تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/08/25 - 11:18
کد خبر: 487893

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ۱۴۰۲؛ از ۱۵ تا ۳۵ میلیون

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ۱۴۰۲؛ از ۱۵ تا ۳۵ میلیون

شاید شما هم جز آن افرادی باشید که به دنبال یک لپ تاپ دانشجویی هستید و در هنگام تحقیق، متوجه این موضوع شده‌اید که مدل‌ها و برندهای مختلفی وجود دارد. موضوعی که شما را دچار سردرگمی و چالش کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دغدغه‌های بسیاری از دانشجوها، انتخاب یک لپ تاپ مناسب، چه از نظر کارایی و چه از نظر قیمت است. اما مسئله اینجاست که برای هر دانشجو، باتوجه‌به رشته‌اش، بهترین لپ تاپ، متفاوت خواهد بود. به همین منظور، ما شما را به دنیای لپ‌تاپ‌ها می‌بریم و چندین مدل از بهترین لپ تاپ های دانشجویی بین رنج قیمتی 15 تا 35 میلیون تومان را معرفی می‌کنیم. همچنین قبل از آن هم  ما تمامی مشخصات یک لپ تاپ خوب را بیان می‌کنیم که به شما در انتخاب مدل درست کمک می‌کند. 

مشخصات یک لپ تاپ مناسب برای دانشجو

شاید شما هم جز آن افرادی باشید که به دنبال یک لپ تاپ دانشجویی هستید و در هنگام تحقیق، متوجه این موضوع شده‌اید که مدل‌ها و برندهای مختلفی وجود دارد. موضوعی که شما را دچار سردرگمی و چالش کرده است. به همین منظور، توصیۀ تیم فارس بازار به شما، این است که قبل از انتخاب یک لپ‌تاپ، این سؤال را از خود بپرسید که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید، زیرا مشخصات آن، تعیین‌کنندۀ رضایت شما پس از خرید خواهد بود. اما این ویژگی‌ها چیست؟ به‌صورت کلی، 10 ویژگی مهم را باید در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1- هدف و قیمت لپ تاپ

ازآنجایی‌که هر مشخصات لپ‌تاپی برای هر دانشجویی مناسب نیست، به همین منظور باید رشتۀ خود را در نظر بگیرید. به بیان دیگر، رشته‌به‌رشته، نیازهای شما از مشخصات یک لپ تاپ متفاوت می‌کند. از طرفی دیگر قیمت، یکی دیگر از فاکتورهایی است که محدوده انتخابی شما را کوچک‌تر می‌کند. به همین دلیل، انتخاب یک مدل از بین مدل‌های مختلف، برای شما کمتر چالش‌برانگیز خواهد بود. فراموش نکنید که لپ‌تاپ با قیمت بالاتر، از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

2- پردازنده مرکزی (CPU)

پردازندۀ اصلی، تعیین‌کنندۀ میزان پردازش وظایف لپ تاپ شماست. به‌عنوان‌مثال، برای طراحی گرافیکی، شما نیازی به بالاترین مدل ندارید؛ اما یک CPU کاملاً قدرتمند برای شما بسیار مفید خواهد بود. بااین‌حال، اگر امکان خرید یک مدل با تعداد هستۀ پردازنده را ندارید. توصیۀ ما، در نظرگیری حداقل پردازندة Core i3، در کنار قابلیت ارتقا آن است. 

از طرفی دیگر، سرعت پردازش نیز مهم است، سرعتی که تعیین‌کنندۀ سرعت عملکرد دستگاه شما برای انجام کارها خواهد بود. به همین منظور، با نوع پردازنده‌ها روبه‌رو خواهید شد. در حال حاضر، سه مدل محبوب پردازنده در بازار موجود است، اینتل، ای‌ام‌دی و پردازندۀ مخصوص لپ‌تاپ‌های اپل. 

3- پردازنده گرافیکی (GPU)

پردازندۀ گرافیکی، بیشتر برای رشته‌های مهندسی و کامپیوتر یا حتی طراحان؛ اهمیت پیدا می‌کند، به دلیل کیفیت موارد بصری و سرعت. توصیۀ ما به این افراد، انتخاب یک مدل با کارت گرافیکی مجزاست. کارت‌های گرافیکی که حداقل 4 گیگابایت از رم را مورد هدف قرار می‌دهند. 

