تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/20 - 19:39
کد خبر: 487271

سیدحسن نصرالله: اتفاقات جاری در منطقه و جهان خطرناک و بزرگ است

سیدحسن نصرالله: اتفاقات جاری در منطقه و جهان خطرناک و بزرگ است

اتفاقات جاری در منطقه ما و جهان بزرگ، خطرناک و استثنایی است. در این تجاوز و وحشی‌گری هیچ حرمتی برای چیزی نیست. نکته عجیب جنایات این حملات، تجاوز آشکار با قبول مسئولیت رسمی نسبت به بیمارستان‌ها و تعداد زیاد شهیدان، زخمی‌ها و افراد کوچاندده‌شده از خانه‌هایشان در برابر دیدگان جهان است. این جنایات متوقف نشده و کاهش نسافته است. این حادثه دردناک حاکی از روحیه انتقام وحشیانه بدون قید و بند اسرائیل و واقعیت و ماهیت این رژیم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از العهد،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز «شهید حزب‌الله» اعلام کرد:  منظور از لفظ شهید در نامگذاری این روز، تمامی شهدا از اولین شهید مسیر مقاومت در حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۲ تا آخرین شهیدی که امروز تشییع شد، است. امروز چندین شهید عزیز در روستاهای ما در جنوب لبنان و منطقه البقاع و بیروت تشییع شدند.

طوفان الاقصی بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است

نصر الله با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است. خون‌های شهیدان بر شمشیر آمریکا و اسرائیل که تیغ آن بر سر ملت‌های منطقه ما کشیده شده است پیروز شد. شهدا در راه و فرهنگ ما جایگاه خاص ایمانی و شناختی دارند و برای ما مقدس هستند. امروز ما به برکت جان‌فشانی این شهدا و حمایتی که از طریق نیروی بازدارندگی ساخته‌شده به دست این شهدا ایجاد شده، هر روز و هر ساعتِ زندگیمان احساس امنیت، کرامت، آزادی و شرافت می‌کنیم.

نصرالله افزود: شهدای ما اهل ایمان به خدا، پیامبران، کتاب‌های الهی و روز قیامت هستند و صاحبان بصیرت هدف، راه، دوست و دشمن را می‌شناسند و در زمان، شرایط و مکان درست اقدام می‌کنند. شهدای ما در هر حال و در زمانی که مردم در غلفت به سر می‌برند، اهل احساس مسئولیت هستند.

وی گفت: روز شهید امسال با اتفاقات بزرگ خطرناک و تاریخی در منطقه ما، غزه و فلسطین همراه شده است. دو اتفاق بزرگ رخ داده است؛ اتفاق نخست حمله اسرائیل به مردان، زنان، کودکان و تمام غیرنظامیان در غزه است و اتفاق دوم مقابله قهرمانانه و عظیم مقاومت فلسطین در رویارویی با نظامیان دشمن است.

اتفاقات جاری در منطقه و جهان خطرناک و بزرگ است

نصرالله ادامه داد: اتفاقات جاری در منطقه ما و جهان بزرگ، خطرناک و استثنایی است. در این تجاوز و وحشی‌گری هیچ حرمتی برای چیزی نیست. نکته عجیب جنایات این حملات، تجاوز آشکار با قبول مسئولیت رسمی نسبت به بیمارستان‌ها و تعداد زیاد شهیدان، زخمی‌ها و افراد کوچاندده‌شده از خانه‌هایشان در برابر دیدگان جهان است. این جنایات متوقف نشده و کاهش نسافته است. این حادثه دردناک حاکی از روحیه انتقام وحشیانه بدون قید و بند اسرائیل و واقعیت و ماهیت این رژیم است.

وی افزود: یکی از اهدافی که دشمن با این جنگ دنبال می‌کند از بین‌بردن و به زانو درآوردن اراده مطالبه حقوق مشروع و قانونی، القای ناامیدی نسبت به گزینه مقاومت و پایداری و سوق‌دادن ملت‌ها به سوی فرهنگ تسلیم‌شدن است. دشمن می‌خواهد این سخن رواج پیدا کند که هزینه مقاومت و مطالبه حق بسیار سنگین است؛ دشمن از طریق جنایات خود در غزه می‌خواهد به فلسطینیان بگوید که سرزمین و مقدسات خود را فراموش کنید؛ دشمن از طریق این جنایات می‌خواهد بگوید که ای مردم لبنان، اتفاقات غزه به دلیل مقاومت و سرپیچی از اسرائیل است.

