تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/22 - 13:33
کد خبر: 487505

اعلام اسامی ۶۸ کشور پیشنهادشده برای لغو روادید

اعلام اسامی ۶۸ کشور پیشنهادشده برای لغو روادید

وزارت میراث فرهنگی ۶۸ کشور را در فهرست مقاصد گردشگری قرار داده که آنها را برای لغو ردید پیشنهاد داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ لغو روادید با کشورهای خارجی با هدف افزایش گردشگران ورودی و تسهیل سفر به ایران درحالی از سوی وزارت میراث فرهنگی به دولت پیشنهاد شده است که بررسی نام برخی از کشورها نشان می‌دهد این طرح درباره آنها به زودی اجرا نخواهد شد همچنین برخی از این کشورها سیاست اجرای طرح لغو روادید را نه تنها با ایران اجرا نخواهد کرد بلکه با هیچ کشوری اجرا نمی‌کنند.

از طرفی تعدادی از این کشورها نیز در حوزه کشورهایی قرار دارند که سفر به آنها برای ایرانی‌ها سخت است یا اینکه گردشگران آن کشورها، ایران را در فهرست سفرهای خود ندارند. با این حال امید برای لغو روادید با آنها همچنان وجود دارد.

اجرای طرح لغو روادید با کشورهای دیگر بارها از سوی وزارت میراث فرهنگی با عددهای مختلفی بیان شده است یک بار ۵۰ کشور یک بار ۶۰ و یک بار بیش از ۶۰ کشور اعلام شد.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری در روز ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۱ از پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۵۰ کشور خبر داده و گفته بود: این کشورها از جمله بازارهای نوظهور که ظرفیت جمعیتی و درآمدی مناسبی دارند و برخی کشورهای همسایه را در برمی‌گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی هشتم مهر امسال هم در زنجان گفت: لغو روادید ۶۸ کشور دیگر پیشنهاد داده شده است تا در وزارت امور خارجه و سایر نهادها بررسی شود و قطعاً پس از بررسی فرآیندها، تعداد کشورها در زمینه لغو روادید افزایش می‌یابد.

فهرست نهایی تاکنون نشان می‌دهد که ۶۸ کشور پیشنهاد شده است. اسامی این کشورها عبارتند از:

آرژانتین، آفریقای جنوبی، اندونزی، اردن، اروگوئه، ازبکستان، استونی، اسلواکی، اسلوونی، اکوادور، الجزایر، امارات، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلاروس، بلغارستان، بورکینافاسو، پاراگوئه، پرو، تانزانیا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، تونس، چک، روسیه، رومانی، ژاپن، ساحل عاج، سنگاپور، سنگال، سودان، سیشل، شیلی، صربستان، عربستان، غنا، فنلاند، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کامرون، کرواسی، کره جنوبی، کلمبیا، کومور، کویت، گینه، لهستان، لوکزامبورگ، لیبی، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، موریس، مالی، ماداگاسکار، نیجر، ویتنام، یمن، یونان، و هندوستان

رایزنی‌های وزارت خارجه ایران با کشورهای دیگر نشان خواهد داد کدام یک از این کشورها حاضر می‌شوند لغو روادید یک طرفه یا دو طرفه را اجرا کنند سیاست برخی از این کشورها نیز مخالف اجرای طرح لغو روادید است چون برخی از آنها با هیچ کشوری طرح لغو روادید را اجرا نمی‌کنند. چه لغو روادید برای تسهیل در ورود گردشگران به کشورشان باشد چه برای خروج از کشورشان.

به نظر می‌رسد برای بسیاری از این کشورها لغو روادید، تنها به صورت یک طرفه و به منظور ورود گردشگر به ایران قابل اجرا خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top