تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/05 - 13:01
کد خبر: 488959

ثبت قراردادهای مسکن برای مشاوران املاک رایگان شد

ثبت قراردادهای مسکن برای مشاوران املاک رایگان شد

صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادها رایگان است و مشاوران املاک دارای مجوز در آینده نزدیک می‌توانند از این سامانه به نشانی srem.ir برای ثبت قراردادها استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاونت مسکن و ساختمان با ارائه گزارشی، عملکرد وزارتخانه را در بخش تسهیلگری برای موجران و مستاجران و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان ابزاری برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، معاونت مسکن و ساختمان به منظور تسهیلگری برای موجران و مستاجران و بازار اجاره، سامانه ثبت املاک و مستغلات را راه‌اندازی کرد. در این سامانه امکان ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر فراهم شده است.

سامانه املاک و مستغلات به منظور اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر امکان ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات کشور توسط موجران و مستاجران راه‌اندازی شد.

بر اساس تازه‌ترین آماری که هادی عباسی‌اصل، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است تاکنون در این سامانه بیش از ۴۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادهای اجاره به شکل رایگان است و در آینده نزدیک نیز امکان اینکه مشاوران املاک دارای مجوز بتوانند از این سامانه استفاده کنند فراهم می‌شود.

همچنین معاونت مسکن و ساختمان تکمیل و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان را به عنوان ابزاری برای مدیریت بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی در برنامه قرار داد.

معاونت مسکن و ساختمان در راستای سیاست‌های کلان خود و به منظور ایجاد ابزار مناسب برای برنامه‌ریزی و مدیریت بازار مسکن، شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از این خانه‌ها و همچنین ارایه خدمات سریع و آسان، بر اساس تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، تکمیل و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان را در برنامه قرار داد.

بر اساس آمار ارایه شده تعداد خوداظهاری اقامت از متوسط روزانه ۵ هزار مورد به ۲۵ هزار مورد افزایش یافته است. همچنین در جهت ساماندهی بازار مسکن به استناد سامانه ملی املاک و اسکان در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۸۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد. از این تعداد خانه خالی برای بیش از ۶۳ هزار واحد برگه مالیاتی صادر شده است.

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که برای سال ۱۴۰۱، در فاز اول فهرست مالکانی که بیش از ۲۰ واحد خالی داشته‌اند به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top