نصرالله ادامه داد: علی رغم جنایات اسرائیل مقاومت فلسطین رو به رشد بوده است؛ این رشد و گسترش ادامه یافت و به اقدام تاریخی بزرگی که مبارزان مقاوم گردان‌های قسام در هفتم اکتبر امسال به انجام رساندند رسید.

وی افزود: برخی رسانه‌های عربی و نویسندگان عرب به طور عامدانه یا غیرعامدانه به تحقق هدف اسرائیل کمک کردند؛ هدفی که همان‌طور که گفتم به دلیل هوشیاری، بصیرت و فهم موجود محقق نخواهد شد. دشمن باید بداند که از پیکرهای شهدا در غزه، کرانه باختری و لبنان و پیکرهای دختران، کودکان و پیرزنان، نسل‌های متعددی برای مقاومت پدید خواهند آمد که ایمان و اراده قوی‌تری برای مقاومت در برابر این اشغالگران و از بین بردن آنان دارند؛ به همین دلیل دشمن باید ناامید شود.

آمریکا و انگلیس مخالف آتش بس هستند

نصرالله گفت: امروز حتی کسانی که در روزهای نخست می‌گفتند نباید آتش‌بس اتفاق بیافتد، به جمع کسانی پیوسته‌اند که خواهان برقراری آتش‌بس هستند. دیگر تنها کسانی که در جهان از تداوم این جنگ و کشتار حمایت می‌کنند، آمریکا و انگلیس که پیرو آمریکاست هستند. تنها دیدگاه ناآشنا و متفاوت در جهان در حال حاضر دیدگاه و صدای آمریکاست.

وی ادامه داد: کسی که می‌تواند این تجاوز را متوقف کند، آمریکایی است که خود خواهان ادامه آن است. امروز عده‌ای از احمق‌ها و دیوانگان خشمگین در رژیم صهیونیستی در پی ادامه جنگ هستند، اما کسی که در جنگ حضور دارد و آن را اداره می‌کند دولت آمریکاست، پس تمامی محکومیت‌ها، ابراز انزجارها و فشارها باید متوجه آمریکا باشد.

نصرالله گفت: امروز نشستی با حضور ۵۷ کشور عربی و اسلامی در حال برگزاری است. جهان و ملت‌های منطقه به این نشست چشم دوخته‌اند. امروز فسلطینی‌ها حرف خود را زده‌اند. آن‌ها از این نشست درخواست ارسال ارتش‌های کشورهای شرکت‌کننده جهت آزادسازی فلسطین و پایان محاصره غزه را ندارند، بلکه آن‌ها دست‌کم این درخواست را دارند که جهان اسلام و جهان عرب به شکل یکپارچه در برابر آمریکا بایستند. مطالبه به حق آنان از این نشست این است که این جنگ و جنایت را متوقف کنند و وعده برخی اقدامات را به آن‌ها بدهند. آیا ۵۷ کشور عربی و اسلامی توانایی گشایش یک گذرگاه برای ورود کمک‌ها به غزه را ندارند؟

وی ادامه داد: جنگ در غزه در شرایطی بسیار دشوار ادامه دارد. مبارزان فلسطین با قدرت، شکوه و صلابت می‌جنگند و در برابر تانک‌ها، جنگ‌افزارها و نیروهای ویژه می‌ایستند. امروز قوی‌ترین تیپ نیروهای ویژه اسرائیل در غزه حضور دارد و این دلیلی برای ناتوانی اسرائیل است. این شجاعت، خلاقیت و جنگاوری مبارزان مقاومت و این میدان نبرد شگفت‌آور و افسانه‌ای تا حد بسیار زیادی در روند اتفاقات تعیین‌کننده است. در واقع مساله اصلی در اینجا میدان است.

مساله ورود یمن به نبرد طوفان الاقصی

نصرالله افزود: فرماندهان و ملت یمن موضعی شجاعانه و قوی اتخاذ کردند. ارتش یمن چندین مجموعه موشک و پهپاد را به سوی اهدافی در این رژیم غاصب شلیک کرد و این موضوع با رهگیری نیروهای آمریکایی مواجه شد. متاسفانه اخباری هم از رهگیری توسط یک کشور عربی نیز منتشر شده است؛ اما حتی اگر فرض کنیم که این موشک‌ها و پهپادها به اهداف خود نرسیده باشند باز هم این اقدام برادران ما در یمن آثار مهم و بسیار بزرگی را در پی داشته است؛ البته فرضیه دیگری مبنی برخورد موشک‌ها و پهپادهای یمنی با اهداف اسرائیلی و پنهان‌کاری دشمن در این باره وجود دارد. از مهم‌ترین نتایج این موضع استثنایی آن است که این تهدید دشمن را مجبور کرد که بخشی از نیروی هوایی و موشک‌های پاتریوت خود را به منطقه ایلات ببرد. همچنین این تهدید این منطقه را ناامن کرد و این موضوع به معنای آن است که علاوه بر شهرک‌نشینان اطراف غزه برخی شهرک‌نشینان دیگر نیز مجبور به ترک این مناطق شدند.

