تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/13 - 20:41
کد خبر: 486801

واردات چه کالاهایی از چین سودآور است؟

واردات چه کالاهایی از چین سودآور است؟

کالاهای وارداتی را بر اساس نوع سودی که برای بازرگانان دارند می‌توان به ۶ دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ها به دلیل خاصی پرسود هستند. این دسته‌ها شامل کالاهای با سرمایه کم ولی سود زیاد، کالاهای ضروری، کالاهای کم حجم، کالاهایی که بازار به آنها نیاز دارد، کالاهای جدید و کالاهای صنعتی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر بازرگانی که قصد دارد از چین یا دیگر کشورها کالا وارد کند ممکن است این سوال ذهن او را درگیر کند که واردات چه کالاهایی سودآور است؟ تعیین این که به صورت قطعی واردات چه کالاهایی سودآور است کار دشواریست، اما می‌توان بر اساس داده‌هایی که از سودآوری کالاهای وارداتی وجود دارد و البته نیاز بازار، به این سوال پاسخ داد. بسیاری از کالاها وجود دارند که واردات آنها همیشه سودآور است و کالاهایی هم هستند که سوددهی آن‌ها بستگی به نیاز بازار دارد.

انواع کالا بر اساس سود واردات

کالاهای وارداتی را بر اساس نوع سودی که برای بازرگانان دارند می‌توان به 6 دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ها به دلیل خاصی پرسود هستند. این دسته‌ها شامل کالاهای با سرمایه کم ولی سود زیاد، کالاهای ضروری، کالاهای کم حجم، کالاهایی که بازار به آنها نیاز دارد، کالاهای جدید و کالاهای صنعتی است.

کالاهای با سرمایه کم ولی سود زیاد

بسیاری از کالاها هستند که با سرمایه کم می‌توان آنها را وارد کشور کرد اما در عوض سود خیلی زیادی دارند. این کالاها قیمت خرید بسیار کمی دارند مثل قاب گوشی، گلس، هندزفری، لوازم جانبی موبایل و لب‌تاب، کابل، باتر و شارژر گوشی. اما می‌توان آنها را با سود خیلی زیاد در بازار فروخت.

کالاهایی که بازار به آنها نیاز دارد

دسته دیگری از کالاها هستند که بازار به آنها نیاز دارد. این کالاها با اینکه وجودشان چندان ضروری نیست، اما تقاضای زیادی برای خرید آنها در بازار دیده می‌شود که شامل: لوازم جانبی و قطعات دستگاه‌های خانگی، انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن، لوازم ورزشی و ساعت‌های هوشمند ورزشی، انواع قطعات الکترونیکی و تجهیزات امنیتی مثل دوربین مدار بسته و لوازم جانبی آن هستند.

کالاهای ضروری

بیشترین حجم واردات کالاهای پرسود، مختص کالاهای ضروری است. این کالاها اگر وارد کشور نشوند کل بازار فلج می‌شود؛ زیرا وجود آنها ضروری است. تعدادی از مهم‌ترین کالاهایی که جزو کالاهای پرسود وارداتی هستند شامل:

لوازم آشپزخانه: انواع دستگاه‌های آبمیوه‌گیری، فر، سری پلو پز، لوازم پلاستیکی، همزن‌ها، یخچال، فریزر، مایکروویو، اجاق گاز، لباس‌شویی و سری ظروف آشپزخانه.

پوشاک: شلوار مردانه، زنانه و بچگانه، پیراهن و تیشرت مردانه، زنانه و بچگانه، انواع زیرپوش و لباس زیر زنانه و مردانه، انواع کفش و کمربند، کلاه و دستکش، کاپشن و پولیور، لباس‌های مجلسی زنانه و کت‌وشلوار.

اسباب‌بازی: انواع اسباب‌بازی دخترانه و پسرانه مثل عروسک، لوگو، قطار، ماشین، لوازم خانه، انواع پازل و جورچین، قطعات خانه‌سازی برای بچه‌ها، تفنگ و عروسک باربی، توپ و دیگر وسایل بازی کودکان.

واردات چه کالاهایی از چین سودآور است؟

کالاهای کم حجم

دسته دیگری از کالاها هستند که حجم بسیار اندکی دارند و به همین دلیل در هر بار واردات می‌توان تعداد بسیار زیادی از آنها را وارد کشور کرد و سود زیادی به دست آورد. این کالاها شامل انواع لوازم آرایشی مثل ماسک صورت، رژ لب، انواع پودر آرایشی، ناخن مصنوعی و دستگاه‌های مرتبط با آن، انواع کرم و محصولات مراقبت از پوست، انواع عطر و ادکلن و دیگر محصولات مشابه هستند.

کالاهای جدید

تا قبل از اختراع تبلت، چیزی به اسم واردات تبلت به ایران وجود نداشت اما بعد از اینکه این وسیله مفید ابداع شد، واردات آن شروع شد و بازرگانانی که اولین بار این کالا را وارد کشور کردند سود بسیار زیادی از تجارت روی این محصول نصیبشان شد. هر زمانی بازرگانان باید بدانند که چه کالاهایی به تازگی اختراع شده و مورد توجه بازار قرار گرفته است. سپس برای واردات آنها برنامه‌ریزی کنند. مثلا امروزه واردات چراغ‌های LED جزو واردات کالاهای جدید محسوب شده و سود زیادی برای واردکننده دارد.

