تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/05 - 13:14
کد خبر: 488964

نکات مهم در خرید کفش دانشجویی

نکات مهم در خرید کفش دانشجویی

کفش تأثیری بی‌نظیر بر زیبایی استایل هر فردی دارد. گاهی انتخاب یک کفش مناسب می‌تواند به کلی استایل ما را تغییر داده و چندین برابر آن را بهتر کند. انتخاب یک کفش زیبا و مناسب در بین قشر جوان جامعه بخصوص دانشجویان از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه ما این جمله معروف را بارها شنیده‌ایم که پا قلب دوم انسان است. جالب است بدانید که حتی از لحاظ علمی نیز عصب‌هایی که در پا وجود دارند، می‌توانند مستقیماً بر اندام‌های داخلی بدن تأثیر بگذارند. از طرف دیگر درصورتی‌که پا موقعیت مناسبی روی زمین نداشته باشد یا از کفش‌های نامناسبی استفاده شود، آسیب‌هایی جدی در درازمدت به زانو و ستون فقرات وارد خواهد شد. همه این موارد در کنار هم نشان‌دهنده این موضوع است که داشتن یک کفش راحتی زنانه و مردانه تا چه اندازه اهمیت دارد.

البته این تمام ماجرا نیست. کفش تأثیری بی‌نظیر بر زیبایی استایل هر فردی دارد. گاهی انتخاب یک کفش مناسب می‌تواند به کلی استایل ما را تغییر داده و چندین برابر آن را بهتر کند. انتخاب یک کفش زیبا و مناسب در بین قشر جوان جامعه بخصوص دانشجویان از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

اهمیت خرید کفش دانشجویی مناسب

دانشجویان مدت‌زمان زیادی را در محیط دانشگاه و کلاس می‌گذرانند و در تمام این مدت حتی یک لحظه نیز بدون کفش نیستند. بنابراین اگر کفش دانشجویان از کیفیت بالایی برخوردار نباشد یا استانداردهای لازم در ساخت آن‌ها استفاده نشده باشد، باعث درد کمر، درد پا و خستگی بیشتر آن‌ها می‌شوند. به همین دلیل تعداد زیادی از دانشجویان گزینه‌هایی مانند کفش اسپرت را ترجیح می‌دهند.

از طرف دیگر دانشجویان به خاطر شرایطی که در دانشگاه‌ها حاکم است، اهمیت ویژه‌ای به استایل خود می‌دهند. با نگاهی به این قشر متوجه می‌شویم که بخش بزرگی از افراد شیک‌پوش جامعه را دانشجویان تشکیل می‌دهند. بنابراین داشتن یک کفش شیک، راحت و زیبا مانند یک بوت مردانه برای پسران یا یک بوت زنانه دخترانه برای دخترها اهمیت زیادی دارد.

کفش دانشجویی مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

نکات مهم در خرید کفش دانشجویی

برای اینکه راحت‌تر بتوانیم کفشی مناسب را برای خود انتخاب کنیم، باید ویژگی‌های مشخصی را در حین خرید در نظر داشته باشیم. زیبایی یکی از ویژگی‌های مهم یک کفش مناسب است. شکی نیست که یک کفش هرچقدر هم که خوب و استاندارد و باکیفیت باشد، اگر شکل ظاهری مناسبی نداشته باشد، انتخاب خوبی نخواهد بود. از طرف دیگر، زیبایی نیز به‌تنهایی معیاری کافی برای یک انتخاب درست و اصولی نیست. در ادامه به تعدادی از ویژگی‌های یک کفش دانشجویی مناسب اشاره می‌کنیم.

توجه به کیفیت بالای کفش

کفشی است که دوخت خوبی داشته و جنس آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. تصور کنید کفشی می‌خرید که فقط یک ماه بعد از آنکه آن را پوشیدید، دچار پارگی شود و قابل‌استفاده نباشد، قطعاً در چنین حالتی فقط پول خود را دور ریخته‌اید.

بنابراین کیفیت بالا یکی از ویژگی‌های مهم یک کفش دانشجویی خوب و استاندارد است. به همین دلیل بسیاری از دانشجوها ترجیح می‌دهند از کفش‌هایی استفاده کنند که توسط شرکت‌های معتبر ساخته شده‌اند. به عنوان مثال کفش آدیداس انتخاب همیشگی بسیاری از دانشجوها است.

تناسب کفش با آناتومی بدن

کف پا کاملاً متناسب با آناتومی بدن بوده و به‌طور طبیعی راه رفتن بر روی زمین هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نمی‌کند. بنابراین بهترین کفش از این لحاظ، محصولی است که بیشترین تطابق را با کف پای انسان داشته باشد. تنها در این حالت است که دیگر با پوشیدن آن دچار درد مچ پا و زانو نخواهید شد. این موضوع بخصوص برای آن دسته از دانشجویانی که از انحراف زانو رنج می‌برند اهمیت بالایی دارد.

انتخاب کفش با توجه به جنسیت و شخصیت

کفشی برای شما مناسب است که کاملاً با تیپ شخصیتی شما و همچنین جنسیتتان تناسب داشته باشد. به عنوان مثال نیم بوت مردانه می‌تواند جذابیت مردانگی بیشتری نسبت به دیگر کفش‌ها برای دانشجویان پسر داشته باشد. از طرف دیگر نیم بوت زنانه دخترانه انتخاب مناسبی برای تعداد زیادی از دختر خانم‌ها است.

