تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/28 - 14:32
کد خبر: 488211

بیمارستان الشفا غزه «منطقه مرگ» است

بیمارستان الشفا غزه «منطقه مرگ» است

سازمان جهانی بهداشت یکشنبه اعلام کرد هیأت ارزیابی بشردوستانه که از بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه بازدید کرد، این بیمارستان را «منطقه مرگ» توصیف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان جهانی بهداشت یکشنبه گفت یک تیم ارزیابی بشردوستانه از بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه بازدید کرد و نشانه‌های گلوله‌باران و تیراندازی را در جایی که «منطقه مرگ» توصیف کرد، مشاهده کرد.

طبق بیانیه سازمان جهانی بهداشت، تیم تحت هدایت سازمان ملل که شامل کارشناسان بهداشت عمومی، افسران امور لجستیک و کارکنان امنیتی از دپارتمان‌های مختلف سازمان ملل می‌شود، به دلیل نگرانی‌های امنیتی تنها توانست یک ساعت را در روز شنبه در بیمارستان سپری کند.

این تیم وضعیت بیمارستان را ناامیدکننده توصیف کرد و افزود بیمارستان اساساً به دلیل کمبود آب تمیز، سوخت، دارو و سایر ضروریات، به عنوان یک مرکز پزشکی عمل نمی‌کند.
 
در بیانیه سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته شده تیم یک گور جمعی را در ورودی بیمارستان دید و به آن‌ها گفته شد بیش از ۸۰ نفر در آنجا دفن هستند.

هیأت سازمان ملل اعلام کرد: راهروها و محوطه بیمارستان مملو از زباله‌های پزشکی و جامد است و بیماران و کارکنان بهداشتی نسبت به سلامتی و ایمنی خود ابراز نگرانی کردند. ۲۵ نفر از کارکنان بهداشتی و ۲۹۱ بیمار از جمله ۳۲ کودک در وضعیت بحرانی در الشفا هستند. سازمان جهانی بهداشت و شرکا به سرعت در حال تدوین طرح‌هایی برای تخلیه فوری باقی بیماران، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها هستند.

آن‌ها افزودند طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده، در انتظار تضمین عبور ایمن از سوی طرف‌های درگیر، مأموریت‌های بیشتری برای انتقال فوری بیماران به بیمارستان‌های دیگر در جنوب غزه ترتیب داده می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ۲۵۰۰ آواره داخلی باقیمانده که به  محوطه الشفا پناه برده بودند، پس از صدور دستور تخلیه توسط نیروهای اسرائیلی در روز شنبه، آنجا را ترک کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی هفته گذشته در حمله خود به شمال غزه، الشفا را تصرف کردند و مدعی شدند مرکز فرماندهی زیرزمینی حماس در آنجا قرار دارد. ارتش صهیونیستی همچنین مدعی شد شواهدی از وجود یک پایگاه زیرزمینی حماس پیدا کرده است. کارکنان بیمارستان اما گفتند رژیم صهیونیستی چنین چیزی را ثابت نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بازدید در یک منطقه درگیری فعال و هنگام درگیری‌های شدید در نزدیکی بیمارستان رخ داد. سازمان جهانی بهداشت درخواست خود را برای آتش بس‌فوری و کمک‌های بشردوستانه مداوم تکرار کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top