تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/05 - 22:16
کد خبر: 489021

اردوغان خطاب به رئیسی: جهان اسلام باید برابر اسرائیل موضع مشترک بگیرد

اردوغان خطاب به رئیسی: جهان اسلام باید برابر اسرائیل موضع مشترک بگیرد

رسانه‌های ترکیه یکشنبه شب از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات غزه ، نحوه کمک‌رسانی و تلاش برای برقراری آتش بس دائمی خبر دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: رسانه‌های ترکیه یکشنبه شب از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات غزه ، نحوه کمک‌رسانی و تلاش برای برقراری آتش بس دائمی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب ردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود از اتخاذ موضع مشترک جهان اسلام برابر جنایات (رژیم) اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین خبر داد.

بر اساس این گزارش، مخالفت با رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان در هفته‌های گذشته با افزایش شدیدی همراه بوده است و در بسیاری از کشورها علیه جنایت‌های وحشتناک این رژیم در نوار غزه تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار شد و بسیاری از مقام‌های سیاسی جهان علیه تل آویو موضع گرفتند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«در این تماس تلفنی حملات غیرقانونی اسرائیل به غزه، کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها و اقدامات احتمالی برای آتش بس دائمی در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

رئیس‌جمهور ایران امروز در جلسه هیات با بیان اینکه جنبش مقاومت حماس پس از ۴۵ روز جنایتگری، بمباران و حملات بی امان صهیونیست‌ها، امروز با دراختیار گرفتن مدیریت صحنه و ابتکار عمل، صهیونیست‌ها را مجبور به پذیرش آتش‌بس و شروط خود کرده افزود: ‌«بی‌تردید پیروزی نهایی ملت فلسطین با غلبه بر اشغالگران و نابودی رژیم صهیونیستی بزودی رقم خواهد خورد.»

پیشتر نیز رئیس جمهور ترکیه بر لزوم بازسازی نوار غزه و شکستن محاصره این باریکه تاکید کرده بود. اردوغان در یک نشست خبری گفت:«جهان اسلام نباید در برابر اشغالگری سکوت کند، زیرا سقوط غزه به معنای وارد آمدن آسیب عمیق به وحدت جهان اسلام است.»

وی در این‌باره توضیح داد:«جهان اسلام باید برای تداوم عزم نشان‌داده شده در اجلاس سران در ریاض و اجرای تصمیمات خود متحد شود و با روحیه همبستگی حرکت کند.»

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه گذشته به وقت محلی (سوم آذر) وارد مرحله اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون سه مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

اگرچه رژیم اسرائیل تا حدودی محاصره کامل غزه را برداشته، اما فقط بخش جزیی از کمک‌های شدیدا مورد نیازوارد شده است. نیروهای اسرائیلی بعد از اعلام آتش‌بس به ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی که در زمان جنگ به جنوب غزه پناه برده بودند، نه اجازه رفتن به خانه‌هایشان را می‌دهد و نه اجازه می‌دهد در زیر آوارها به دنبال اعضای مفقود‌شده خانواده‌هایشان باشند؛ خانه‌هایی که اکثر آن‌ها در جریان جنگ در شمال یا مرکز نوار غزه یا به طور کامل یا به طور جزئی ویران شده‌اند.

شهردار غزه همچنین نسبت به شیوع انواع بیماری‌ها و وبا در غزه هشدار داد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا آب و غذا و به خصوص سوخت به غزه برسانند. او از اینکه نهادهای بین المللی در غزه حضور ندارند انتقاد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top