تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/14 - 12:42
کد خبر: 486881

روایت فتاح از ۵۲ ماه خدمت در بنیاد مستضعفان

روایت فتاح از ۵۲ ماه خدمت در بنیاد مستضعفان

رئیس سابق بنیاد مستضعفان برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده طی ۵۲ ماه حضورش در بنیاد را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین تقدیر از خدمات سید پرویز فتاح؛ رئیس سابق بنیاد مستضعفان و معارفه حسین دهقان ریاست جدید بنیاد مستضعفان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی؛ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده انتظامی کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.

پرویز فتاح در ابتدای این مراسم با اشاره به 52 ماه حضورش در بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنده در این مدت افتخار خدمت در این مجموعه انقلابی را داشتم، همچنین بنده به همین میزان نیز در یکی دیگر از نهادهای انقلابی (کمیته امداد) حضور داشتم؛ ما باید به عنوان یک سرباز در نظام سربازی کنیم.

وی با بیان اینکه از حمایت‌های مقام معظم رهبری و مسئولان دفتر مقام معظم رهبری (حجت‌الاسلام گلپایگانی، حجازی، ایروانی) قدردانی می‌کنم و گفت: بر خود لازم می‌دانم که از همه رؤسای سابق بنیاد مستضعفان نیز تشکر کنم. همچنین از حمایت‌ها و همراهی اعضای هیئت امنا در بنیاد نیز تشکر می‌کنم.

فتاح از همراهی معاونان، مدیران، کارگران و کارکنان بنیاد مستضعفان قدردانی کرد و افزود: آنچه که امروز در بنیاد انجام شده ثمره تلاش‌هایی است البته بنده به این مسئله راضی نبوده‌ام اما باید به این نکته اشاره کنم که کم‌فروشی نکردیم و بضاعت ما به همین میزان بوده است.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بنده هر روز با وضو وارد بنیاد شده‌ام، گفت: ما در این مدت در بنیاد از ارزش‌های انقلابی و اخلاقی کوتاه نیامده‌ایم و اگر توفیقاتی در بنیاد حاصل شده در سایه عنایات الهی بوده است و همه اینها عنایات اهل بیت، حضرت زهرا(س) و حضرت امام رضا(ع) بوده است و در کنار آن نیز باید به دعای پدر و مادر و خانواده‌ام و همراهی پرسنل بنیاد مستضعفان در این مدت اشاره کنم.

وی ادامه داد: ما از ابتدای ورودمان به بنیاد مستضعفان در این دوره به آب‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی تاکید و با افتخار در این مسیر گام برداشته‌ایم؛ همچنین در ایام کرونا نیز به اذن مقام معظم رهبری به اکثر اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کردیم.

فتاح تصریح کرد: در این فرآیند در حد توان و بضاعتمان و با اذنی که اخذ کردیم به بهزیستی و کمیته امداد کمک کردیم. همچنین در طی حضورمان در بنیاد مستضعفان هر بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان به تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمک‌هایی صورت می‌گیرد.

وی به افتتاح و بهره‌برداری دو قطعه از آزادراه تهران ـ شمال و همچنین تونل البرز اشاره کرد و افزود: همه اینها در راستای آرامش و آسایش هموطنان بوده و سعی کردیم در مدت حضورمان در بنیاد مستضعفان نگاه مردم به بنیاد را تغییر بدهیم و احساس می‌کنیم که تا حد زیادی در این مسیر موفق شده‌ایم ولی در این مسیر جا دارد و قطعاً حضور سردار دهقان در بنیاد مستضعفان می‌تواند در این مسیر موفق‌تر باشد.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بنیاد در این دوره تغییر نگاه مردم به بنیاد بود، گفت: شعاری که برای این دوره از خدمت در بنیاد مستضعفان طرحی شده بود تحت عنوان «برای خدمت، برای مردم» بود که در این مسیر تلاش‌هایی شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا همه مراکز تفریحی در سطح کشور تعطیل شدند اما ما با تعطیلی مراکز اجازه ندادیم که یک نفر از نیروهای بنیاد مستضعفان اخراج شود و از آنها حمایت کردیم.

همچنین یکی دیگر از اقداماتی که در طی این 4 سال از فعالیت بنیاد مستضعفان صورت گرفت انجام تمام تعهدات بنیاد مستضعفان بود و در واقع ما به تمام تعهدات بنیاد مستضعفان از زمان تاسیس این بنیاد تاکنون عمل کردیم؛ به طوری که اگر به بانک‌ها بدهکار بودیم، بدهکاری‌ها و معوقات پرداخته شد و در حال حاضر ما هیچ معوقه‌ای در این بخش نداریم.

فتاح با اشاره به اقدام رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: ترامپ در آخرین روزهایی که گورش را گم می‌کرد، بنده و همکاران و شرکت‌های بنیاد مستضعفان را تحریم کرد.

تحریم‌های چند صفحه‌ای که نشان می‌داد که بنیاد مسیر درستی را رفته اما باید به این نکته اشاره کنم که تحریم‌ها اگر چه سختی‌ها و دشواری‌هایی را داشت اما با همت جوانان به فضل الهی و روحیه جهادی در هم شکسته شد.

