تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/29 - 14:31
کد خبر: 488349

چگونه گاز گرفتن در توله سگ ها را متوقف کنیم؟

چگونه گاز گرفتن در توله سگ ها را متوقف کنیم؟

قبل از هرچیزی باید به شکلی دقیق بررسی کنیم که دلیل گاز گرفتن توله سگ‌ها چیست؟ اصلا چه دلیلی وجود دارد که این حجم از تلاش برای گاز گرفتن را ایجاد می‌کند؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که توله سگ‌ها برای درک دنیای پیرامون‌شان آغاز به لیس زدن و گاز گرفتن می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر تجربه به سرپرستی گرفتن توله سگ ها را داشته باشید، قطعا می‌دانید که عادت گاز گرفتن یکی از مواردی است که به شدت دیده می‌شود. زمانی که توله سگ شما حرکت کردن را می‌اموزد، در زمان کوتاهی شاهد در آمدن دندان‌ها خواهید بود. پروسه در آوردن دندان برای سگ‌ها بسیار دردناک و کلافه کننده است. خارش لثه از اصلی‌ترین دلایل گاز گرفتن مداوم توله سگ‌ها است. به همین دلیل لازم است تا در خصوص چگونگی توقف گاز گرفتن بیشتر بدانید و بازی‌های بازدارنده گاز گاز کردن توله را بشناسید.

علت گاز گرفتن توله سگ چیست؟

قبل از هرچیزی باید به شکلی دقیق بررسی کنیم که دلیل گاز گرفتن توله سگ‌ها چیست؟ اصلا چه دلیلی وجود دارد که این حجم از تلاش برای گاز گرفتن را ایجاد می‌کند؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که توله سگ‌ها برای درک دنیای پیرامون‌شان آغاز به لیس زدن و گاز گرفتن می‌کنند. چرا که این کارها می‌تواند اطلاعاتی از محیط زندگی به سگ بدهد! پروسه گاز گرفتن معمولا با خارش لثه ناشی از نیش زدن دندان‌ها آغاز می‌شود. در این زمان به دلیل خارج شدن دندان‌ها از لثه، سگ دچار کلافگی می‌شود. همین امر زمینه را برای گاز گرفتن ایجاد می‌کند. سگ‌ها تا نزدیکی 7 ماهگی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و گاز گرفتن را یک مرهم برای بهبود شرایط احساس می‌کنند. این روند بسیار طبیعی است و همین موضوع موجب می‌شود تا امکان همدلی کردن با این فرشته‌های کوچک را پیدا کنید.

با این روش مانع از گاز گرفتن سگ شوید

اگر شما هم احساس کلافگی زیادی می‌کنید و از گاز گاز کردن سگ‌ها کلافه شده‌اید، همراه ما باشید تا روش‌های اصولی برای جلوگیری از گاز گرفتن را بررسی کنیم.

پت شاپ پت راید مارکت: خرید کاور صندلی ماشین برای صاحبین سگ
چگونه گاز گرفتن در توله سگ ها را متوقف کنیم؟

1. فضای زندگی سگ را آماده کنید

برای این که شاهد ازبین رفتن لوازم محبوب‌تان نباشید، باید محیط زندگی سگ را برای گاز گاز کردن پیش بینی کنید. به این ترتیب هیچ کدام از لوازم دوست داشتنی‌تان در این فضا قرار ندارد و هیچ نگرانی بابت آسیب به آن‌ها تجربه نمی‌کنید.

2. اسباب بازی مناسب تهیه کنید

برای پیشگیری از گاز گرفتن سگ، باید اسباب بازی‌های مخصوص برای دلبندتان تهیه کنید. خرید اسباب بازی مخصوص گاز گرفتن، کمک می‌کند تا خارش لثه سگ بهبود یابد و احساس بهتری در او ایجاد شود. سعی کنید از اسباب بازی های لاستیکی، نرم و بافت طنابی با الیاف استفاده کنید تا هیچ آسیبی به لثه های سگ وارد نشود. سعی کنید با جابه‌جایی اسباب بازی‌ها میل به امتحان کردن یک اسباب بازی جدید را ایجاد کنید.

3. دندانی مخصوص تهیه کنید

توله‌ها تمایل زیادی به گاز گرفتن دارند، شما می‌توانید با تهیه دندانی مخصوص از این احساس برای بهبود شرایط او استفاده کنید. به این ترتیب کافی است تا یک دندانی لاستیکی نرم و مقاوم تهیه نمایید و آن را داخل فریزر قرار دهید. سرما التهاب لثه را کاهش داده و همه چیز را برای یک آرامش مطلوب فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید گاز گرفتن توله سگ را کمتر کنید.

