشی‌ های خاصی را بر روی دیوارها یا سقف نمایش داد.

به علاوه استفاده از سیستم‌ های هوش مصنوعی برای کنترل نورها و تغییرات آنها فضایی جذاب و تعاملی ایجاد می کند.

در ضمن می توان از روشنایی‌ های نمایشی نور مخفی، برای نمایش قطعات هنری بهره برد.

 برجسته‌ سازی المان‌ های دکوراتیو با نور مخفی

برجسته‌ سازی المان‌ های دکوراتیو به کمک نور مخفی، یک روش عالی برای ایجاد جذابیت در فضای داخلی است. این تکنیک می‌تواند سبب تاکید بیشتر بر اجزای خاص دکوراسیون شود و توجه مهمانان را به خود جلب کند.

برای این منظور ابتدا باید المان‌ های دکوراتیوی که می‌ خواهید برجسته کنید را انتخاب کنید. برای نمونه تابلوها، آینه‌ ها، اشیای هنری و موارد دیگر.

برای نور مخفی از نورهای LED با رنگ و شدت قابل تنظیم استفاده کنید. همچنین  از نورهای ال ای دی در شکل‌ ها و اندازه‌ های مختلف و هماهنگ با المان‌ های دکوراتیو استفاده کنید.

نورها را به طور پنهان در نزدیکی المان‌ های دکوراتیو به عنوان چراغ دیوارکوب نصب کنید. می توانید منابع نوری را پشت تابلوها یا در قسمت‌ های داخلی آینه‌ ها پنهان کنید.

برای کنترل نور مخفی از ریموت کنترل، تایمر یا سیستم‌ های هوش مصنوعی استفاده کنید و  از این طریق شدت نور و تغییر رنگ آن را در مواقع مختلف کنترل کنید.

استفاده از نور مخفی در طراحی دکوراسیون

 نور مخفی ابزاری برای ایجاد عمق و پویایی در فضا

نور مخفی یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد عمق و پویایی در فضاست. به کمک این تکنیک می توان بازی با نور و سایه را در فضاها ایجاد نمود و به جذاب تر شدن محیط کمک کرد.

از این رو با استفاده از نور مخفی، باید روی نقاط مهم و کلیدی در فضا تاکید کنید. به عنوان مثال، می‌ توانید نورهای مخفی را پشت مبلمان، دیوارها یا در نزدیکی آثار هنری قرار دهید تا توجه مخاطبان به این نقاط جلب شود.

به علاوه نور مخفی می‌تواند به شما کمک کند تا عمق بیشتری به فضا ببخشید. با قرار دادن نورها در پشت جلوه‌ های سه‌ بعدی یا دیوارها می‌ توانید عمق و بعد در فضا ایجاد کنید.

همچنین از طریق تنظیمات مختلف نور مخفی، می‌ توانید تأثیرات مختلف را در طول روز تجربه کنید. این تغییرات از تغییرات رنگی در نور تا تغییرات در شدت نور در طول روز را شامل می شوند که به فضا پویایی می‌ بخشند.

از طرفی نور مخفی احساسات مختلفی را در فضا ایجاد می کند. با تغییر رنگ نور و شدت آن، می‌ توانید فضا را به یک محیط دلچسب و آرام یا محیطی پر از انرژی تبدیل کنید.

همچنین نور مخفی به خوبی با دیگر عناصر دکوراتیو مانند رنگ‌ ها، متریال‌ ها و الگوها تلفیق می شود تا هماهنگی و تعادل خاصی را در فضا ایجاد کند.

 نور مخفی و صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده از نور مخفی، از طریق مدیریت بهینه نور محیط و کاهش تلفات انرژی به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک می کند.

 نورهای LED به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ های نور مخفی شناخته می شود که سبب صرفه جویی در انرژی نیز می شود.

این نوع لامپ ها کارایی بالایی دارند و تا 80٪ کمتر انرژی نسبت به لامپ‌های فلورسنت مصرف می‌ کنند.

در مکان هایی که تردد مکرر افراد وجود دارد،   بهتر است حسگرهای حرکتی نصب کنید. این حسگرها نورها را فقط زمانی که شخصی در مکان حضور داشته باشد، روشن می کنند و به طور خودکار خاموش می شوند و در نهایت انرژی بیشتری را صرفه جویی می‌ کند.

به جای نور مستقیم، نورهای مخفی را در مکان‌ های استراتژیکی نصب کنید. این ممکن است به شما اجازه دهد تا با کمترین نور ممکن برای ایجاد مزاج و روشنایی مناسب استفاده کنید.

به جای استفاده از یک منبع نور مرکزی، از چندین منبع نور کوچک در ارتفاعات مختلف استفاده کنید. این ایده کمک‌ می کند تا نورهای مخفی را در لایه‌ های مختلف ایجاد کنید و بر اساس نیاز، نور هر لایه را تنظیم کنید.

استفاده از نور مخفی در طراحی دکوراسیون

 ایجاد فضایی رویایی با نور مخفی

برای ایجاد فضای رویایی و رمانتیک، می‌توان از نورپردازی زیر تخت خواب با استفاده از چراغ‌ های LED رنگی یا لاین های نوری استفاده کرد و یا از روش نورپردازی در سقف کاذب با چراغ‌ های خطی بهره برد.

نورپردازی پشت تلویزیون نیز با استفاده از چراغ‌ های LED سفید روش دیگر است. به طور کلی با استفاده از خلاقیت و مهارت، می‌توان از نور مخفی برای ایجاد فضایی رویایی در مکان های مختلف استفاده کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top