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی 1402؛ از 15 تا 35 میلیون

4- رم (Ram) لپ تاپ

این مشخصه، تعیین می‌کند که چه تعداد فایل را می‌توانید ذخیره و فوراً به آن دسترسی پیدا کنید. به‌عبارت‌دیگر، قابلیت لپ تاپ برای اجرای هم‌زمان چند برنامه و بدون فریز شدگی، است. به همین منظور، افزایش مقدار آن، برابر با افزایش قدرت عملکرد دستگاه خواهد بود. همچنین بهره‌مندی لپ‌تاپ از اسلات‌های SO-DIMM را نیز در نظر بگیرید، زیرا برای ارتقا حافظۀ آن، بدون تعویض دستگاه با یک مدل جدید، نیاز دارید.

5- حافظۀ داخلی (SSD)

یکی دیگر از مواردی که در سرعت لپ تاپ شما، تأثیر خواهد گذاشت، حافظه داخلی است. به همین منظور، برای اطمینان از استفادۀ راحت، یک SSD با حداقل 1 ترابایت فضا را در نظر بگیرید. همچنین مانند RAM، دستگاهی را انتخاب که دارای اسلات‌هایی برای ارتقا فضای SSD باشد.

6- نمایشگر لپ تاپ

اندازه و نسبت ابعاد نمایشگر لپ تاپ، به‌شدت در کیفیت و قابلیت حمل آن تأثیر خواهد گذاشت. نمایشگرهایی با اندازۀ 13 تا 16اینچ، علاوه بر قابلیت حملشان، کیفیت خوبی از نمایشگر را عرضه می‌کنند. همچنین توجه به تکنولوژی صفحه‌نمایش نیز اهمیت دارد، اینکه از نوع OLED یا LCD است؛ اگرچه نوع OLED آن، بسیار محبوب‌تر هستند.

7- قابلیت حمل و دوام

توجه به وزن و قطر لپ تاپ در کنار بهره‌مندی‌اش از دوام و استانداردها مهم است. پیشنهاد ما، انتخاب یک مدل کمتر از 2 کیلوگرم است. 

8- باتری 

عمر باتری بالاتر، میزان شارژدهی بیشتر را در هنگام کار با  لپ تاپ به شما می‌دهد و نگرانی شما را از استفادۀ آن، در مکان‌های بدون برق را فراهم می‌کند. پیشنهاد ما، انتخاب مدلی با حداقل 3 ساعت شارژدهی است.

9- سیستم‌عامل 

انتخاب نوع سیستم عامل، شما را به دو دستۀ لپ‌‌تاپ‌های اپل و ویندوزی هدایت می‌کند. انتخاب هر کدام، دارای مزیت‌هایی است؛ اما توجه به آن مهم است، زیرا محیط‌های کاربری متفاوتی دارند.

10- پورت‌های لپ تاپ

در برخی رشته‌ها، دانشجویان به لوازم جانبی‌هایی مانند مانیتور خارجی، کیبورد، ماوس، تبلت قلمی، هارددیسک، هدفون، کارت حافظه و… نیاز دارند. به همین منظور، اطمینان از پورت‌های کافی، برای راحتی بسیار مهم است.

چرا لپ تاپ های ایسوس؟ 

ایسوس، لپ‌تاپ‌های باکیفیتی را ارائه می‌کند که هر کاری را انجام می‌دهند. همچنین از مزایای قابل‌حمل نیز برخوردار هستند که به دلیل طراحی نازک و سبک آن‌هاست. عمر باتری طولانی نیز در کنار یک کیبورد و پدهای لمسی، آن را برای استفادۀ طولانی‌مدت مناسب کرده است. از طرفی دیگر، رنج قیمتی لپ‌تاپ‌های ایسوس بسیار گسترده است و دست شما را برای انتخاب مدل‌های متفاوت باز گذاشته است. 

بهترین لپ تاپ های دانشجویی ایسوس بین 15 تا 17 میلیون 

لپ تاپ 15 اینچی مدل Asus X515EA!

