تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/29 - 22:46
کد خبر: 488412

حملات حزب الله، مشاور بایدن را به فلسطین اشغالی کشاند

حملات حزب الله، مشاور بایدن را به فلسطین اشغالی کشاند

پس از حملات مداوم جنبش حزب الله لبنان به مقرهای نظامیان اسرائیلی در مناطق مرزی، مشاور رئیس جمهور آمریکا عازم تل‌آویو خواهد شد تا بتواند به زعم خود، آرامش را به این منظقه بازگرداند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پس از حملات مداوم جنبش حزب الله لبنان به مقرهای نظامیان اسرائیلی در مناطق مرزی، مشاور رئیس جمهور آمریکا عازم تل‌آویو خواهد شد تا بتواند به زعم خود، آرامش را به این منظقه بازگرداند.


‍ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول آمریکایی خبر داد که مشاور جو باید رئیس جمهور این کشور به فلسطین اشغالی سفر کرده است تا مسائل مهم مربوط به مرزهای شمال فلسطین (هم‌مرز لبنان) را بررسی کند.

این مسئول که اشاره‌ای به نامش نشده است، به الجزیره گفت: مشاور بایدن تأکید خواهد کرد که برقراری مجدد آرامش در مرزهای شمالی باید اولویت اصلی باشد.

در خصوص سفر مسئولان آمریکایی، «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا هم دوازدهم آبان ماه جاری وارد فلسطین اشغالی شد. وی درباره این سفر گفت که برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ و سایر مقام‌های تل‌آویو بازگشته است. 

وی افزود «حق اسرائیل برای دفاع از خود» و «کار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه» موضوع گفت‌وگوهای او خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در راه سفر به تل‌آویو هم در پیامی مدعی شده بود «برای دیپلماسی بیشتر در زمانی بسیار چالش‌برانگیز» بازمی‌گردد. بلینکن در ادامه ادعای خود افزود: «به همکاری با رهبران منطقه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش درگیری ادامه خواهیم داد. همچنان بر دو کشور و صلح و امنیت گسترده‌تر در منطقه متمرکز هستیم».

این ادعاها در حالی است که واشنگتن به‌رغم شهادت بیش از13 هزار فلسطینی در نوار غزه زیر حملات تل‌آویو، با آتش‌بس مخالفت کرده و به حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی با بهانه «دفاع از خود» ادامه می‌دهد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم پیش از این یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است. او در تعریف آنچه وقفه انسان‌دوستانه خواند، گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رافائل گروسی برای پزشکیان پیام فرستاد +جزئیات
ساعات فعالیت بانک‌ها برای شنبه و یکشنبه اعلام شد
واکنش کنعانی به اتهام‌زنی اسرائیل علیه ایران در مورد المپیک
دادگستری استان تهران: این داروها را مصرف نکنید
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
ایمن سازی ترکیدگی لوله آب در خیابان ولیعصر به سرعت در حال انجام است
حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
در انتظار آمدن «چریک»
حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در مراسم تخلیف پزشکیان
وضعیت خودرو ها در جاده امامزاده داوود بعد از ریزش کوه
بی‌اعتنایی ترامپ به نتانیاهو سوژه رسانه‌ها شد
مجلس بر تداوم سیاست خارجی انقلابی دولت شهید رئیسی اصرار دارد
۵ گل آبی در اولین بازی فصل استقلال و گلسازی یامگا
همکاری استقلال و رضاوند تمدید شد
اردوی پرسپولیس در هلند لغو شد؟
مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا برگزار می‌شود
امکان تسویه خرید شمش طلا با تغییر ساعت کاری بانک‌ها‌
۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود
دیدار نمایندگان اردبیل در مجلس با مسعود پزشکیان
پزشکیان: هر تلاشی برای حمایت از ورزشکاران انجام خواهم داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top