تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/27 - 10:30
کد خبر: 488063

حسن‌هانی‌زاده؛

شکست و بی‌آبرویی بزرگ صهیونیست‌ها

شکست و بی‌آبرویی بزرگ صهیونیست‌ها

عملیات طوفان الاقصی، یکی از عملیات‌های پیچیده و ترکیبی بود که منجر به شکست نظامی و اطلاعاتی و حتی اجتماعی نظام رژیم صهیونیستی شد. چون این رژیم به‌رغم برخورداری از کمک‌های آمریکا و کشورهای اروپایی نتوانسته یک پیروزی به دست آورد و با گذشت ۴۰ روز تنها به بمباران و کشتار مردم بی‌دفاع غزه پرداخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حسن‌هانی‌زاده*/// از طرفی گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲‌هزار تن از نظامیان رژیم صهیونیستی در این عملیات کشته، ۷‌هزار مجروح و بیش از ۱۶۰‌تانک مرکاوا منهم شده است. این در تاریخ ۷۵ ساله ارتش رژیم صهیونیستی کاملاً بی‌سابقه بوده و یک شکست بزرگ برای اسرائیل تلقی می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد شرایط از نظر میدانی در وضعیت مناسبی نیست و ارتش این رژیم با کشتار مردم بی‌دفاع به دنبال تغییر شرایط است.

از سوی دیگر شاهد هستیم که ملت‌های آزاده جهان و حتی درآمریکا تظاهرت گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی داشته و دارند و این موجب انزوای رژیم صهیونیستی و همپیمانانش شده است. موضوع دیگر مشکلات اقتصادی است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر روز رژیم صهیونیستی به دلیل عملیات طوفان الاقصی ۲۶۰ میلیون دلار ضرر اقتصادی می‌بیند چون تمام کارخانه‌ها و مراکز صنعتی این رژیم پس از هفتم اکتبر به حالت تعطیل در آمده‌اند. همچنین بیشتر فرودگاه‌ها پروازهای خود را لغو کرده‌اند. این موضوع به معنای توقف تمامی فعالیت‌های اقتصادی و حتی اجتماعی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است که آسیب جدی به پیکره اقتصاد شکننده اسرائیل وارد ساخته است.

اما مهم‌ترین بی‌آبرویی رژیم صهیونیستی فرار ساکنان شهرک‌نشین و یهودی و تلاش آنها برای خروج از اسرائیل است. البته این موضوع قبلاً هم رخ داده بود. چون ورود صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی تحت تأثیر تبلیغات سران اسرائیل رخ داد و آنها وعده داده بودند امنیت و رفاه را برای ساکنان اراضی اشغالی فراهم کنند. اما یک‌بار در جنگ ۳۳‌روزه لبنان در سال ۲۰۰۶، شاهد این موضوع بودیم که به محض شروع جنگ ۲۷۰ هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی این منطقه را ترک کرده و به اروپا و آمریکا مهاجرت کردند. اکنون هم شرایط به گونه‌ای است که گفته می‌شود بیش از یک میلیون نفر از یهودیان ساکن اراضی اشغالی و دارای تابعیت دوگانه قصد مهاجرت و فرار به کشورهای اروپایی و آمریکایی دارند اما به دلیل تعطیلی پروازها نمی‌توانند خارج شوند.

قطعاً بعد از طوفان الاقصی این یک میلیون یهودی از اراضی اشغالی خواهند رفت. این یک شکست اجتماعی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است. چون این رژیم قائم بر وجود یهودیان و ارتش قدرمتمند بود که با شکست مواجه شد. در مقابل این گروه از اشغالگران، ساکنان غزه را داریم و با وجود سختی‌های زیادی که در سال‌های گذشته متحمل شده‌اند و آسیب‌های جدی به آنها رسیده است اما این مردم نگاه عاطفی به سرزمین خود دارند و هرگز حاضر نیستند غزه را با همه مشوق‌هایی مانند انتقال به کشورهای اروپایی و زندگی در رفاه ترک کنند و این نشان از وابستگی به محل سکونت‌شان دارد.

در نتیجه مشاهده می‌شود که در عرصه جهانی و سیاسی ارتش رژیم صهیونیستی و همپیمانانش آن به دلیل کشتارمردم غزه با شرایط نامناسبی مواجه شده‌اند و این نشان می‌دهد که آمریکا با این رژیم همکاری داشته و با وجود این همکاری‌ها اسرائیل شکست بزرگی متحمل شده است. در نتیجه اسرائیل تلاش می‌کند با حملات متعدد و کشتار مردم بی‌دفاع غزه و فشار بر ساکنان آن، زمینه‌ای را فراهم آورد تا مردم غزه اخراج شده و حماس و جهاد اسلامی خلع سلاح شوند تا بتواند با همکاری آمریکا مدیریت غزه را به همراه تشکیلات خودگردان به عهده بگیرد.

این طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی است اما اجرای آن به مقاومت جهاد اسلامی و حماس در روزهای آینده بستگی دارد. گرچه بر اساس گزارش‌ها جهاد اسلامی و حماس به دنبال استفاده از تاکتیک‌هایی هستند که مانع ورود ارتش رژیم صهیونیستی به شمال غزه شوندو شاید این وضعیت مدت‌ها طول بکشد.

* کارشناس مسائل خاورمیانه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top