تاریخ انتشار: شنبه 1402/09/04 - 12:57
کد خبر: 488849

پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف +جزئیات

پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف +جزئیات

دانشگاه صنعتی شریف دانشجوی بدون آزمون کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد: دانشجوی بدون آزمون کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان باید درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک الزم از طریق اتصال به درگاه edu.sharif.edu.admission://https ارسال نمایند. بازه زمانی دریافت درخواست از روز /۸، ۱۴۰۲/۰۹ تا روز ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ خواهد بود. قابل توجه است که درخواست‌های دریافتی به غیر از درگاه مشخص شده بررسی نخواهند شد.  

حداقل شرایط الزم جهت درخواست:

 گذراندن حداقل سه چهارم از واحد‌های دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی) انتهای تابستان ۱۴۰۲ برای ورودی‌های ۱۳۹۹ (و تا پایان نیمسال هشتم تحصیلی) انتهای تابستان ۱۴۰۲ برای دورشته ای‌های ورودی ۱۳۹۸

تبصره: نظر به بند ۲ نامه شماره ۲/۳۵۱۳۳۴ مورخ /۲۵، ۱۴۰۱/۱۱ معاون آموزشی وزارت علوم مبنی بر اختیار دانشگاه‌ها در کاهش ۴ واحد درسی در زمان کرونا برای دانشجویان شریف ورودی ۹۹ این تبصره اعمال میشود.

برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز در صورت داشتن واحد حذفی تا ۴ واحد، مدارک ایشان قابل بررسی است. دانشجو موظف است در ۸ نیمسال فارغ التحصیل شود.

 برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی) گذراندن واحد‌های درسی مازاداز سایر رشته‌ها شرکت کردهاند، مدت مجاز حداکثر، نه نیمسال تحصیلی است و گذراندن حداقل سه چهارم از واحد‌های دوره کارشناسی در رشته اصلی پس از ۶ نیمسال تحصیلی برای
ورودی‌های ۱۳۹۸ الزامی میباشد.  

 برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند.

 دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزء %۳۰ نخست ورودی‌های کارشناسی رشته مربوطه باشند.

 دانشجویان دانشگاه‌های زیر به شرط داشتن معدل باالی ۱۷) و قرارگیری جزء %۲۰ برتر هم ورودی‌ها و هم رشتهایها: دانشگاه تهران - دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشگاه شیراز- دانشگاه علم و صنعت - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشگاه تبریز - دانشگاه شهید بهشتی - دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - دانشگاه صنعت نفت) رشته مهندسی نفت (- دانشگاه اصفهان) رشته‌های علوم پایه (- دانشگاه
عالمه طباطبایی) رشته‌های اقتصاد و مدیریت (و سایر دانشگاه‌های دولتی کشور به شرط داشتن معدل بالای ۱۷ و قرارگیری در %۱۰ برتر در رشته تحصیلی) نه در گرایش () پرونده داوطلبان صرفاً درصورت وجود گواهی رتبه بررسی خواهد شد.

 اتمام تحصیلات کارشناسی تا قبل از شروع سال تحصیلی -۱۴۰۴.۱۴۰۳

تذکر: پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به منظور تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است؛ لذا تاکید میشود که ارائه تقاضا از این طریق هیچگونه مزایایی برای متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمینماید. به کلیه متقاضیان توصیه میشود مراحل وپیشنیاز‌های آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

نکات مهم:
 در صورت احراز مغایرت اطلاعات وارد شده در سامانه ثبت نام با گواهیهای ارائه شده مانند معدل، واحد گذرانده، رتبه، کد ملی، شماره شناسنامه پرونده متقاضی از روند بررسی خارج می گردد.

 مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، نوبت دوم بدون آزمون ، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پیام نورو دانشگاه آزاد برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

 درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد؛ در صورت ارسال درخواست برای بیش از یک رشته هر دو درخواست لغو خواهد شد. پس از اعالم نتایج اولیه، درخواست برای رشته دیگری قابل بررسی نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top