تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/20 - 15:24
کد خبر: 487224

شستشوی صحیح فرش با شامپو بهترست یا پودر؟

 شستشوی صحیح فرش با شامپو بهترست یا پودر؟

بهترین روش شستشوی فرش که به قالی یا قالیچه‌ها کمترین آسیب را وارد می‌کند، بهره از خدمات قالیشویی‌هایی نظیر قالیشویی ساری است. چرا که شرکت‌های قالیشویی با بهترین مواد و کیفیت قالی یا قالیچه‌های شما را مورد شستشو قرار می‌دهند و آسیبی به فرش وارد نمی‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شستشوی فرش با شامپو بهتر است یا پودر؟ احتمالا شما هم می‌دانید که فرش‌ها نقش مهمی را در خانه ایفا می‌کنند. به همین منظور در نگهداری از آنها باید کوشا بود. چرا که با داشتن یک فرش بسیار تمیز و عالی می‌توانید دکوراسیون فوق‌العاده‌ای در منزل داشته باشید و احتمالا اغلب مهمانان از سلیقه شما تعریف خواهند کرد. بسیاری در هنگام شستشوی فرش از شامپو بهره می‌گیرند و برخی دیگر از پودر. اما به نظر شما کدام بهتر است؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین انتخاب و شستشوی درست و اصولی بهره از خدمات قالیشویی‌ها نظیر قالیشویی اراک است.

آیا شستشوی فرش با شامپو یا پودر روش درست و اصولی است؟

همانطور که در بالا مطالعه کردید، بهترین روش شستشوی فرش که به قالی یا قالیچه‌ها کمترین آسیب را وارد می‌کند، بهره از خدمات قالیشویی‌هایی نظیر قالیشویی ساری است. چرا که شرکت‌های قالیشویی با بهترین مواد و کیفیت قالی یا قالیچه‌های شما را مورد شستشو قرار می‌دهند و آسیبی به فرش وارد نمی‌شود.

اما؛ به طور کلی شستشوی فرش با پودر، یک سری مزیت‌ها دارد که شاید شستشو با شامپو آنها را نداشته باشد. به عنوان مثال شما برای شستشوی فرش‌های بسیار کثیف بهتر است که از آب و پودر استفاده کنید. پودرها کثیفی‌ها را با قدرت بیشتری پاک می‌کنند. اما این در حالیست که شامپو تنها کثیفی‌های سطحی و کمتری را از بین می‌برد. البته ناگفته نماند که شامپو فرش به قالی و قالیچه‌ها کمتر آسیب می‌رساند. چرا که این محصولات حاوی نرم‌کننده هستند و بافت فرش را مانند روز اول نرم و سبک باقی نگه می‌دارند. اما در کنار این مزایا، معایب چیست و چرا باید از خدمات قالیشویی‌ها بهره گرفت؟

 شستشوی صحیح فرش با شامپو بهترست یا پودر؟

معایب شستشوی فرش با پودر

استفاده از پودر برای شستشوی قالی یا قالیچه موجب آسیب به آنها می‌شود. چرا که این روش در مقابل خدمات قالیشویی‌ها نظیر قالیشویی همدان یک روش غیراستاندارد محسوب می‌شود. هنگام شستشوی فرش‌ها با بهره از پودر امکان خشک یا ضخیم شدن بافت وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است قبل از آنکه فرش به شدت کثیف شود، آن را با شامپو فرش بشویید. اما در صورتی که قالی یا قالیچه به شدت کثیف شود چاره چیست؟

در این حالت شما می‌توانید قالی یا قالیچه خود را به یک شرکت قالیشویی معتبر بسپارید و از خدمات اعلاشویی آنها بهره بگیرید. در این حالت فرش شما هر چقدر هم کثیف باشد، به سرعت تمیز خواهد شد. این روش بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که روش اعلاشویی چیست؟

 شستشوی صحیح فرش با شامپو بهترست یا پودر؟

اعلاشویی چیست؟

اغلب قالیشویی‌ها خدمات اعلاشویی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. اعلاشویی با شستشوی معمولی متفاوت بوده و به همین دلیل به نسبت قیمت بالاتری هم دارد. یکی از اولین و بارزترین تفاوت‌ها بین اعلاشویی و شستشوی معمولی فرش در تعداد دفعات شستشوی قالی و قالیچه‌ها است. در شستشوی معمولی تنها یک بار فرش شسته می‌شود. اما این در حالیست که در اعلاشویی شستشو به درخواست مشتریان دوبار انجام خواهد شد. بنابراین فرش در این فرآیند به نسبت شستن معمولی تمیزتر و آلودگی و کثیفی‌ها به طور عمقی از روی قالی‌ها پاک می‌شوند.

