تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/08/24 - 11:25
کد خبر: 487761

تماشای شب‌های کویر در ۲ شهر کویری ایران

تماشای شب‌های کویر در ۲ شهر کویری ایران

شما می‌توانید در دل شب با آهنگ باد و صدای مرغان کویر در یک اقامتگاه کویری در یزد یا کاشان، زیبایی آسمان را اینبار در عمق تاریکی ببینید. زیر نقاب نجومی شب، احساسی عمیق از اتصال با طبیعت و آسمان پدیدار می‌شود که همراه با لمس طبیعت کویری، شما را به دنیای بی‌کرانی از آرامش و زیبایی می‌کشاند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دو شهر جادویی یزد و کاشان، اسرار و زیبایی‌های خود را در دل شب‌های کویری نمایان می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای فراتر از سفرهای رایج هستید، اجاره ویلا و اقامتگاه کویری در این دو نقطه، یک انتخاب استثنایی است. چرا که تجربه شب‌های دل‌انگیز پر ستاره در میان دشت‌های فراخ شنی به شما درکی عمیق‌تر از زیبایی چشم‌اندازهای بی‌پایان کویر می‌دهد.

شما می‌توانید در دل شب با آهنگ باد و صدای مرغان کویر در یک اقامتگاه کویری در یزد یا کاشان، زیبایی آسمان را اینبار در عمق تاریکی ببینید. زیر نقاب نجومی شب، احساسی عمیق از اتصال با طبیعت و آسمان پدیدار می‌شود که همراه با لمس طبیعت کویری، شما را به دنیای بی‌کرانی از آرامش و زیبایی می‌کشاند.

رصد ستارگان در کویر شباهنگ یزد

تماشای شب‌های کویر در 2 شهر کویری ایران

کویر یزد، یکی از مقاصد طبیعی و سحرآمیز ایران است که با رمل‌های طلایی، انعکاس نور خورشید در شن‌های گرم و همچنین آسمان شفاف و پرستاره‌ای که در شب نمایان می‌شود، این کویر با مساحت حدود 2000 کیلومتر مربع،  به یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر تبدیل شده است. در دل این بی‌کران کویری که در هر گوشه‌ای از آن داستانی جدید برای گردشگران روایت می‌شود. دارای تپه های شنی بلند و زیبایی است که مناظری خیره کننده را ایجاد می کند

برخی از فعالیت های محبوبی که می توانید در کمپ کویری شباهنگ انجام دهید عبارتند از: شترسواری، سافاری، رصد ستارگان که می‌توانند تجربیات خوبی را برایتان رقم بزنند.

یکی از تجربیات جذاب کمپ شباهنگ یزد، رصد ستارگان در دل آسمان تاریک کویر است. امکانات لازم برای رصد ستارگان از جمله تلسکوپ‌ها و امکانات نجومی در کمپ شباهنگ در دسترس هستند و شما می‌توانید در لحظاتی شگفت‌انگیز، به دل زیبایی‌های آسمان بزنید و رازهای نجوم را کشف کنید.

همچنین برای داشتن اقامتی متفاوت و اقتصادی‌تر در یزد، بهترین گزینه خانه‌های اجاره‌ای ارزان در یزد هستند. این خانه‌ها با امکانات کامل و هزینه‌های مقرون به صرفه، فرصتی را برای احساس گرمای خانه در دل طبیعت فراهم می‌کنند. با انتخاب یک خانه اجاره ای ارزان در یزد، می‌توانید از خدمات کمپ شباهنگ نیز بهره‌مند شوید و خود را مهمان تجربه‌ای یکتا از رصد ستارگان در دل کویر یزد کنید.

تماشای شعله‌های آتش در شب نشینی‌های کویر مرنجاب

تماشای شب‌های کویر در 2 شهر کویری ایران

اگر به دنبال یک سفر بیابانی جذاب و متفاوت هستید، با اجاره اقامتگاه کاشان در نزدیکی کویر زیبای مرنجاب، می‌توانید به فرصتی برای شب نشینی در این کویر زیبا دست پیدا کنید. اقامتگاه‌های کویری کاشان نقطه عطفی برای گردشگران و علاقه‌مندان به کویر گردی هستند؛ چرا که در محیطی دل‌نشین در میان صحراهای زیبای مرنجاب، بهترین خدمات را برای گردشگران فراهم آورده‌اند.

کویر مرنجاب، با جاذبه‌های طبیعی فراوان، از جمله بهترین مقصدها برای سفرهای بیابانی در ایران است. این کویر با گردشگرانی از هر سطح تجربه، از تازه‌کاران گردشگری تا کویرنوردان حرفه‌ای را جذب خود می‌کند. از تپه‌های شنی بلند گرفته تا دریاچه‌های نمک کویری، مرنجاب یک تجربه چشم‌گیر از زیبایی‌های بیابانی ایران را ارائه می‌دهد.

نام مرنجاب از دوران صفویه به این کویر اطلاق شده است، که همچنان اثرات تاریخی خود را در کاروان‌سراها و قنات‌های تاریخی این منطقه به نمایش می‌گذارد. و امروزه به خاطر بکر بودن و زیبایی کویر مرنجاب، این مکان توسط گروه‌های گردشگری مختلف و کویرنوردان بازدید می‌شود، که با ماشین‌های آفرود به تردد در میان این منطقه می‌پردازند.

مسافرانی از تمام شهرهای ایران، بخصوص از شهرهای تهران، کاشان، و آران و بیدگل به این منطقه سفر می‌کنند و چند روزی را در اقامتگاه‌های کویری کاشان می‌مانند تا فرصت بیشتری برای کویرگردی و شب نشینی در کویر را داشته باشند. دسترسی آسان به کویر مرنجاب از شهر کاشان و آران و بیدگل، این جاذبه را به یک مقصد بیابانی پرطرفدار در میان ساکنان مناطق اطراف نیز تبدیل کرده است.

برای افرادی که به دنبال تجربه شب‌گردی خاص در کویر هستند، رعایت برخی نکات ضروری است و همچنین نیاز است تا در سفرهای کویری، لوازم بخصوصی تهیه شود و افراد از وضعیت آب و هوایی پیش از آغاز سفر مطلع شوند. نیمه دوم سال با وضعیت آب و هوای متعادل، بهترین زمان برای سفر به این منطقه محسوب می‌شود. در این منطقه، علاوه بر پیاده‌روی در میان تپه‌های شنی، فرصت‌هایی برای سافاری، شتر سواری، موتور چهار چرخ و حتی رصد ستارگان در شب‌های تاریک کویری وجود دارد، که اگر در فصل مناسب سفر خود را برنامه ریزی کنید، می‌توانید تمام این تفریحات لذت بخش را تجربه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top