تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/08/24 - 19:17
کد خبر: 487818

امیرعبداللهیان خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر برای بررسی اوضاع غزه شد

امیرعبداللهیان خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر برای بررسی اوضاع غزه شد

وزیر امور خارجه در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر برای بررسی اوضاع غزه شد و پیشنهاد کرد این شورا تیمی از متخصصان را برای مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها در غزه تشکیل دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ژنو حضور دارد بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ماه در ادامه رایزنی‌هایش درباره اوضاع غزه با «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تقدیر از سفر فولکر تورک به منطقه و مرز رفح، هدف از سفرش به ژنو و این گفتگوها را بررسی راههای پایان بخشیدن به تراژدی انسانی در غزه خواند. 

وی افزود: اکنون علاوه بر حمله به مناطق مسکونی غزه، حمله به بیمارستان‌ها نیز در اولویت رژیم صهیونیستی قرار دارد و شورای امنیت سازمان ملل نیز در سایه نفوذ برخی اعضا در حمایت از رژیم صهیونیستی، نتوانست به نقش خود در توقف جنگ و پایان بخشیدن به این تراژدی عمل کند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت نقش کمیسر عالی حقوق بشر در کمک به پایان دادن به تراژدی جاری در غزه و با اشاره به ناتوانی شورای امنیت در ایفای نقش خود، پیشنهاد کرد شورای حقوق بشر جلسه فوق العاده‌ای را برای گفتگو و تبادل نظر کشورهای عضو سازمان ملل برای کمک به یافتن یک راه‌حل برگزار کند.

وی همچنین پیشنهاد کرد شورای حقوق بشر تیمی از متخصصان را تشکیل دهد تا  آنچه را که رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده و می دهد، مستندسازی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی به تلاش های فشرده و مستمر جمهوری اسلامی ایران در مسیر پایان بخشیدن به تجاوز رژیم صهیونیستی و نیز کمک به اهداف انسان‌دوستانه در ارتباط با بحران جاری غزه اشاره کرد و گفت: زمینه های شیوع بیشتر جنگ و از کنترل خارج شدن اوضاع منطقه هر لحظه وجود دارد و تنها چیزی که می تواند این وضعیت را کنترل کند، توقف تجاوز به غزه، ارسال کمک های انسان‌دوستانه و ممانعت از کوچاندن مردم غزه است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: به نفع همه طرفهاست که برای پایان تجاوز، رفع محاصره، ارسال کمک های انسان‌دوستانه و ممانعت از کوچاندن مردم غزه تلاش کنند. 

فولکر تورک نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به سفر اخیر خود به منطقه و مرز رفح، شرایط انسانی در غزه و حتی کرانه غربی را بسیار نگران کننده توصیف کرد و با تبیین تلاش های خود و دبیرکل سازمان ملل در جهت کمک به خروج از وضعیت جاری گفت: روشن است که اقدام برای توقف جنگ بسیار ضروری است. وی افزود ما باید حداکثر تلاش را داشته باشیم تا راه حلی برای این شرایط پیچیده و اسفناک بیابیم و مانع گسترده شدن جنگ و پیچیده تر شدن شرایط شویم.

بین‌المللی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم مدیرکل امور زنان و حقوق بشر و اسماعیل بقایی هامانه مشاور وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر امور خارجه چندی پیش هم به «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت و در این نامه‌ خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخگو کردن حاکمان این رژیم به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شد. 

از سوی دیگر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز در سفری که به ژنو داشت، چهارشنبه دهم آبان ماه ضمن دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر از وی خواست برای توقف فوری کشتار مردم بیگناه فلسطین و جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر به غزه سفر کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top