وی ادامه داد: برنامه‌های ارتش یمن بسیار بزرگ، مبارک و قابل قدردانی است؛ چرا که دشمن تهدید کرده که مجددا آنان را درگیر جنگ خواهد کرد؛ جنگی که یک جنگ آمریکایی خاص بوده و هست.

مساله ورود مقاومت اسلامی عراق به نبرد طوفان الاقصی

نصرالله گفت: دلیل واقعی و بنیادین آغاز اقدامات مقاومت اسلامی عراق اتفاقات جاری غزه و هم‌بستگی با غزه است. آمریکا اذعان کرده که تا دیروز صبح ۴۶ حمله به پایگاه‌های آن در عراق و سوریه انجام شده و ۵۶ نظامی آمریکایی زخمی شده یا دچار ضربات مغزی شده‌اند. اقدامات مقاومت عراق حاکی از شجاعت و جنگاوری آنان است؛ زیرا با آمریکایی‌هایی می‌جنگند که جنگنده‌ها و ناوهایشان منطقه را پر کرده است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به برادران ما در عراق و به ما در لبنان فشار می‌آورند. سفیر آمریکا در لبنان یا دروغگوست یا در جریان اتفاقات قرار نگرفته است. آن‌ها از تمامی کانال‌ها برای ارسال پیام‌های تهدیدآمیز استفاده کرده‌اند.

نصرالله گفت: اگر می‌خواهید که این عملیات‌ها در جبهه‌های متحد و یاری‌دهنده به پایان برسد و منطقه به سوی جنگ منطقه‌ای نرود باید حمله به غزه را متوقف کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند به جنبش‌های مقاومت فشار بیاورد تا از مسئولیت خود شانه خالی کنند.

جایگاه سوریه در محور مقاومت

وی افزود: سوریه به همراه محور مقاومت بار بسیار بزرگی را به دوش می‌کشد. سوریه مبارزان و جنبش‌های مقاومت را در خود جای داده است و پیامدهای رویارویی و اتخاذ موضع را می‌پذیرد.

نصرالله گفت: با نگاه واقع‌گرایانه و عینی باید بگویم امروز باور ندارم که کسی از دولت و ملت سوریه انتظاری بیش از این داشته باشد. سوریه تحت تحریم‌های شدید است و ارتش آن از البوکمال تا شمال اللاذقیه مشغول رویارویی با گروه‌های مسلح هستند. چند روز پیش داعش در منطقه السخنه به ارتش سوریه حمله کرد و در نتیجه این حمله ده‌ها نفر از نظامیان سوری به شهادت رسیدند. با وجود تمامی این مشکلات، سوریه همچنان موضع پایدار خود را دارد و آغوش خود را برای مقاومت باز کرده است.

نقش حمایتی ایران از محور مقاومت

وی ادامه داد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنبش‌های مقاومت آشکار است. اگر جنبش‌های مقاومت منطقه قدرتی دارند، به برکت موضع قاطع و تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران است. سال‌های زیادی از عمر شهید قاسم سلیمانی در این راه و این هدف صرف شد. آن‌ها از هیچ تلاش، تمرین، تسلیح و حمایتی از مقاومت فروگذار نکرده‌اند.

نبرد در جبهه لبنان

نصر الله گفت: در سایه حضور مداوم پهپادهای نظامی اسرائیل که در جنگ ۳۳ روزه شاهد آن نبودیم عملیات در جنوب لبنان ادامه دارد. امروز هنگامی که فرزندان مبارز شما به خط مقدم می‌روند تا موشک شلیک کنند یا تیراندازی کنند، هر اقدامی در این نقطه به منزله یک اقدام شهادت‌طلبانه به معنای واقعی کلمه است. این موضوع با توجه به حجم عملیات‌های روزانه‌ای که در جنوب لبنان به انجام می‌رسد، روایتگر بلندای شجاعت، صلابت و جنگاوری این رزمندگان قهرمان است.

