تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/27 - 20:27
کد خبر: 488129

افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک کودکان زیر ۵ سال

افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک کودکان زیر ۵ سال

«علیرضا عسگریان» از افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک برای بالغ بر ۱۲۰ هزار خانوار مشمول طرح، ویژه خرید از اقلام طرح ملّی کالابرگ الکترونیک خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: «علیرضا عسگریان» از افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی اعتبار کالابرگ الکترونیک برای بالغ بر ۱۲۰ هزار خانوار مشمول طرح، ویژه خرید از اقلام طرح ملّی کالابرگ الکترونیک خبر داد.

وی درباره جزئیات طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است.

عسگریان با بیان اینکه خانوارهای مشمول این طرح را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی کرده است، گفت: ۳ شاخص برای طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان در نظر گرفته شده و پس از تعیین، بین دهک‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به جزییات این طرح، گفت: برای دهک اول تا پنجم، یک میلیون تومان به ازای هر نفر و در دهک ششم و هفتم، ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر رفاه تأکید کرد: در خانواری که نیاز است برای ۲ فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، ۲ میلیون تومان برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خانوار دهک درآمدی ۶ و ۷ در نظر گرفته می‌شود.

عسگریان اضافه کرد: این طرح پیوسته و برای کودکان زیر ۵ سال از 6 ماه تا 59 ماه است و کودکانی که پنج سال را تمام کرده باشند، از پوشش این طرح خارج می‌شوند.
 
وی خاطرنشان ساخت: از روز یک‌شنبه 28 آبان 1402 این طرح آغاز می‌شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و لازم است توجه ویژه‌ای به آن شود. اگر خانواده‌ای در دهک یک تا ۵ و کودکی نیازمند تغذیه ویژه است، یک میلیون تومان اعتبار کالابرگ دریافت می‌کند.
 
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قبلاً طرح کالابرگ تنها ۱۱ قلم کالا را در بر می‌گرفت، اما اکنون به ۱۶ قلم افزایش یافته است، چرا که خانواده‌ها باید علاوه بر لبنیات، پروتئین و ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های لازم را برای تأمین میزان انرژی مورد نیاز دریافت کنند و برای تحقق این امر، سبزیجات و میوه‌جات هم اضافه شده است.
 
وی یادآور شد: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت‌‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزیجات و میوه‌جات نیز به این اقلام افزوده شد.
 
عسگریان با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالایی گفت: ۱۱ قلم اعلامی دارای بارکد هستند و به اقلامی که جدیداً اضافه شد نیز بارکد منحصر به فرد درج شد و اگر افراد مشمول طرح به فروشگاه مراجعه کنند، می‌توانند خرید را انجام دهند.
 
وی با اشاره به فهرست فروشگاه‌ها نیز گفت: این خانوارها برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top