4. جلوگیری از بازی‌های دندانی

توله ها عاشق کشیدن هستند. بازی‌های دندانی که با کشیدن یا اصطلاحا "بکش بکش" همراه باشد، توله را تشویق به گاز گرفتن می‌کند. به این ترتیب توله ها احساس می‌کنند که گاز گرفتن بخشی از بازی است و آن را ادامه می‌دهند. با عدم انجام این بازی‌ها می‌توانید گاز گرفتن سگ را کنترل کنید.

5. در صورت گاز گرفتن بازی را ادامه ندهید

توله ها تمایل شدیدی به گاز گرفتن دارند. اما یادگیری بخش مهمی از روند رشد و تربیت آن‌ها است. به این ترتیب می‌توانید بازی کردن را آغاز کنید و در زمانی که سگ به سمت دست‌تان آمد، دندانی مخصوص را به او بدهید. اگر روند دنبال کردن دست‌تان ادامه یافت، حتما از بازی کردن صرفه‌نظر کنید.

6. محرک ها را دور کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای توقف گاز گرفتن توله سگ انجام دهید، دور کردن محرک ها است. به این ترتیب می‌توانید با خالی کردن فضا از محرک‌هایی که سگ عاشق گاز گرفتن آن‌ها است، می‌توانید روند گاز گرفتن در توله سگ ها را متوقف کنید. یادتان باشد که آن ها عاشق دستمال پارچه، گوشه شال و لباس، جوراب و دمپایی هستند. به همین دلیل باید این لوازم را دور کنید.

7- جدیت داشته باشید

معمولا سگ‌ها در سنین کم، بسیار بامزه و دوست داشتنی هستند. به همین دلیل کاملا طبیعی است که از گاز گاز کردن آن ها لذت ببرید و به قیافه بانمک آن ها بخندید! اما لازم است تا جدیت داشته باشید و رفتارتان قاطع باشد. به این ترتیب هر زمان که راهکارهای بالا به خوبی جواب نداد، می‌توانید روند بازی را متوقف کنید و برای چند دقیقه به سگ‌تان بی اهمیتی کنید.

چگونه گاز گرفتن در توله سگ ها را متوقف کنیم؟

8- تخلیه انرژی را جدی بگیرید

زمانی که سگ‌ها انرژی بالایی داشته باشند و تخلیه انرژی به خوبی انجام نشده باشد، واکنش‌های هیجانی، بر خلقی و گاز گاز کردن لوازم یا دست و پاهای شما بسیار طبیعی است! برای متوقف کردن گاز گرفتن سگ ها، باید آن ها را تخلیه انرژی کنید. به این منظور کافی است با پیاده روی روزانه، بازی و سرگرمی های فکری، سگ را خسته کنید تا انرژی جمع شده چندانی برای خراب کاری یا گاز گرفتن نداشته باشد.

10- حواس سگ را پرت کنید

یکی از اقدامات مفیدی که می‌توانید به کمک آن گاز گرفتن سگ را متوقف کنید تا در زمان خارش لثه این کار را تکرار نکند، پرت کردن حواس او است. به این ترتیب می‌توانید در زمان گاز گرفتن سگ، با سر و صدا یا صدا کردن اسم او، حواسش را پرت کنید.

آیا گاز گرفتن توله برای کودکان خطرناک است؟

اگر کودکی در خانه دارید، یادتان باشد که دندان های توله سگ برای او بسیار تیز است! همین موضوع موجب می‌شود تا فشار دندان های تیز بر روی بدن کودک، زخم و خراش ایجاد کند. به همین دلیل لازم است تا در این خصوص هوشمندانه اقدام کنید و حضور کودک در کنار سگ را محدود نمایید. به این ترتیب لازم است تا محیط زندگی سگ را به وسیله درب یا پارک سگ محدود نمایید.

برای کاهش گاز گرفتن سگ‌ها آن‌ها را سیر نگهداری

یکی از دلایلی که منجر به گاز گرفتن بیشتر سگ ها می‌شود، گرسنگی است. زمانی که سگ‌ها احساس گرسنه بودن دارند، به میزان بیشتری اقدام به گاز گرفتن می‌کنند. پس بدیهی است که برای کاهش دفعات گاز گرفتن، نیاز دارید تا به سگ‌ غذای کافی دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نحوه ساخت پروفیل قوطی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top