تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/09 - 16:53
کد خبر: 486434

تعداد حملات موفق سایبری به ایران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد

تعداد حملات موفق سایبری به ایران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اخیرا از ip های مختلف به زیرساخت‌های ما حمله می‌شود و این حملات افزایش پیدا کرده ولی تعداد حملات موفق سایبری به ایران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد. در دوسال گذشته بزرگترین حمله سایبری به حوزه انرژی انجام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سردار کشوری در مراسم هفته پدافند غیرعامل در مشهد اظهار کرد: باید آمادگی خود را متناسب با شرایط روز حفظ کنیم و‌ نمی‌توان تهدیدها را با ابزارهای‌قدیمی پاسخ داد. روز به روز شاهد هستیم به تهدیدهای ما اضافه می‌شود.

وی گفت: همانطور که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند تهدیدهایی را هم همراه خودش دارد. باید دانش‌مان را امروز نسبت به گذشته افزایش دهیم، دشمن به دنبال افزایش تهدیدهاست و ما نیز مستمر در جنگ هستیم و باید توان پاسخ‌گویی خودمان را افزایش دهیم.

کشوری خاطرنشان کرد: ایران نیز با سیاست‌ها و ماهیتی که دارد، دشمن به دنبال نفوذ و سلطه در این کشور است، لذا تمام ویژگی‌های کشور باعث تهدیدهای دشمنان است. خیلی از کشورها نیز به صورت پنهان تهدیدهایی را دارند و یا زمینه تهدید را فراهم می‌کنند. برخی هم صحنه‌گردان و برخی کشورها نیز حامی تهدیدات هستند.

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور اذعان کرد: براساس تحولات اخیر در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت و دستاوردهای خوبی که داشت احساسمان این است که این رخدادها می‌تواند دشمن صهیونیستی را به سمت سقوط و نابودی بکشاند.

کشوری تصریح کرد: امروز نیز بسیاری از تحلیلگران خارجی از این وضعیت وحشت دارند. با این شرایطی که در منطقه داریم دشمن ساکت نمی‌نشیند. در قدس بیش از ۱۲ مورد زیر ساخت در حوزه آب مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت‌های اخیر از ip های مختلف نیز به زیرساخت‌های ما حمله می‌شود، ادامه داد: تعداد حملات موفق سایبری به ایران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد و بزرگترین حمله سایبری به حوزه انرژی در دو سال گذشته بود. اگر این اقدامات پدافندی نبود شاید ماه‌ها طول می‌کشید تا به شرایط قبل برگردیم.

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: وضعیت ما نسبت به تهدیدهایی که امروز وجود دارد، عملکردمان بسیار بهتر است. امروز شاهد این هستیم که همه متوجه عمق مسئله هستند و اجماع خوبی دارند. مسئله بعدی نیز اجماع تخصصی است که باید در حوزه خودمان به آن برسیم و روی این مسئله کار کنیم. ابتدا باید دشمن را بشناسیم و تهدیدها را شناسایی کنیم. همچنین باید ضعف‌های خودمان را بشناسیم که اگر ضعف‌های خودمان را نشناسیم آسیب‌پذیر خواهیم بود و در نهایت باید به دنبال طرح پاسخ باشیم. باید در‌ برابر انواع تهدیدهای دشمن این آمادگی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی ویژگی‌های خاصی دارد، تصریح کرد: وجود حرم رضوی و مرز مشترک با تعدادی از کشورها از جمله ویژگی‌های خراسان رضوی است. میزبانی از میهمانان در مشهد و مدیریت از آنها نیاز به مدیریت پیشرفته دارد. این مجموعه ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی دارد و حفظ و حراست از آنها برای ما بسیار اهیمت دارد.

کشوری خاطرنشان کرد: برای دارایی‌هایی که داریم باید طرح پاسخ داشته باشیم. اگر آمادگی لازم را نداشته باشیم با مشکل روبرو خواهیم شد.طرح‌های توسعه‌ای باید طرح پدافند غیرعامل داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top