وی افزود: نوع تسلیحاتی که در جبهه ما استفاده می‌شود شاهد ارتقای کمی و کیفی بوده است. ما برای نخستین بار در تاریخ مقاومت لبنان از پهپادهای هجومی استفاده کردیم. همچنین سطح موشک‌ها به موشک برکان افزایش یافته است. علاوه بر این عمق جبهه نیز بیش‌تر شده است.

نصرالله گفت: هفته گذشته غیرنظامیان از سوی دشمن هدف قرار گرفته شدند. خودرو برادران عزیز ما در نیروهای الرساله الاسلامیه مورد هجوم قرار گرفت. ما از این برادران برای حضورشان در این مناطق خطرناک سپاس‌گزاریم. خطرناک‌ترین اتفاق هدف قرارگرفتن خودرو حامل یکی از خانواده‌های گرامی و شهادت یک مادربزرگ و ۳ نوه وی بود که به سرعت با واکنش مقاومت اسلامی مواجه شد و کریات شمونه مورد هجوم قرار کرفتو ما در بیانیه‌ای رسمی به دشمن اعلام کردیم که هرگز اجازه نخواهیم داد که غیرنظامیان آسیب ببینند و این موضوعی است که به پایبندی خود به آن تاکید می‌کنیم.

وی افزود: در این جبهه به اقدامات خود ادامه می‌دهیم. برخی اقدامات هستند که پیش‌تر آن‌ها را اعلام نکرده‌ایم. از جمله این اقدامات آن است که چند پهپاد را به فلسطین اشغالی می‌فرستیم. برخی از این پهپادها برمی‌گردند و تصاویر موردنیاز را با خود برای ما می‌آورند و برخی از آن‌ها نیز برنمی‌گردند. ما مایلیم برخی از آن‌ها برنگردند تا گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت را فرسوده کنند. این اقدامی روزانه است. ما هر روز به غیر از پهپادهای هجومی یک پهپاد، ۲ پهپاد یا ۳ پهپاد از این قبیل را ارسال می‌کنیم.

جبهه جنوب لبنان به فشار ادامه خواهد داد

نصرالله گفت: ما به این عملکرد ادامه خواهیم داد و روز به روز برآورد و اقدام می‌کنیم. این جبهه ان‌شاالله جبهه فشار باقی خواهد ماند. باید دوباره از مبارزان قهرمان و مردم منطقه‌ای که مستقیما این درگیری‌ها در آن رخ می‌دهد، زحمت این جبهه را به دوش می‌کشند، شهید و زخمی تقدیم می‌کنند و از روستاهای خط مقدم کوچ می‌کنند قدردانی کنم.

همه چیز به وقایع میدانی بستگی دارد

وی ادامه داد: سخن در مورد اتفاقات لبنان به میدان نبرد بستگی خواهد داشت، بنابراین چشم‌ها باید به میدان دوخته شود. ما در نبرد مقاومت و صبر، نبرد گردآوری دستاورد و امتیاز و نبرد زمان که به تحمیل شکست به حمله‌کنندگان و سرکشان کمک می‌کند به سر می‌بریم.

نصرالله گفت: شکست میدانی، ترس از گشایش جبهه‌هایی گسترده‌تر، فشار آوارگان داخلی رژیم اشغالگر و فشار خانواده‌های اسرای دشمن به دشمن فشار خواهد آورد و وقت آن را تنگ خواهد کرد. باید همگی کار کنیم و کسی که بار بیشتری را به دوش می‌کشد ملت و مقاومت غزه هستند.

وی ادامه داد: دعا را دست کم نگیرید. از شما می‌خواهم که برای پیروزی، تسریع آن و عزیزانتان در کرانه باختری و غزه دعا کنید و از خداوند متعال بخواهید که پیروزی را نصیب آنان کنند، زیرا او شاهد تلاش، صبر و جان‌فشانی آنان است.

نصرالله گفت: با تمامی شهدای نیک، عزیز و دوست‌داشتنی خود عهد می‌بندیم که ما نیز مانند مقاومت، ملت، خانواده‌ها و جان‌فشانان در این راه قدم برداریم و از اهداف آنان پاسداری کنیم و دستاوردهای آنان را به شما نشان بدهیم تا به پیروزی نهایی دست پیدا می‌کنیم و پیروزی نهایی ان‌شاالله در راه است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top