تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/22 - 21:15
کد خبر: 487567

بلژیک: آتش‌بس در غزه و کمک به غیرنظامیان در اولویت است

بلژیک: آتش‌بس در غزه و کمک به غیرنظامیان در اولویت است

موضع ما این است که اولویت باید به آتش‌بس و کمک به غیرنظامیان و حمایت از آنها اختصاص یابد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: «هادجا لهبیب» وزیر خارجه بلژیک روز دوشنبه تاکید کرد که موضع این کشور در خصوص آتش‌بس در غزه و ضرورت رسیدن کمک‌ها به غزه واضح است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «امیدواریم که به محض حاصل شدن آتش‌بس، به آن احترام گذاشته شود و این نخستین گام مهم به سوی راه‌حل است».

لهبیب اضافه کرد: «آن چیزی که از ویرانی در زیرساخت‌ها و بیمارستان‌های غزه شاهد هستیم نشان می‌دهد که قانون بین‌المللی در خطر قرار گرفته است».

وزیر خارجه بلژیک گفت: «موضع ما این است که اولویت باید به آتش‌بس و کمک به غیرنظامیان و حمایت از آنها اختصاص یابد».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (15 مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 11 هزار نفر منجر شده است. 

کشورهای اروپایی و آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی با ایجاد آتش‌بس در غزه مخالفت کرده‌اند. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top