قالی یا قالیچه‌هایی که به نسبت کثیف‌ترند و در معرض رفت‌وآمد بیشتری قرار گرفته‌اند، بهتر است با بهره از این روش شستشو شوند. در این روش برخلاف شستشوی قالی با پودر، هیچ آسیبی به فرد وارد نخواهد شد. اما این در حالیست که شما برای شستشو با پودر قطعا به فرش‌های خود آسیب وارد خواهید کرد.

افرادی که حیوان خانگی یا کودک نوپا دارند، می‌توانند در هر دوره از خدمات اعلاشویی بهره بگیرند. چرا که در حالت امکان کثیف شدن بیشتر فرش‌ها وجود خواهد داشت. در حقیقت اعلاشویی تمیزی بیشتر در کنار آسیب کمتر محسوب می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم، شوینده‌هاییست که در اعلاشویی به کار گرفته می‌شود. در این شیوه با بهره از نرم‌کننده‌های مخصوص فرش، نرمی و لطافت اولیه قالی و قالیچه‌ها به نسبت قبل بیشتر شده و شما پس از شستشو زبری و خشکی بافت فرش را احساس نخواهید کرد. در نتیجه می‌توان گفت، اعلاشویی موجب طول عمر بیشتر قالی و قالیچه‌ها خواهد شد. برخی از قالیشویی‌ها علاوه بر خدمات اعلاشویی، خدمات دیگری نظیر لکه‌بری و سفیدشویی را نیز به مشتریان ارائه می‌کنند. در این حالت یک تیر و دو نشان خواهد بود.

هزینه اعلاشویی چقدر است؟

همانطور که در قسمت قبل نیز مطالعه کردید، هزینه اعلاشویی به نسبت شستشوی معمولی بیشتر است. اما به طور کلی این هزینه به عوامل مختلفی نظیر ابعاد فرش، نوع بافت و جنس قالی یا قالیچه نیز بستگی دارد. بنابراین اگر برای شما کیفیت شستشو در کنار سلامت فرش مهم است، اعلاشویی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اعلاشویی در قالیشویی‌های معتبر با وسواس و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، بهترین روش شستشوی فرش، بهره از خدمات قالیشویی است. شما با بهره از این خدمات می‌توانید بدون دردسر و کوچکترین مشکلی قالی یا قالیچه‌های خود را بشویید و همانند روز اول نو، نرم و لطیف آنها را تحویل بگیرید. اما؛ به طور کلی همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، اگر قصد دارید قالی یا قالیچه‌های خود را به صورت عمقی بشویید، بهتر است برای شستشوی آنها از پودر استفاده شود. اما در مواقعی که قرار است فرش‌ها به صورت سطحی تمیز شوند، می‌توان از شامپو فرش استفاده کرد. به طور کلی برای ا فزایش طول عمر قالی یا قالیچه‌ها و همچنین محافظت از آنها بهترین انتخاب برای شما بهره از خدمات شستشوی معمولی یا اعلاشویی قالیشویی‌های معتبری نظیر قالیشویی اراک، قالیشویی ساری، قالیشویی همدان است. در این حالت متخصصین قالیشویی در محل حاضر می‌شوند و فرش را پس جمع کردن به کارخانه قالیشویی منتقل و پس از شستشوی کامل مجدد به شما درب منزل تحویل می‌دهند. در این حالت شما بی‌دغدغه خواهید بود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روز اول چه کسانی احساس تکلیف کردند؟/ کواکبیان، صباغیان و جلیلی ثبت نام کردند
برگزاری نشست بزرگداشت شهید رئیسی در سازمان ملل
مخبر در دیدار «اسد»: ایران مقتدرانه به حرکت خود ادامه می‌دهد
جلیلی پس‌از ثبت‌نام در انتخابات: اکنون فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است
میراحمدی: آخرین نظرسنجی‌ها مشارکت بالای ۷۰ درصد را نشان می‌دهد
رمان هایی برای مطالعه دختران
دومین نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم
قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات کشتی المپیک پاریس
آمادگی دیوان محاسبات برای ارائه اطلاعات و آمارهای اقتصادی واقع بینانه به نامزدهای انتخابات
اعضای هیات رئیسه کمیسیون آیین نامه مجلس دوازدهم انتخاب شدند
قالیباف برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند؟
سخنگوی ستاد انتخابات: داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکل نکنند
مخبر: شهید «مالک رحمتی» مصداق بارز جوان مومن و انقلابی بود
امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش با فناوری‌های خلاقانه مرزها را رصد می‌کند
رهبر انقلاب: مقاومت هویت ممتاز سوریه است؛ این ویژگی مهم باید محفوظ بماند
شمار شهدای جنگ غزه به ۳۶ هزار و ۲۲۴ نفر رسید
نامگذاری منطقه هسته‌ای اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی»
علی باقری: دستورات دیوان دادگستری فورا اجرا و جانیان اشغالگر زنجیر شوند
تقدیر رئیس گروه منطقه‌ای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اوراسیا از ایران
مسافران از کشورهای عربی با علائم تب دنگی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم تیر اعلام می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top