تاریخ انتشار: جمعه 1402/08/26 - 15:38
کد خبر: 488005

افتتاح بیمارستانی در شهریار با حضور رئیسی

افتتاح بیمارستانی در شهریار با حضور رئیسی

بیمارستان امام خمینی شهریار، صبح یکشنبه، ۲۸ آبان مقارن با سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها و روز گرامیداشت مقام پرستار پس از ۳۴ سال انتظار مردم‌شهریار با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصلی‌ترین سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم، اجرای برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت و تلاش برای دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات سلامت به ویژه در نقاط کم برخوردار کشور است.

از اقدامات مهم این وزازتخانه در بیش از دو سال گذشته، تکمیل و اتمام پروژه‌های نا‌تمام بهداشتی و درمانی بوده تا هرچه سریع وارد مدار خدمت رسانی شوند. با همین رویکرد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و این روند همچنان ادامه دارد.

شهرستان «شهریار» در سال‌ها و دهه‌های گذشته، با توجه به تراکم بالای جمعیت از حیث تعداد تخت‌های بستری کمبود‌هایی داشته که افزوده شدن بیمارستان امام خمینی به مجموع امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان، اقدام موثری در رفع آن‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت این منطقه ارزیابی می‌شود.

با افتتاح این بیمارستان بخش بزرگی از نیاز‌های مردم شهریار تحقق می‌یابد و بیماران از این پس، از خدماتی که از سوی بیمارستان در زمینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی و تصویربرداری ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

براساس این گزارش، شهرستان شهریار جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر دارد و با افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) پنج بیمارستان با ۸۴۰ تخت در این شهرستان فعال خواهند بود.
احداث بیمارستان امام خمینی در مهرماه ۱۳۶۸ با تشکیل هیأت امنا و با حضور معتمدان و مسئولان شهرستان آغاز شد. قرارداد احداث بیمارستان در ابتدا با ۱۰۰ تختخواب و با زیر بنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۶ طبقه و یک درمانگاه ۶۰۰ متری بسته شده بود. در حال حاضر، اما با توسعه طرح اولیه، بیمارستان و ساختمان‌های جانبی در مساحتی بالغ بر ۳۴ هزار متر مربع دایر شده و کل مساحت زمین بیمارستان ۸۷ هزار متر مربع است.

هم اکنون بیمارستان امام خمینی (ره) با ۳۰۰ تخت بستری در ۱۸ بخش بیمارستانی و یک درمانگاه با مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در چهار طبقه، آماده پذیرش بیماران است و از اول آبان ماه امسال به صورت آزمایشی شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده است.

گفتنی است، این بیمارستان شامل، ۴۲ تخت بستری اورژانس، دو بخش با ۲۶ تخت بستری زنان و زایمان (جمعاً ۵۲ تخت بستری)، ۲۶ تخت بخش اطفال، سه بخش با ۲۶ تخت بستری جراحی (جمعاً ۷۸ تخت بستری)، ۱۰ تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، ۲۳ تخت مراقبت‌های ویژه، ۱۹ تخت مراقبت‌های ویژه قلبی، ۱۸ تخت دیالیز، ۱۰ تخت مراقبت‌های ویژه اطفال، ۱۰ اتاق عمل، دو بخش داخلی با مجموع ۵۲ تخت بستری، ۸ تخت LDR، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، بخش تصویر برداری، بخش آنژیوگرافی و بخش پزشکی هسته‌ای در ۴ طبقه است.

همچنین در این بیمارستان در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای معالجه بیماران راه اندازی خواهد شد.

در شهریور ماه ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم و طی سفر استانی رئیس جمهور، حضرت آیت الله رئیسی و با دستور اکید ایشان، بودجه لازم به پروژه اختصاص یافت و وزارت بهداشت با برنامه ریزی فشرده و استفاده حداکثری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی، طی ۱۴ ماه پروژه را از ۷۶ درصد پیشرفت به ۱۰۰ درصد رسانده و ساخت بیمارستان را تکمیل کردند. کل بودجه ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی برای آن بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top