تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/05 - 21:51
کد خبر: 489013

بسیج در گفتمان‌سازی سند تحول کمک کند

بسیج در گفتمان‌سازی سند تحول کمک کند

صحرایی : امروز مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و بنیادی‌ترین نیاز کشور، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و وحدت است و البته نیاز است که این وحدت در هدف اتفاق بیفتد و نقش وحدت در هدف مهم‌تر از وحدت در روش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌ و پرورش، در نشست با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مرکز بسیج فرهنگیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: در یک‌سوی عالم عده‌ای با قاطعیت می‌گفتند که لیبرال دموکراسی بهترین الگو است و جایگزین ندارد و امروز که با چالش روبه‌رو شده‌اند جایگزینی برای آن ندارند؛ ولی در این‌سوی عالم الگویی پویا و مردم پایه شکل ‌گرفته است که از برکت‌های نظام مقدس و انقلاب اسلامی است و این الگو، مردم‌سازی دینی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد الگوی مردم‌سازی دینی، تفکر بسیجی است؛ افزود: بسیج یعنی ایثار و ازخودگذشتگی برای دیگری و بسیج یعنی جنگیدن برای صلح و الگوی بسیج برای مسلمانان و غیرمسلمانان قابلیت اجرا دارد.

صحرایی ادامه داد: امروز مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و بنیادی‌ترین نیاز کشور، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و وحدت است و البته نیاز است که این وحدت در هدف اتفاق بیفتد و نقش وحدت در هدف مهم‌تر از وحدت در روش است.

وزیر آموزش ‌و پرورش بیان کرد: وحدت در هدف نباید تحت‌الشعاع اختلاف‌های جریانی و روشی قرار بگیرد و هر کس بر تفرقه بکوشد آگاهانه یا ناآگاهانه به کشور خیانت کرده است و افزود: من به‌عنوان خادم تعلیم ‌و تربیت کشور معتقدم کلیدی‌ترین نیاز تعلیم‌ و تربیت کشور همدلی، همراهی، انسجام درونی و درهم ‌تنیده شدن همه اجزای اجرایی کشور است و اگر نظام تعلیم‌ و تربیت به یک کل یکپارچه تبدیل شود به آن قدرتی می‌بخشد که هرگز فنا شدنی نیست.

صحرایی ضمن اشاره بر ده‌ها مأموریت نظام تعلیم ‌و تربیت خاطرنشان کرد: تمرکز وحدت در مأموریت هم بسیار مهم است و یکی از رهایی‌های قطعی نظام تعلیم ‌و تربیت رهایی از تکثر استراتژی و کثرت مأموریت است و اگر توان را بر یک نقطه متمرکز کنید نتیجه بهتری می‌گیرید و صرف توان روی نقاط بی‌شمار، دستاورد را کوچک می‌کند.

وی ادامه داد: در موضوع وحدت معتقدیم باید به دو نکته توجه اساسی شود. نکته اول: سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش است که باید در گفتمان آن بکوشیم و نقش بسیج در اینجا حائز اهمیت است که در ترویج گفتمان‌سازی سند تلاش کند چرا که یکی از مراحل تحول گفتمان‌سازی است.

وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در ابتدا وظیفه نهادینه‌سازی سند و سپس اجرای آن را بر عهده دارد، تصریح کرد: در اجرای سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها تکلیف دارند و مطابق بند دال بخش ۲ فصل ۸ سند تحول بنیادین، وزیر آموزش و پرورش موظف است میزان مشارکت دستگاه‌ها در اجرای سند تحول را گزارش کند.

صحرایی نکته اساسی دوم در وحدت را موضوع معلم دانست و گفت: تربیت‌معلم در صدر فعالیت‌ها قرار دارد و در کنار تربیت‌معلم اصلاح نظام جذب معلم است که پایه‌گذاری اقدام‌های آن در سیاست‌های دولت سیزدهم انجام شده است و از اقدامات دانشگاه فرهنگیان در این زمینه تشکر کرد.

وی عنوان کرد: نقدی که به ما وارد است و اشکالی که داریم ناشی از قوی نبودن بعد رسانه‌ای ماست و تحرک‌مان در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی کافی نیست. رسانه‌ای وجود دارد که به دنبال برجسته‌ کردن حاشیه‌هاست و مدیران کلان آموزش ‌و پرورش را با دروغ‌پردازی به حاشیه مشغول می‌کند. مانند دروغ بزرگ تفکیک جنسیتی در کتاب ‌درسی که تحول برنامه درسی را به تفکیک جنسیتی در کتاب ‌درسی تعبیر کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنانش گفت: وظیفه رسانه ما این است که در مقابل این حاشیه‌سازی‌ها، شفاف‌سازی کند و قله‌هایی که به آن دست ‌یافته‌ایم را برجسته کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top