یک لپ تاپ اقتصادی و همه‌کاره که برای کارهای روزمره، مدرسه و دانشگاه بسیار مناسب است، کارهای روزمره‌ای مانند وب‌گردی، کار با نرم‌افزارهای آفیس و تماشای فیلم. علت تفاوت قیمتی این لپ‌تاپ‌ها به مقدار رم و حافظۀ آن برمی‌گردد. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های آن آشنا خواهیم کرد:

  • پردازنده: اینتل Core i3 نسل 11
  • رم: 4 تا 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت تا 1 ترابایت SSD
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچی با کیفیت Full HD
  • باتری: تا 4 ساعت شارژدهی

بهترین لپ تاپ های دانشجویی بین 27 تا 29 میلیون

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی 1402؛ از 15 تا 35 میلیون

لپ تاپ 15 اینچی مدل Asus X1500EP! 

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های همه‌کاره که مناسب دانشجویان و کارهای روزمره است، لپ تاپ 15 اینچی مدل Asus X1500EP است. برخی از ویژگی‌های مهم آن عبارت‌اند از:

  • پردازنده: اینتل Core i5 نسل 11
  • رم: 4 تا 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت تا 1 ترابایت SSD
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ Full HD
  • باتری: تا 4 ساعت شارژدهی

بهترین لپ تاپ های دانشجویی بین 30 تا 33 میلیون 

 لپ تاپ 15 اینچی مدل Asus X515EP!

لپ تاپ 15 اینچی مدل Asus X515EP  به دلیل عملکرد بی‌نظری‌اش، صفحه‌نمایش باکیفیتش و طراحی باریک و سبکش، مورد تحسین قرار گرفته است. این دستگاه، علاوه بر اینکه مناسب کارهای روزمره مانند وب‌گردی، پخش رسانه و…است، مناسب برای بازی‌های سطح پایین تا متوسط و کارهای حرفه‌ای‌تر مانند کار با برنامۀ فتوشاپ نیز هستند. در ادامه شما را با برخی از ویژگی‌های آن آشنا خواهیم کرد: 

  • پردازنده: اینتل Core i7 نسل 11
  • رم: 4 تا 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت تا 1 ترابایت  SSD
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX330
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ کیفیت Full HD و رزولوشن  
  • وزن: 1.8 کیلوگرم
  • عمر باتری: تا 7 ساعت شارژدهی

بهترین لپ تاپ های دانشجویی بین 34 تا 35 میلیون

لپ تاپ ۱۵ اینچی مدل ASUS TUF Gaming FX506LH!

لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به دلیل طراحی خوب و مقاومتشان، بسیار محبوب هستند. لپ‌تاپی که یک دانشجو را برای انجام کارهای حرفه‌ای می‌تواند یاری کند. لپ تاپ ۱۵ اینچی مدل ASUS TUF Gaming FX506LH، یک لپ تاپ خوب و خوش‌قیمت است که نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است. زیرا نه‌تنها از قیمت خوبی بهره می‌برد، دارای استانداردهایی است که مقاومتش را در برابر ضربه، سقوط و ضربه نشان می‌دهد. این لپ تاپ همچنین دارای سیستم خنک‌کنندۀ خود تمیزکننده است که به جلوگیری از تجمع گردوغبار، و خنک نگه‌داشتن لپ تاپ کمک می‌کند. برخی از ویژگی‌های اصلی این لپ تاپ شامل موارد زیر می‌شود:

  • صفحه‌نمایش: اندازۀ 15.6 اینچی با کیفیت Full HD، نرخ رفرش 144 هرتز، دارای روکش مات برای کاهش تابش خیره‌کننده
  • رم: 8 تا 32 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت تا 1 ترابایت
  • باتری: تا 4 ساعت شارژدهی

جمع‌بندی

یکی از دغدغه‌های دانشجوها، انتخاب یک لپ تاپ خوش‌قیمت و با عملکرد خوب است تا در مدت تحصیل و در حد امکان بعد از آن، همراه آن‌ها باشند. اما، به دلیل تنوع آن‌ها در بازار، انتخاب را برای بسیاری از افراد سخت کرده است. به همین منظور، شما را برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب راهنمایی کرده‌ایم، در کنار معرفی چهار مدل از بهترین لپ تاپ های دانشجویی در 1402. همچنین، خوب است که بدانید، برای خرید این مدل‌ها با گارانتی، می‌توانید به سایت فارس بازار با آدرس www.faresbazar.com مراجعه کنید. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top