تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/23 - 08:58
کد خبر: 487595

یامگا: هرگز قرار نبود از استقلال جدا شوم

یامگا: هرگز قرار نبود از استقلال جدا شوم

بهترین گلزن خارجی تاریخ تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را نگاه می‌کنم، افسوس می‌خورم که چرا در این مسابقات نیستیم. ما همه شرایط حضور را داشتیم اما کنار گذاشته شدیم!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کوین یامگا در مورد شرایط استقلال و افت و خیزهای این تیم گفت: زمان گذشته و فصل اول برای ما خیلی خوب بود. در این فصل هم خیلی خوب هستیم. من سه سال با سه سرمربی متفاوت کار کردم و از این بابت خوشحالم. مربیان خوبی بودند. بعد از فرهاد مجیدی با ریکاردو ساپینتو کار کردم و حالا هم با جواد نکونام هستم. ساپینتو مربی خیلی خوبی بود و هیجان بالایی داشت.

بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال با مروری بر گذشته و دلایل عدم موفقیت این تیم در لیگ برتر ادامه داد: در مورد اینکه چرا فصل قبل موفق نشدیم باید بگویم به نظرم علتش این بود که ما تلاش کردیم اما شانس نداشتیم. ساپینتو مربی خوبی بود و شخصیت جالبی داشت، همه چیز مهیا بود اما همانطور که گفتم شانس نداشتیم.

وی در واکنش به اینکه پست اصلی او در زمین بازی کجاست، گفت: در ابتدای فوتبالم در خط حمله بودم، بعد به وینگر چپ و راست رفتم و الان دفاع راست و وینگر بازی می‌کنم و مشکلی از این بابت ندارم و نظر سرمربی مهم است. بدون اینکه در خط حمله باشم بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال هستم و از این بابت خوشحالم.

یامگا اضافه کرد: ۱۴ سال در ایتالیا بازی کردم.در کیه‌وو بودم و چند باشگاه عوض کردم و بعد به فرانسه و پرتغال رفتم و الان هم در تهران هستم. کشورهای مختلفی را دیدم و این برای من یک فرصت است.

ستاره فرانسوی استقلال با اشاره به اینکه از ۱۵ پنالتی، ۱۴ گل زده است نیز گفت: فقط یک اشتباه کردم که آن را هم در بازگشت به گل تبدیل کردم. در تمرینات استقلال زیاد پنالتی نمی‌زنم اما در بازی آنها را به گل تبدیل می‌کنم.

وی در مورد بازی استقلال و تراکتور یادآور شد: بازی خوبی بود و شروع خوبی داشتیم. کادر فنی تیم را با شرایط مناسبی روانه این میدان کرد. این دیدار برای ما خیلی مهم بود و کسب نتیجه برای ما ارزش بسیاری داشت و در پایان ۲ بر صفر هم برنده شدیم.

بازیکن استقلال در مورد تجربه خود با جواد نکونام افزود: او یک مربی خوب و آماده است. سال‌ها فوتبال بازی کرده است و از نظر فنی اطلاعات خوبی به ما می‌دهد. تمام مدت در حال کار کردن و با تمام وجود به دنبال موفقیت است. وقتی بازی می‌کرد هم همینطور بود و این روند ادامه دارد.

وی در مورد صحبت‌هایی که در مورد فسخ قرارداد او با استقلال مطرح شده بود نیز گفت: هرگز قرار نبود استقلال را ترک کنم و برخی از این خبرها از واقعیت دور بود. برنامه‌ای برای رفتن نداشتم و هدفم این بود که با تیم ادامه دهم. در این فصل امتیازهای خوبی گرفتیم و این در شرایطی است که بازیکنان زیادی عوض شدند. البته برخی از بازیکنان کلیدی ما در پست‌های خود باقی ماندند و مهم این است که مربی بتواند سازماندهی خوبی در تیم ایجاد کند که نکونام این کار را به خوبی انجام داد.

یامگا در مورد رقابت خود با صالح حردانی ادامه داد: ارتباط خیلی خوبی بین ما وجود دارد و با حداکثر توان تمرین می‌کنیم. مربی است که تعیین می‌کند چه کسی به میدان می‌رود و رابطه دوستانه ما مشکلی در این روند ایجاد نمی‌کند. نکونام از ما مسئولیت پذیری می‌خواهد. تمرکز و حفظ آن در طول بازی نکته‌ای است که او می‌خواهد ما در زمین بازی به آن بپردازیم.

مهره خارجی استقلال در مورد جو ورزشگاه آزادی در بازی برابر تراکتور و حمایتی که از تیم داشتند نیز گفت: حضور آنها و حمایتی که دارند شرایط عجیبی را ایجاد می‌کند و تیم انگیزه مضاعفی می‌گیرد. در این بازی بلانکو هم اولین گل خود را به ثمر رساند. او بازیکن خوبی است و این گل به او کمک زیادی می‌کند. اگر به دروازه نزدیک باشد گل‌های بیشتری می‌زند. ما باید به یکدیگر کمک کنیم تا استقلال موفق شود.

وی در مورد مدعیان اصلی لیگ برتر اضافه کرد: تیم‌های زیادی شانس دارند. بازیکنان خوبی در تیم‌ها بازی می‌کنند و پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، ذوب‌آهن می‌توانند مدعی باشند و باید دید در پایان فصل چه خواهد شد.

یامگا در مورد برخورد هواداران فوتبال با او در این مدت گفت: هیچ مشکلی تا امروز نبوده و همه برخوردها عالی بوده است. با هم عکس گرفتیم و رفتارهای خوبی را در ایران شاهد بودم. این شامل هواداران غیر استقلالی هم می‌شود و مردم من را می‌شناسند و خوب هستیم.

بازیکن استقلال افزود: بهترین بازیکنی که تا امروز در ایران برابر او بازی کرده‌ام پیام نیازمند بوده و به نظرم دروازه‌بانی فوق‌العاده است. در ایران بازیکنان خوبی در تیم‌های مختلف حضور دارند.

وی در مورد اینکه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد، گفت: سزاوار حضور در این مسابقات بودیم اما نشد. خیلی سخت است این بازی‌ها را ببینیم اما نتوانیم بازی کنیم. افسوس بزرگی برای همه ماست. با این حمایت‌هایی که هواداران از ما دارند این حق را داشتند که تیم خود را در این مسابقات ببینند.

یامگا در مورد شهرآورد تهران نیز گفت: از روزی که به ایران آمدم متوجه این موضوع شدم. هواداران به من می‌گویند در این بازی گل بزن و من و همه بازیکنان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم اهداف تیم را دنبال کرده و به آنچه می‌خواهیم برسیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top