متناسب بودن کفش با فصل

فراموش نکنید کفشی که انتخاب می‌کنید باید با فصلی که در حال حاضر در آن قرار دارید، تناسب داشته باشد. به عنوان مثال کفشی که برای فصل‌ گرم تابستان مناسب است، قطعاً برای فصل سرد و پربرف زمستان اصلاً کارایی ندارد. بنابراین در فصل زمستان پوتین مردانه برای پسران و پوتین زنانه برای خانم‌ها بهترین انتخاب است.

تناسب کفش با استایل

فرض کنید که یک دانشجوی دختر بیشتر تیپ‌های اسپرت را می‌پسندد. در چنین حالتی اگر از یک کفش پاشنه بلند زنانه استفاده کند، قطعاً باعث برهم ریختن تناسب استایل او خواهد شد. بنابراین بهتر است کفش خود را متناسب با تیپ کلی خود انتخاب کنید. اگر سبک پوشش شما اسپرت است، استفاده از کفش اسپرت زنانه و مردانه می‌تواند بهترین انتخاب برای دانشجویان باشد.

توجه به برند کفش

برند سازنده کفش از دیگر معیارهایی است که برای تعداد زیادی از افراد اهمیت دارد. شکی نیست که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از کفش‌هایی استفاده کنند که توسط برندهای معتبر جهانی در این زمینه طراحی و تولید شده‌اند. این موضوع علاوه بر زیبایی بیشتر، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که کفشی که خریداری می‌کنید، کیفیت بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال اگر محصولی مانند کفش نایک خریداری شود، قطعاً کیفیت بهتری نسبت به بیشتر کفش‌هایی که برند ناشناخته‌ای هستند، دارد.

بنددار یا بدون بند بودن کفش

این موضوع یک ویژگی کاملاً سلیقه‌ای است. درحالی‌که بعضی از دانشجویان ترجیح می‌دهند از کفش‌های بنددار مانند کفش آل استار استفاده کنند، بعضی دیگر ترجیح می‌دهند که کفشی داشته باشند که هیچ بندی نداشته باشد. در این ویژگی، هیچ ترجیحی وجود ندارد و هر دو مدل کفش از محبوبیت زیادی برخوردارند. بنابراین استفاده از هر کدام از آن‌ها، کاملاً وابسته به سلیقه شما است.

قیمت کفش دانشجویی به چه عواملی بستگی دارد؟

نکات مهم در خرید کفش دانشجویی

در کنار تمامی ویژگی‌های گفته‌شده، قطعاً مؤلفه قیمت، بیشترین اهمیت را برای اکثر دانشجویان دارد. باید بدانیم که قیمت کفش دانشجویی تحت تأثیر عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. کیفیت ساخت و نوع دوخت دو عاملی هستند که به‌راحتی قیمت این محصولات را تحت تأثیر قرار می‌دهند. نوع برند تولیدکننده کفش نیز عامل تأثیرگذار بعدی است. چرا که قیمت بعضی از برندها نسبت به بعضی دیگر می‌تواند بیشتر باشد.

جنس مواد اولیه استفاده‌شده برای ساخت کفش نیز اهمیت بالایی دارد. قطعاً به کار بردن مواد اولیه باکیفیت و مرغوب می‌تواند قیمت کفش را بالاتر ببرد. داخلی یا خارجی بودن کفش نیز عامل مهم بعدی است. شکی نیست کفش‌هایی که توسط برندهای خارجی تولید می‌شوند، به دلیل هزینه‌های جانبی، قیمت بیشتری نسبت به کفش‌های تولیدشده توسط برندهای داخلی دارند. نوسانات قیمت ارز نیز می‌تواند عامل تأثیرگذاری بر قیمت این محصولات خارجی باشد.

کفش دانشجویی را از کجا بخریم؟

فروشندگان زیادی در سراسر کشور چه از طریق اینترنت و چه به‌صورت حضوری، اقدام به فروش انواع کفش‌ها از برندهای مختلف می‌کنند. اینکه از کجا و از چه فروشنده‌ای اقدام به خرید کفش دانشجویی کنیم به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین عواملی که باید در نظر گرفت، سابقه خوب، قیمت مناسب، کیفیت عالی و تنوع محصولات ارائه‌شده توسط مجموعه‌های مختلف است.

با در نظر گرفتن چنین عواملی و بررسی سوابق مراکز مختلف در سراسر کشور، با توجه به نظر اکثر کاربران، مجموعه بزرگ فروشگاه اینترنتی کفش چرم تبریز که قبلا هم آن را معرفی کرده بودیم، یکی از تولیدکننده‌‌هایی است که توانسته چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد. این مجموعه با سال‌ها سابقه فعالیت در این زمینه، توانسته است رضایت اکثر کاربران و مشتریان خود را به دست آورد.

نیازکو به‌خوبی توانسته است که با استفاده از بهترین تکنولوژی و علم روز دنیا و با شناسایی نیاز بازار بهترین محصولات را تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. قیمت مناسب در کنار کیفیت عالی دو راز اصلی پیشرفت این مجموعه هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top