تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/02 - 11:28
کد خبر: 488721

اعضای تشکل‌های دانشجویی دغدغه‌های حوزه سلامت و درمان را طرح کردند

اعضای تشکل‌های دانشجویی دغدغه‌های حوزه سلامت و درمان را طرح کردند

اعضای تشکل‌های دانشجویی در دیدار با وزیر بهداشت مشکلات، دغدغه‌های حوزه سلامت و درمان، مطالبات و راهکارهای لازم جهت رفع نیازها را مطرح کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد و اعضای تشکل‌های دانشجویی مشکلات، دغدغه های حوزه سلامت و درمان، مطالبات و راهکارهای لازم جهت رفع نیازها را مطرح کردند.

نمایندگان چهار تشکل دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی شامل بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان در حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ، دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی این وزارتخانه و رضا رخسایی مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی به بیان مطالبات، دغدغه های حوزه سلامت و درمان و همچنین کمبودها در حوزه بهداشت و راهکارهای لازم جهت رفع آن پرداختند و وزیر بهداشت پس از استماع سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به ایراد سخن پرداخت.

لزوم حمایت از فارغ التحصیلان، وجود بیمارستان های فرسوده و استفاده از ظرفیت های چندبرابری و ناهمگون تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت، ضرورت برقراری عدالت در حوزه سلامت و درمان به عنوان یک مطالبه جدی، تلاش برای کاهش هزینه های دندانپزشکی و تامین پوشش بیمه ای لازم در این زمینه، نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و رفاهی در دانشکده های اقماری و عدم توجه مسئولان به این دانشکده ها از جمله مسائلی بود که توسط تشکل بسیج دانشجویی مطرح شد.

همچنین مساله افزایش ظرفیت پزشکی و عدم تامین زیرساخت های لازم فرهنگی و رفاهی متناسب با این افزایش، تاکید بر موضوع عفاف وحجاب و برخوردهای لازم با هنجارشکنان، ضرورت توجه بیشتر به دانشجویان بین الملل و مشارکت بیش از پیش آنها در برنامه های فرهنگی، آموزشی وتربیتی، عدم غفلت در مسائل فرهنگی و آموزشی دانشجویان و همچنین دقت و وسواس بیشتر مسئولان در جذب اعضای هیات علمی از دیگر موارد مطروحه توسط بسیج دانشجویی بود.

نمایندگان انجمن اسلامی مستقل دیگر تشکل دانشجویی بود که در حضور دکتر عین اللهی به بیان مسائل ، مشکلات و پیشنهادات خود در زمینه های صنفی، حوزه بهداشت و درمان و مقوله آموزش پزشکی پرداختند.

کمبود نیروی انسانی لازم در حوزه درمان، افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به تامین ساختارهای لازم و اولیه، نبود بسترهای مناسب در حوزه آموزشی، رفاهی و فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی، عدم تناسب لازم افزایش ظرفیت پزشکی با آمار خوابگاه های دانشجویی، کلاس های دانشگاه و تخت های بیمارستانی، درخواست از وزیربهداشت برای حضور پررنگ در فضای دانشگاهی و شنیدن مطالبات صنفی دانشجویان، اقدامات بازدارنده جهت جلوگیری از مهاجرت کادر درمان، تشکر از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به دلیل برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی و ... از جمله موارد مطرح شده از سوی این نمایندگان بود.

جامعه اسلامی دانشجویان یکی دیگر از تشکل های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی نیز در ادامه به بیان صحبت ها، پیشنهادات و راهکارها در حضور وزیر بهداشت پرداختند.

لزوم ارتقای کیفیت در بیمارستان های دولتی و جلب رضایت مردم از مراکز دولتی، توجه بیشتر به مقوله آموزش پزشکی و بهداشت در کنار ساخت بیمارستان ها و فعالیت های درمانی، لزوم توجه به ساخت خوابگاه های دانشجویی بویژه خوابگاه های متاهلی، ضرورت توجه به مطالبات پرستاران به عنوان اقشار زحمتکش و یادکردن از رشته پرستاری به عنوان یک حرفه و نه صرفا یک شغل، لزوم داشتن برنامه های بلندمدت و مدون در بدنه وزارت بهداشت و... از جمله موارد مهم بیان شده از سوی نمایندگان این تشکل دانشجویی بود.

ضرورت پرداخت حقوق و معوقات کارورزان و کادر درمان و سلامت و ایجاد انگیزه و رغبت در آنها، رفع مشکلات معوقات داروخانه ها و پرداخت بدهی آنها توسط بیمه و... از جمله نکاتی بود که توسط نمایندگان جامعه اسلامی دانشجویان بیان شد.

نمایندگان دفتر تحکیم وحدت نیز به عنوان یک تشکل دانشجویی در حضور وزیر بهداشت و دکتر شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت به بیان سخن پرداختند.

خطر و تهدید پیری جمعیت و رفتن به سوی سالمندی و لزوم راهکارهای اساسی و انقلابی در حوزه جمعیت، اعمال سیاست های تشویقی و انگیزشی در مسیر قانون جوانی جمعیت و خانواده و میل به فرزندآوری، توجه به ساخت خوابگاه های متاهلی و اعطای تسهیلات لازم به زنان از جمله مرخصی قبل و بعد از زایمان، ضرورت تامین بسترهای لازم جهت نقل و انتقالات دانشجویان متاهل بخصوص دانشجویان مادر، ریشه یابی در مقوله مهاجرت پزشکی و... جزو مواردی بود که توسط اعضای این اتحادیه مطرح شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top