تاریخ انتشار: جمعه 1402/08/26 - 10:51
کد خبر: 487974

سناریوهای پیش روی شاخص بورس

سناریوهای پیش روی شاخص بورس

برخلاف دو هفته گذشته که نماگر های بورس روند صعودی داشتند در هفته جاری آمار معاملات و شاخص های بورس وضعیت مطلوبی نداشتند و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد. در چنین شرایطی به نظر نمی رسد در هفته پیش رو نیز تغییر محسوسی در معاملات ایجاد شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز چهارشنبه ۷هزارو۱۹۱واحد، معادل ۰.۳۵درصد نزول کرد و به ۲میلیون‌و۳۸هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۶واحد کاهش به ۷۰۲هزارو۱۴۰واحد رسید.

در مبادلات روز چهارشنبه بازارسهام، سهامداران حقیقی ۲هزارو۵۹۰میلیارد تومان سهام خریدند اما در مقابل حجم فروش سهامداران حقیقی به ۲هزارو۶۹۹میلیارد تومان رسید. این ارقام نشان می‌دهد تقاضا برای خرید سهام از سوی سهامداران حقیقی در مبادلات دیروز ۵.۶درصد نزول کرده است.

سهامداران حقیقی روز چهارشنبه ۱۰۹میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند و با خروج این میزان نقدینگی از بازار سهام، نسبت خروج پول سهامداران حقیقی به ارزش معاملات خرد به ۳.۲درصد رسید که نشان می‌دهد شتاب خروج پول از بازارسهام کمتر شده است.

ارزش کل سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس درمبادلات امروز ۳۰هزار میلیاردتومان نزول کرد و به ۸۸۹۵هزار میلیارد تومان رسید. این به‌معنای آن است که ارزش دلاری کل بازار سهام ایران(بورس و فرابورس) با توجه به اینکه هردلار آمریکا امروز در بازار آزاد در محدوده ۵۱هزار تومان دادوستد شد، درحال حاضر ۱۷۴میلیاردو۴۱۰میلیون دلار است.

روند احتمالی هفته بعد

ارزش معاملات خرد در دادوستدهای در روز چهارشنبه با ۱۴۰میلیارد تومان کاهش به ۳هزارو۴۲۸میلیارد تومان رسید.این میزان معاملات ۴درصد کمتر از ارزش مبادلات روز سه‌شنبه بود.

روز چهارشنبه همچنین حجم تقاضا برای خرید سهام ۵.۶درصد کاهش یافت و بیش از ۱۰۹میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد. این ارقام نشان می‌دهد برخلاف هفته قبل که نماگرهای بورس روند رو به رشدی داشتند در این هفته وضعیت معاملات در بورس مطلوب نبود و جمعا نزدیک به ۶۰۰میلیارد تومان نقدینگی در یک هفته از بازار سهام خارج شد.

این روند نزولی در حالی اتفاق افتاد که رشد شاخص بورس و ارزش معاملات در ۲هفته نخست آبان‌ماه امیدواری را برای آغاز یک روند صعودی بیشتر کرده بود. شواهد آماری از نماگرهای اصلی اقتصاد نشان می‌دهد فعلا محرک بنیادین پرقدرتی که منجر به رشد شاخص‌های بورس شود وجود ندارد و صعودها و نزول‌های بورس هم مقطعی است. بر همین اساس برآورد می‌شود هفته بعد نیز تغییرات معناداری در شاخص بورس رخ ندهد و همچون هفته‌های گذشته شاخص بورس با صعود و نزول‌های بی‌هدف مواجه شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top