تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/28 - 21:21
کد خبر: 488244

رئیسی: لایحه بودجه ۱۴۰۳ سه‌شنبه به مجلس ارائه خواهد شد

رئیسی: لایحه بودجه ۱۴۰۳ سه‌شنبه به مجلس ارائه خواهد شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت با تشریح روند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳، از ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت با تشریح روند تدوین لایحه بودجه 1403، از ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه خبر داد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رعایت اصل 75 قانون اساسی مبنی بر همخوانی منابع و مصارف بودجه، عمل به این اصل مهم قانون اساسی در پرهیز از تخصیص بودجه برای مصارفی که منابع پایدار برای آن پیش‌بینی نشده را ضرورتی قطعی برای همه دستگاه‌ها و نهادها دانست.

رئیسی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) روز پرستار و همزمانی آن با سالروز اعلام فتح بزرگ رزمندگان اسلام و پایان داعش در عراق و سوریه توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، برای رزمندگان مقاومت فلسطینی نیز در پیروزی بر بانیان و حامیان داعش در فلسطین اشغالی از خدای متعال نصرت و پیروزی مسألت کرد.

پیش از سخنان رئیسی، برخی از اعضای کابینه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در راستای مأموریت‌ها و وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه ارائه کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از هماهنگی جهت حضور برخی از اعضای کابینه در دانشگاه‌ها در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت‌: به مناسبت روز بسیج، برای حضور حدود 16 نفر از اعضای هیأت دولت در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر هماهنگی صورت گرفته است.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی از توافق با علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تأمین ارز واردات خودروهای برقی تاکسی، ون و اتوبوس خبر داد.

زاکانی شهردار تهران نیز گزارشی از نحوه آماده‌سازی متروی پرند ارائه کرد و گفت: روز گذشته تست گرم متروی پرند انجام شده و این خط ریلی شهری آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

 زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گزارشی به ایجاد 60 هزار شغل دانش‌بنیان طی دو سال و نیم گذشته در دولت مردمی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در این دولت همچنین تعداد مجلات بین‌المللی ایران به عدد 364 رسیده که در تلاش هستیم تا پایان این دولت، به 500 مجله افزایش یاید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حمایت ویژه دولت از مجلات فارسی و انگلیسی که تحت نمایه بین‌المللی درآمده‌اند خبر داد و گفت‌: وزارت علوم برای حمایت از مجلات فارسی 500 میلیون تومان و برای مجلات انگلیسی 300 میلیون تومان در نظر گرفته است.

نیکبخت وزیر جهادکشاورزی نیز در این جلسه گزارشی از پیشرفت فیزیکی 4 هزار 589 طرح صنایع تبدیلی ارائه کرد و گفت‌: با بهره‌برداری از این واحدها 150 هزار اشتغال مستقیم و نزدیک 30 میلیون تن محصول خام فرآوری خواهد شد که نقش مهمی در صادرات و ارزآوری و مخصوصاً کاهش ضایعات و هدررفت محصولات خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top