تاریخ انتشار: جمعه 1402/09/03 - 15:00
کد خبر: 488777

تازه های کتاب؛

صهیونیسم رو به پایان است

صهیونیسم رو به پایان است

تازه‌ترین این هفته متعلق به اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) می باشد. اثری که با عنوان «رو به پایان» منتشر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای همه ما دانستن اینکه چه کتابی به تازگی منتشر شده می‌تواند جالب باشد. خیلی از ما کتاب مورد علاقه‌مان را از میان تازه‌های نشر انتخاب می‌کنیم. به خصوص وقتی کتاب خواندن یکی از عادت های اصلی ما در زندگیمان باشد. به همین دلیل خبرنامه دانشجویان ایران در این قسمت از سرویس کتابخانه سعی کرده است کتاب های تازه منتشر شده را در قالب دسته‌های مختلف ارائه کند تا با بررسی فهرست جدیدترین کتاب ها، همیشه خود را در دنیای کتاب ها به روز نگه دارید و جا ماندن در این دنیای پرسرعت را به فراموشی بسپارید.

تازه‌ترین این هفته متعلق به اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) می باشد. اثری که با عنوان «رو به پایان» منتشر شده است. کتاب «رو به پایان» شامل بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی صهیونیسم است که به‌تازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی روانه‌ی بازار نشر شده است.

مطالب کتاب «رو به پایان» از مطالعه‌ی‌ کل گفتار‌ها و نوشتار‌های مرتبط با موضوع از سال ۱۳۴۸ گردآوری و تنظیم شده و نشان‌گر این است، تحقیقات صورت‌گرفته برای تدوین این کتاب، محدود به مواضع معظّم‌لّه پس از رهبری نبوده و مواضع ایشان در زمان ریاست جمهوری و حتّی پیش از آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب ۵۶۸ صفحه‌ای، در پنج بخش اصلیِ «صهیونیسم شجره‌ی خبیثه»، «غدّه‌ی سرطانی»، «توطئه‌ی فراموشی»، «جرّاحی غدّه‌ی سرطانی» و «تقابل ایدئولوژیک» و در ۲۳ فصل ارائه شده است. از نظر محتوایی، مطالب کتاب به دو قسمت اساسی و کلی تقسیم می‌شود. قسمت اوّل، دشمن‌شناسی و بصیرت مسلمانان دنیا در قبال شناخت دشمن و شناخت سیاست‌ها، راهبردها و تاکتیک‌های این جبهه در مقابل جریان حق است که بخش‌های اوّل، دوّم و سوّم به این مطالب اختصاص دارد و قسمت دوّم که راه مقابله با این شجره‌ی خبیثه است، در بخش‌های چهارم و پنجم بحث شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
در روایات ما تصریح شده است که دشمن‌شناسی یکی از اضلاع سه‌گانه‌ی ایمان است و علت اصلی انحراف مسلمین در عدم شناخت دشمن معرفی شده است. از سوی دیگر خدای متعال شدیدترین دشمن مؤمنین را در قرآن کریم، با بیشترین تأکید ممکن یهود معرفی می‌کند؛ امروز صهیونیست‌های اسرائیل و لابی صهیونیستی که قدرت پشت پرده ایالات متحده است و در کشورهایی نظیر انگلستان و فرانسه و آلمان نیز نفوذ فراوان دارد مصداق عینی این شدیدترین دشمن مؤمنین هستند که در قرآن به آن با تأکید اشاره شده است.

همچنین در بخشی دیگر ازصفحات کتاب آمده است؛ بصیرت و دشمن‌شناسی در آن روزی که امام این فریاد را بلند کرد ـ در سال 1341 ـ خیلیها باور نمی‌کردند که این نهضت، نهضتی است برای قرآن و برای احیای اسلام؛ وقتی که به آنها گفته می‌شد دشمنها می‌خواهند اسلام را از بین ببرند و صهیونیستها می‌خواهند مملکت را نابود کنند، تعجّب می‌کردند. علت اصلی تشکیل رژیم صهیونیستی تشکیل حکومت غاصب صهیونیستی و غصب فلسطین، یک مسئله‌ی عادی در دنیا نبود؛ مثل تصرّف سرزمین یک کشور بهوسیله‌ی یک کشور دیگر نبود؛ این یک حرکتِ کاملاً سیاسی و استراتژیک و بلندمدّت برای سلطه بر جهان اسلام بود. بهوسیله‌ی بودن اسرائیل، مسلمانها را تحقیر کردند؛ با ایجاد دولت اسرائیل، دولتهای اسلامی را تضعیف کردند؛ بهوسیله‌ی حضور اسرائیل در منطقه، اتّحاد اسلامی را مشکل کردند؛ با روشهایی که استکبار از چهل سال پیش تا امروز پیموده و تعقیب کرده.

مسئله‌ی اسرائیل و حضور اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی، یعنی قدرت و سیطره‌ی استکبار بر دنیای اسلام، و مظهر ضعف مسلمانها؛ که این ضعف را می‌خواهند به رخ مسلمانها بکشند. ملّت جعلی این خیال خامی است که شما خیال کنید یک ملّت را می‌شود از صفحه‌ی تاریخ محو کرد و به‌جای آن یک ملّت جعلی بهوجود آورد! ملّت فلسطین؛ فرهنگ دارد، تاریخ دارد، سابقه دارد، تمدّن دارد. هزاران سال این ملّت در این کشور زندگی کرده است؛ آن وقت شما بیایید این ملّت را از خانه‌ی خودش، از شهر خودش، از تاریخ خودش جدا کنید و بیرون برانید و بعد یک عدّه مهاجر را، ولگرد را، آدمهای جورواجور را، سودطلبها را از کشورهای دنیا جمع کنید و یک ملّت جعلی بهوجود آورید؟! مگر این شدنی است؟! چند صباحی با زور و با فشار کار را انجام می‌دهید؛ مگر این کارها ممکن است ادامه پیدا کند؟! همچنان که ادامه پیدا نخواهد کرد و امروز نشانه‌هایش بُروز کرده است. وجوب دفاع از فلسطین در همین ماجرای فلسطین، بین دنیای اسلام ایجاد اختلاف می‌کنند؛ دولتها را در مقابل هم قرار می‌دهند. مسئلهی فلسطین، مسئلهی روشنی است. هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی تردید ندارد که آنوقتی که سرزمین اسلام، سرزمین مسلمین، مورد تعرّض قرار گرفت، مورد تجاوز قرار گرفت، دفاع بر همهی مسلمانان واجب است. همه‌ی مذاهب اسلامی در این متّفقاند؛ این محلّ اختلاف نیست. این مسئلهی متفّقٌعلیه را محلّ تردید قرار میدهند، مسلمانها را شقّهشقّه و دستهدسته میکنند، تعصّبهای مذهبی و طائفی را در دلها زیاد می‌کنند، آتش آن را برافروخته می‌کنند، برای اینکه خودشان به راحتی مشغول باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top