تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/01 - 10:51
کد خبر: 488580

بیش از ۱۵۱ هزار نفر داوطلب شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ شدند

بیش از ۱۵۱ هزار نفر داوطلب شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ شدند

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۱۵۱ هزار داوطلب در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا کریمیان گفت: مهلت ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ۱۷ آبان آغاز شد و پس از یک بار تمدید در ۲۳ آبان به پایان رسید.

وی یادآور شد: آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ دارای ۷ مجموعه گروه امتحانی است که هر یک از گروه‌ها شامل مجموعه‌های امتحانی متعددی هستند. گروه علوم انسانی شامل ۲۹، گروه علوم پایه ۱۴، گروه فنی و مهندسی ۲۰، گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸، گروه هنر ۷، گروه دامپزشکی ۱۹ و گروه امتحانی زبان شامل ۶ مجموعه امتحانی است و در مجموع داوطلبان در ۱۱۳ مجموعه امتحانی با هم به رقابت می‌پردازند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فعال بودن لینک ثبت نام پس از پایان مهلت ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: دلیل این امر این بود که برخی از داوطلبان کارت ثبت نام را خریداری کرده بودند و پول را پرداخت کرده بودند اما فرآیند ثبت نام را تکمیل نکرده بودند. از همین رو از سوی سازمان سنجش با این داوطلبان تماس گرفته شد که در صورت تمایل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی درباره آمار شرکت کنندگان در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ گفت: بررسی آمار داوطلبان در سه سال اخیر نشان می‌دهد که آمار داوطلبان کنکورهای تحصیلات تکمیلی کاهشی بوده است.

کریمیان یادآور شد: در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۸۹ نفر و در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۹۴ نفر و در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ حدود ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر داوطلب آزمون شدند. که این امر نشان دهنده روند کاهشی تعداد داوطلبان است.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از سه‌شنبه اول اسفند تا پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top