تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/14 - 17:15
کد خبر: 486918

طالبان:

گفتگوها با تهران، جامع بود

گفتگوها با تهران، جامع بود

دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیری هیئت حاکمه افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیئت عالی‌رتبه این کشور در دیدار با مقامات کشورمان گفتگوهای جامعی درباره همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیری هیئت حاکمه افغانستان اعلام کرد هیئت عالی‌رتبه طالبان در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه کشورمان پیرامون همکاری‌های مشترک در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و سایر بخش‌ها بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، «ملا عبدالغنی برادر»، معاون اقتصادی نخست‌وزیری طالبان در این دیدار گفت: افغانستان و ایران در طول تاریخ دو کشور دوست و همسایه بوده‌‎اند که روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوبی با یکدیگر دارند و نیاز است تا به‌طور مشترک در زمینه توسعه و تقویت این روابط تلاش شود.

اطلاعیه می‌‎افزاید: ملا برادر در خصوص گسترش روابط تجاری با ایران، ایجاد کمیته‌های فنی به منظور کار مشترک بین دو کشور در بخش‌های مختلف، افزایش تجارت افغانستان با کشورهای منطقه و جهان از طریق ایران، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان، ارائه تسهیلات لازم در زمینه صدور ویزا برای افغان‌ها و همچنان رسیدگی به مشکلات پناهندگان افغان مقیم ایران و رفتار حسنه با آنها صحبت‌های همه‌جانبه صورت گرفت.

گفتگوها با تهران، جامع بود

معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در ادامه گفت: افغانستان می‌خواهد از طریق ایران صادرات و واردات خود را افزایش دهد، به همین منظور از جمهوری اسلامی ایران خواستار آن است تا در این زمینه سهولت‌های لازم را فراهم سازد.

در ادامه اطلاعیه آمده است وزیر خارجه کشورمان به هیئت افغانستان پیرامون توسعه تجارت میان دو کشور، ایجاد کمیته‌های ویژه به منظور همکاری مشترک در بخش‌های مختلف بین دو کشور، رسید‌گی به مشکلات مهاجرین افغان مقیم ایران و تشویق سرمایه‌گذاران ایرانی به سرمایه‌گذاری در افغانستان اطمینان داد.

گفتگوها با تهران، جامع بود

اطلاعیه می‌افزاید: در این نشست طرفین در رابطه با ایجاد دهلیز واخان و استفاده از آن تأکید نموده و افزودند این راه به نفع هر دو کشور بوده و توافق شد دو طرف جهت تسریع امور برای احداث این دهلیز کمیته مشترک ایجاد نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top