تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/06 - 08:46
کد خبر: 489042

یکی از مهمترین برندهای صنعتی اسرائیل هک شد

یکی از مهمترین برندهای صنعتی اسرائیل هک شد

اداره آب شهری آلیکوییپا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اعلام کرد یکی از تأسیسات تقویت فشار آب این شهر مورد حمله هکری قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متیو موتس رئیس هیئت مدیره اداره آب شهری آلیکوییپا در ایالت پنسیلوانیا تایید کرد که یک گروه شبه نظامی سایبری که وی مدعی شد مورد حمایت دولت ایران است با نام سایبر اونجرز (انتقام‌جویان سایبری)، کنترل یکی از ایستگاه‌های تقویت فشار آب این شهر را در دست گرفته بودند.

وی افزود: این ایستگاه آبی در خارج شهر واقع شده و فشار آب برای مناطق راکون و پاتر را تنظیم می‌کند.

موتس در ادامه بیان داشته علاوه بر اختلال در زیرساخت های پمپاژ آب شبکه های کامپیوتری و دوربین های نظارتی نیز مورد حمله قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، این شبکه هکری بین‌المللی پیچیده، که هدف از آن حمله به سخت افزارهای زیرساختی حیاتی ساخته شده به وسیله شرکت‌های اسرائیلی است، پمپ خط تامین آب آشامیدنی از این ایستگاه آبی برای مناطق راکون و پاتر را از کار انداخته است.

این مقام با اشاره به اینکه به محض روی دادن این حمله هکری زنگ‌های هشدار به صدا درآمد، خاطرنشان کرد در حال حاضر هیچ خطری جریان آب آشامیدنی و آب لوله کشی این شهر را تهدید نمی‌کند.

وی تصریح کرد دستگاهی که هک شده توسط شرکتی به نام یونیترونیکس ساخته شده است که اخیراً در بازار سهام تل آویو معامله شده است. در حال حاضر این سیستم از کار افتاده است.

یونیترونیکس: شرکت اسرائیلی که در زمینه سیستم اتوماسیون کنترل صنعتی در بخش‌های مختلفی همچون تصفیه آب و فاصلاب، تولید انرژی(نیروگاه برق، پتروشیمی، پالایشگاه) کشاورزی و ... فعالیت می‌کند.

باتوجه به راهکارهای امنیت سایبر ارائه شده توسط این شرکت تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آن در بیش از ۵۵ کشور جهان با ۱۶۰ نمایندگی فعال عرضه می شود.

سهام این شرکت از سال ۱۹۹۹ در بورس های تل آویو و اروپا بصورت عمومی عرضه شده است. از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تجهیزات کنترل صنعتی این شرکت برنده جوایز مختلف بین‌المللی نیز شده است.

پس از این حمله هکری، پیامی تهدیدآمیز بر روی صفحه نمایشگر کنترل سیستم با این مضمون به نمایش درآمد: «شما هک شده‌اید. مرگ بر اسرائیل. تمام تجهیزات ساخته شده توسط اسرائیل، هدف قانونی انتقام‌جویان سایبری است.»

انتقام جویان سایبری در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس، مسئولیت حملات متعدد به زیرساخت های مختلف رژیم صهیونیستی از جمله حمله به ۱۰ ایستگاه تصفیه آب تنها طی یک ماه گذشته را بر عهده گرفته است.

این گروه هکری ابتدا در پانزدهم سپتامبر کانالی را در تلگرام راه اندازی کرد اما این گروه که با نام سایبر اونجرز شناخته می‌شود، دستکم از سال ۲۰۲۰ فعالیت داشته است.

بررسی رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد سایبر اونجرز، از فلسطین حمایت می‌کند و متعهد به جنگ علیه اسرائیل و تمام کسانی است از این رژیم حمایت می‌کنند.

براساس این گزارش، کارکنان اداره آب آلیکوییپا تجهیزات آسیب دیده را غیرفعال کرده و در حال حاضر در حال کار بر روی روش‌های حفظ فشار آب برای مناطق هدف هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top