وی به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ما این قانون را در بنیاد مستضعفان اجرا کردیم و در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده و حتی به آقای دهقان داده‌اند، به جوانگرایی و استفاده از گروه‌های جهادی تاکید داشته‌اند و این مسئله سرلوحه کاری ما قرار گرفت.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان با اشاره به حضور 22 نفر از نیروها و مدیران بنیاد مستضعفان در دولت سیزدهم گفت: با آغاز به کار دولت آقای رئیسی، 22 نفر از نیروهای ما به دولت رفتند و ما جایگزین آنها را از جوانان انتخاب کردیم و توانستند جایگزین نیروهای گذشته باشند.

فتاح با اشاره به ظرفیت و پتانسیل نیروی کارگری در مجموعه بنیاد مستضعفان گفت: تلاش کردیم شرایط آرام و خوبی را برای زندگی این افراد در بنیاد فراهم کنیم. همچنین باید به این نکته اشاره شود که در اغتشاشات سال گذشته نیز بنیاد مستضعفان کار خود را بدون هیچ وقفه‌ای در مسیر خدمت انجام داد.

وی ادامه داد: در طول 52 ماه از فعالیت بنیاد مستضعفان در دوره بنده دو سال از آن را ما با کرونا سپری کردیم و علاوه بر کرونا ما با تغییرات نرخ تورم، بازار سرمایه و ... روبرو بودیم که منجر به ایجاد مشکلاتی در سطح کشور شد اما بنیاد مستضعفان در این مسیر نیز مدیریت کرد و توانست شرایط خوبی را در شرکت‌ها و زیرمجموعه های خود بوجود بیاورد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به همکاری بنیاد مستضعفان با دولت، مجلس و قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: ما در این مسیر هیچ مشکلی را در برقراری ارتباط و تعامل با سران قوا نداشته‌ایم. همچنین ارتباط خوبی را نیز با رسانه‌ها در انتشار اخبار داشتیم.

فتاح رسیدگی به امور محرومان را از برنامه‌های بنیاد مستضعفان در طول 52 ماه گذشته عنوان کرد و افزود: این کار را ما از طریق دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی انجام دادیم و بنیاد علوی نیز به سمت محرومیت‌زدایی در سطح مناطق کشور گام برداشته بود و در این بخش نیز اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده بود.

وی در ادامه به بخش مسکن اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز ما با توجه به ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این ظرفیت استفاده و اقدامات خوبی نیز صورت گرفت؛ علاوه بر اینکه در برخی از سوانح از جمله سیل و زلزله نیز بنیاد مستضعفان به عنوان اولین دستگاهی بود که در این بحران‌ها حاضر می‌شد و اقدام به تامین سیمان و میلگرد مورد نیاز ساختمان‌های آسیب‌دیده می‌کرد.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان با اشاره به پرداخت بخشی از سود شرکت‌های بنیاد مستضعفان در قالب مسئولیت اجتماعی گفت: ما این اجازه را به شرکت‌ها دادیم تا بخشی از سود خود را در این مسیر هزینه کنند. همچنین یکی دیگر از اقدامات بنیاد مستضعفان ورود به عرصه بورس بود که مقدمات آن فراهم شده است و به‌زودی مردم می‌توانند سهامدار در این بخش باشند.

وی به شناسایی شرکت‌های زیان‌ده در بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: در این بخش اقداماتی انجام شده و باید این شرکت‌ها ساماندهی شوند و ان‌شاءالله این مسیر با حضور آقای دهقان ادامه خواهد داشت.

فتاح به قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال اشاره کرد و افزود: این بخش از آزادراه مد نظر دولت است و همه موافق هستند و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی و تعامل بنیاد مستضعفان قطعه سوم نیز کلید خواهد خورد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: احداث ساختمان پلاسکو در بازار یکی  دیگر از اقداماتی است که در این مدت در بنیاد مستضعفان انجام گرفت. احداث ساختمان جدید پلاسکو مورد رضایت کسبه بوده است.

وی به پرداخت وام قرض‌الحسنه در بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: اگر چه در این مسیر عدد قابل توجهی پرداخت نشده اما این کار را آغاز کرده‌ایم و می‌تواند در دوره جدید ارقام آن بیشتر شود.

فتاح با بیان اینکه یکی از مسائل دیگر در بنیاد مستضعفان نظارت بر این بنیاد است که این نظارت از داخل، بیت رهبری و بیرون انجام می‌شود و خیلی در این زمینه صرف می‌شود و برای این مسئله باید چاره‌اندیشی شود چرا که در نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان قوانین رعایت می‌شود و مالیات نیز پرداخت می‌شود اما نظارت‌های مکرر مشکلاتی را برای این مجموعه از جمله صرف انرژی زیاد بوجود می‌آورد.

وی به مسئله امنیت غذایی در بنیاد مستعضفان اشاره کرد و گفت: طی 52 ماه از فعالیت در این دوره از بنیاد به این مسئله توجه ویژه‌ای شد و ثمرات خوبی را نیز در پی داشت.

فتاح به انجام 200 بازدید و سفر در طول 52 ماه از فعالیتش در بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: قطعا حضور سردار دهقان در بنیاد مستضعفان نیز می‌تواند ثمرات خوبی را داشته باشد و قطعاً ما در ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به شناختی که در بنیاد مستضعفان داشته‌ام همکاری مطلوبی را با بنیاد مستضعفان خواهیم داشت و برخی از موازی‌کاری‌ها و تداخلات کاری را مرتفع خواهیم کرد.

وی حضور سردار دهقان در بنیاد مستضعفان را فرصت خوبی برای بنیاد عنوان کرد و گفت: در مسیر خدمت دو نهاد بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام، همکاری نزدیکی را خواهند داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top