تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/29 - 11:06
کد خبر: 488321

در گفت‌وگوی تفصیلی با مرتضی آقاتهرانی مطرح شد؛

ممکن است گزینه ما از جبهه پایداری نباشد!

ممکن است گزینه ما از جبهه پایداری نباشد!

مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که بهترین‌ها را برای مجلس انتخاب کنیم و شاخص‌هایی متعددی را از سخنان امام عزیز و حضرت آقا درآوردیم تا بدانیم شاخص یک نماینده خوب و تراز نظام چیست؟ بر آن مبنا افراد را گزینش می‌کنیم و انتخاب می‌کنیم و بر آن مبنا افراد را یاری می‌کنیم. حتی ممکن است فرد از جزو جبهه پایداری نباشد.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر بخواهیم در طول عمر مجلس یازدهم چند چهره تأثیرگذار و رسانه‌ای را معرفی کنیم، بلاشک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از آن افراد است. او که حزب موردعلاقه‌اش جبهه پایداری در طی سال‌های گذشته با کنار گذاشتن احزاب «سنتی» اصولگرایان و حتی «نو»اصولگرایان در فضای سیاسی به‌عنوان تنها تشکیلات صاحب ساختار یاد می‌شود. نماینده مردم تهران در گفتگویی با ما  معتقد است: "ما به دنبال این هستیم که بهترین‌ها را برای مجلس انتخاب کنیم" و در ادامه درباره نامزدهای جبهه پایداری در مجلس آینده می‌گوید: "حتی ممکن است فرد از جزو  جبهه پایداری نباشد" او در ادامه به مسئله مشارکت در انتخابات و کارنامه مجلس یازدهم نیز اشاره می‌کند. گفتگوی «مرتضی آقاتهرانی» دبیر کل جبهه پایداری با فصلنامه «دانشجویان مستقل» را در ادامه می‌خوانید:

ممکن است گزینه ما از جبهه پایداری نباشد!

در ابتدای امر می‌خواستم بپرسم مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های جبهه پایداری در انتخابات پیش‌رو چیست؟

ما انقلاب کردیم و انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود. اما متأسفانه این انقلابی که شده بعضی اصلاً فرهنگی فکر نمی‌کنند یا اگر هم‌فکر می‌کنند پای آن نمی‌ایستند. بعد هم درون اغتشاشات و سروصداهایی که پیش می‌آید به‌طور عمده فرهنگی هستند. خیلی‌ها فکر می‌کردند همین اغتشاش اخیر زمینه‌های اقتصادی داشته باشد ولی می‌بینیم نه، آنچه باعث خرابیست انحرافات فرهنگی است. جبهه پایداری هم رسالتش در ایجاد گفتمان و بیش از همه گفتمان فرهنگی است. البته اینکه در این راه چقدر موفق بودیم حرف دیگری است. ولی تلاش اصلی این است که در مبادی و مبانی اصلی بین جوانان و دانشگاه‌ها و انسان‌ها و جاهای مختلف سراسر کشور در زمانی که انتخابات می‌شود، چون آن‌ها سرنوشت‌ساز هستند نظام ما ورود می‌کند.

ما در واقع در موضوعاتی که پیش می‌آید بدون چون و چرا از مقام ولایت اطاعت می‌کنیم، به‌صورت اطاعت مطلقه از ولایت فقیه در زندگی سیاسی و اجتماعیمان.

نسبت جبهه پایداری با جریان اصولگرایی به خصوص شورای وحدت و جمنا و نواصولگرایان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما به دنبال این هستیم که بهترین‌ها را برای مجلس انتخاب کنیم و شاخص‌هایی متعددی را از سخنان امام عزیز و حضرت آقا درآوردیم تا بدانیم شاخص یک نماینده خوب و تراز نظام چیست؟ بر آن مبنا افراد را گزینش می‌کنیم و انتخاب می‌کنیم و بر آن مبنا افراد را یاری می‌کنیم. حتی ممکن است فرد از جزو جبهه پایداری نباشد. اگر این شاخص‌ها را داشته باشد. و صد در صد حمایت و یاری می‌کنیم. بعضی از احزاب این‌گونه هستند که اگر در لیست ما آمدی در هیچ لیست دیگری نباید بروی. و از او امضا می‌گیرند که جای دیگری نرود. ما این کارها را نه قبول داریم و نه درست می‌دانیم. و آن را تنگ نظری می‌دانیم. و آن را در وادی سیاست غلط می‌دانیم و معتقدیم که نباید این کار را بکنیم. معتقدیم باید به افراد میدان دهیم و بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم.

هر کس، خواه از گروه ما و ممکن است از گروه ما هم نباشد اگر ببینیم برای چنین جایگاهی صلاحیت دارد از او حمایت و یاری می‌کنیم.

می‌خواستیم پیش‌بینی شما از کنش گری اصلاح‌طلبان را در انتخابات پیش رو بدانیم؟

آن‌ها قاعدتاً در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. الحمدالله نظام ما نظامی است که به گروه‌ها، احزاب و تجمع‌ها و تشکل‌های مختلف میدان می‌دهد و طبیعی است که آن‌ها هم می‌آیند.

آیا شما مشارکت بیشتر را به نفع اصولگرایان می‌دانید یا نه؟

از ابتدا افرادی که به وسط می‌آمدند افراد جهادی و حزب‌اللهی هستند. البته گاهی از اوقات گروه خاکستری به این‌طرف یا آن‌طرف تمایل پیدا می‌کنند. انشاالله این بار با جهاد تبیین موفق مجلسی انقلابی‌تر از این مجلس خواهیم داشت.

ممکن است گزینه ما از جبهه پایداری نباشد!

در دوگانه پیروزی در انتخابات یا افزایش مشارکت مردم با پیش‌فرض شکستتان در انتخابات، شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

با این طرحی که خدمتتان عرض کردم ما مشارکت را جدی می‌گیریم. هر رأی یک نه به بیگانگان است. می‌خواهد گروه ما پیروز باشد و یا گروه دیگری، مهم نیست. مهم این است که مردم به پای صندوق رأی بیایند، رأی خوبی دهند و از کشور خود حمایت کنند و نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

لطفاً ارزیابی خود را از مجلس یازدهم بیان کنید؟

مجلس یازدهم دارای نقاط قوتی است که حضرت آقا چند بار آن را مجلس انقلابی نامیدند. البته نقاط ضعفی هم دارد. فقط کاری باید بشود که قبلاً توسط طلاب در قم انجام می‌شد. در چنین مواقعی جلسات مفصلی برگزار می‌شد و مجالس مختلف را باهم تراز می‌کردند و بعد نمره می‌دادند که کدام مجلس از کدام جهت قوی‌تر و از کدام جهت ضعیف‌تر است. به نظرم اگر این کار توسط دلسوزان انقلاب و نظام انجام شود کار خوبی است که مردم نسبت به مجلس بیدارتر شوند.

مجالس نقاط ضعف هم دارد و به نظرم می‌تواند بهتر از این هم باشد. 

مصاحبه از حسین احسانی‌زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top