کالاهای صنعتی

واردات کالاهای صنعتی همیشه جزو واردات کالاهای پرسود محسوب می‌شد. نیاز اساسی به واردات قطعات صنعتی در صنایع مختلف ایران وجود دارد و به همین دلیل بازرگانانی که در بخش واردات این کالاها فعالیت می‌کنند سود فراوانی هم به دست می‌آورند. مهم‌ترین مثال‌های قطعات صنعتی شامل:

قطعات خودرو، لوازم الکتریکی صنعتی، ماشین‌آلات صنعتی، دستگاه‌های صنایع سنگین، قطعاتی که در هر کشوری تولید نمی‌شود مثل سوزن دستگاه نساجی، خطوط تولید و قطعات آنها، دستگاه‌های صنایع شیمیایی و عمرانی مثل لودرهای کوچک و بزرگ، دستگاه‌های پرس فلزات و برش قطعات، انواع لیزر صنعتی و پزشکی و بسیاری قطعات و کالاهای دیگر که بخش‌های مختلف صنعت ایران به واردات آنها وابسته است.

واردات کالاهای پرسود با کمک بازرگانی وانیکس

برای این که بتوانید به بهترین شیوه و البته قانونی کالاهای پرسود وارد کنید، به کمک یک شرکت بازرگانی با تجربه و معتبر نیاز دارید. بازرگانی وانیکس با داشتن تجربه بیش از یک دهه در واردات انواع کالاهای پرسود از چین و دبی می‌تواند به شما در این موضوع کمک کند و لیست کاملی از پرسودترین کالاهای وارداتی را در اختیارتان قرار دهد. لیستی که حاصل بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌هایی است که چندین سال واردات کالا به دست آمده و بسیار ارزشمند است. تنها کافی است برای واردات کالای پرسود با این بازرگانی مشورت کنید.

مراحل واردات از چین

کار واردات از چین با شرکت بازرگانی وانیکس در 3 مرحله اساسی انجام می‌شود. مرحله اول یافتن شرکت‌های فروشنده چینی و برقراری ارتباط با آنهاست. در این مرحله قیمت خرید کالاها و تعداد آنها مشخص شده و در نهایت یک درخواست خرید رسمی به اسم پروفرما برای شرکت فروشنده ارسال می‌شود. درخواست که مورد تایید قرار گرفت کالاها به گمرک چین تحویل داده می‌شوند و لازم است که در مرحله دوم برای ترخیص آنها اقدام کنید. این مرحله نیز توسط متخصصانی که ترخیص‌کار نام دارند انجام می‌شود و با اخذ برگه ترخیص، نوبت به مرحله سوم یعنی ارسال کالاهای خریداری شده به ایران می‌رسد.

در مرحله سوم به سه صورت کالاها از چین به ایران ارسال می‌شوند. راه اول استفاده از کشتی‌های باری است که کارگو دریایی نام دارد. راه دوم استفاده از هواپیمای باری است که کارگو هوایی است و راه سوم نیز کارگو زمینی است که در آن از قطار یا کامیون برای انتقال کالاها استفاده می‌شود. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند، اما شرکت بازرگانی وانیکس عمدتا برای واردات کالا از راه دریایی کالاها را به ایران ارسال می‌کند. بعد از ارسال به ایران نیز درب انبار شما به شما تحویل داده می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتشار تصویری از ابراهیم رئیسی که از پخش آن جلوگیری شده بود
کدام داوطلبان نمی‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند؟
برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مطابق با تقویم آموزشی
شما آمریکا را از دست داده‌اید!/ از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» تامایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
واکنش مجید انصاری به احتمال کاندیداتوری در انتخابات
مورینیو گزینه اصلی نیمکت الاتحاد
مهلت انتخاب خودروهای وارداتی تمدید شد
دومین فرد مشهور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد
واکنش عجیب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به نامه رهبر انقلاب +عکس
اولین چهره سرشناس برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
واردات تمام مدل‌های آیفون ممنوع شد
مالک شریعتی: تاجگردون به سلیمی گفت او را تکه تکه‌ می‌کند +فیلم
«مصطفی پورمحمدی» در انتخابات ثبت‌نام می‌کند
بیش از ۳۵ هزار نفر از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کرده‌اند
هنوز هیچ داوطلب واجدشرایطی به ستاد انتخابات مراجعه نکرده است
احتمال نامزدی محمد شریعتمداری در انتخابات ریاست جمهوری
رد اعتراض پرسپولیس به حکم برائت ۶ استقلالی
برگزاری مناظرات انتخاباتی در تلویزیون تأیید شد
تیپ شهید رئیسی در زمان رفتن به خانه مادر +فیلم
اعتبارنامه تاجگردون رد شد یا تایید؟
پایان شایعات در پرسپولیس با صحنه‌ ویژه بازی شمس آذر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top