تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/01 - 21:51
کد خبر: 488667

امیرعبداللهیان: مقاومت حذف‌شدنی نیست

امیرعبداللهیان: مقاومت حذف‌شدنی نیست

در این دیدار آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش‌بس در این منطقه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها و تلاش‌ها در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رفت محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه در رأس هیأتی به بیروت سفر کرد، ضمن دیدار و گفت‌وگو با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «خلیل الحیه» مسؤول روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش‌بس در این منطقه بحث و تبادل نظر شد.

این سفر که دومین سفر امیرعبداللهیان ظرف حدود یک ماه و نیم گذشته است، در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین صورت گرفته است. 

وی درباره دیدارش با مقامات حماس و جهاد اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏امروز در بیروت و در دیدار با مقامات حماس و جهاد‌اسلامی فلسطین در جریان آخرین تحولات غزه و کرانه و جزییات بیشتر آتش‌بس انسانی و سناریوهای آینده قرار گرفتم.

قرار است آتش‌بس تا ساعاتی دیگر برقرار شود. بامداد امروز چهارشنبه اول آذر ماه و بعد از گذشت ۴۷ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی، کابینه رژیم صهیونیستی توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌ دولت‌های قطر و مصر را پذیرفت.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انساندوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم. در این بیانیه آمده است: درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد و صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشردوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه و با بیان اینکه ‏بی تردید مقاومت حذف شدنی نیست، تصریح کرد: کشتار غیرنظامیان، محاصره انسانی و کوچ اجباری فلسطینی‌ها باید متوقف شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که ‏زمان به نفع رژیم اسرائیل نیست، یادآور شد: اما اکنون زمان به نفع ابتکارات سیاسی و تمرکز همه بر امنیت فلسطین و امنیت جمعی منطقه‌ای است. 

امیرعبداللهیان همچنین در توصیه‌ای به دولتمردان آمریکایی با بیان اینکه ‏کاخ سفید به دقت تاریخ ۷۵ ساله مبارزات فلسطین و لبنان و منطقه را مرور و واقع بینانه رفتار کند، افزود: ادبیات اشغالگری جایی در جهان معاصر ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امروز در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه در سفر قبلی خود به بیروت (۲۱ و ۲۲ مهرماه) نیز با زیاد نخاله و مقامات حماس در بیروت هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی همچنین در آن سفر به دوحه هم رفت و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و در دومین سفرش به دوحه نیز با هنیه ملاقات و درباره اوضاع فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top