تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/06 - 16:23
کد خبر: 489112

مقدم‌فر: باید آپارتاید رژیم صهیونیستی را به همه دنیا نشان داد

مقدم‌فر: باید آپارتاید رژیم صهیونیستی را به همه دنیا نشان داد

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران یکی از موضوعات مهم در زمینه روشنگری درباره رژیم صهیونیستی را پرداختن به صفت نژادپرستانه و آپارتاید آن عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا مقدم فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران، در همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه، روایت ها واقعیت ها که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، گفت: بسیاری از رسانه‌های بزرگ غربی و سهام‌ بزرگ این رسانه‌ها که در دست غربی‌ها و آمریکایی‌هاست، در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد.

وی افزود: این رسانه‌های بزرگ و شناخته شده غرب در تکنیک و تاکتیک‌ها یک حرف داشتند و آن این بود که روایت‌ها می‌توانند بر واقعیت ها و حقایق غلبه کنند. یعنی سفید را سیاه و سیاه را سفید جلوه دهند و از این طریق افکار عمومی را مدیریت می‌کنند. این همان جنگ شناختی و مدیریت ادراک است که در سال‌های اخیر خصوصاً با آن درگیر بودیم. در این موضوع، مسئله روایت بسیار مهم است و آن‌ها هم تلاش می‌کنند تا آنچه می‌خواهند را بازنمایی کنند و همیشه سوال بزرگ این بود که آیا در بیان روایت‌ها، واقعیات اهمیت‌ دارد یا نه؟

مقدم‌فر با بیان اینکه برساخت روایت‌ها همیشه به عنوان یک تکنیک در دست غرب و صهیونیست‌ها بود، افزود: طوفان الاقصی نشان داد واقعیت‌ها بر ساخت روایت‌ها اولویت دارد.

مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: هم در میدان رزم و هم در جنگ روایت‌ها، ما با یک نبرد نامتقارن روبرو هستیم و برابری وجود ندارد. در طرف مقابل (رژیم صهیونیستی) مانند تجهیزات نظامی، تا دندان مسلح است و همه فناوری‌های روز خصوصاً در حوزه نظامی را دارند ولی با این حال شکستشان نمایان است. در جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه نیز این عدم تقارن دیده می‌شود.

مقدم‌فر با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر روایت‌های میدان نبرد، گفت: آنها همه سعی خود را کردند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند ولی نتوانستند.

وی یکی از دلایل این ناتوانی را اینطور عنوان کرد که جبهه طرف مقابل این ظالم‌ها، جبهه حق و عدل بود که سعی کرد تا حقایق را بگوید و عدالت مهمترین حسن و قبح فطری انسان است.

مشاور فرمانده سپاه با اشاره به عملکرد ظالمانه صهیونیست‌ها در کشتار زنان و کودکان، غصب و ویرانی خانه‌های فلسطینی‌ها و انجام بالاترین درجات خشونت، گفت: ما همه این موارد را در جبهه مقابل دیدیم در حالی که آنچه در برابر آنها صف آرایی کرد، جبهه عدل بود و در کنار آن نیز سنت‌های الهی قرار دارد که قابل تبدیل نیستند. سنت الهی این است که حق و واقعیت باید آشکار شود حتی اگر نامتقارن باشد.

مقدم‌فر با بیان اینکه تاثیرات در جنگ روایت ها کوتاه مدت است، تصریح کرد: در جنگ روانی،‌ دروغ می گویند، شایعه درست می کنند و بزرگنمایی و کوچک نمایی صورت می گیرد ولی دروغ بعد از مدتی حتماً مشخص می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ساخت روایت‌های دروغین از میدان نبرد، اظهار داشت: در همان اولین روزهای نبرد طوفان الاقصی دشمن یک بار دروغ بزرگ سر بریدن کودکان اسرائیلی را توسط یک خبرنگار و یک رسانه برای اولین بار مطرح و سعی کرد با تکیه بر آن، حماس را در دنیا به داعش تشبیه کند اما اصلاً‌ موفق نشدند و ورق در کوتاه‌ترین زمان برگشت و خودشان گفتند که خبرشان اشتباه بود.

این کارشناس سیاسی و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت بزرگ خبرنگاران جبهه حق در نبرد طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این خبرنگاران در عده و عُده و تجهیزات، توان کمتری داشتند اما موفق بودند و دیدیم که نزدیک به 60 شهید خبرنگار تقدیم شد و این یعنی آنها کسانی بودند که حاضر شدند جانشان را برای جبهه حق فدا کنند و این فدا کردن جان برای روشن کردن واقعیت و حقیقت بود.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با آقای هنیه این بود که شما و مردم فلسطین استقامت کردید پس طبق سنت الهی پیروز خواهید بود.

مقدم‌فر یکی از موضوعات مهم در زمینه روشنگری درباره رژیم صهیونیستی را پرداختن به صفت نژادپرستانه و آپارتاید آن عنوان کرد که در بیان رهبر معظم انقلاب هم وجود داشت.

وی ادامه داد: مسئله آپارتاید موضوعی است که در دنیا یک فهم و ادبیات مشترک درباره‌اش وجود دارد و همه آن را پدیده‌ای قبیح می‌دانند و این آپارتاید رژیم صهیونیستی با آپارتاید آفریقای جنوبی در گذشته هم متفاوت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در گذشته، در آفریقای جنوبی مسئله سیاه و سفید مطرح بود ولی در اینجا، صهیونیست‌ها هر قوم و نژاد و طایفه و زبانی غیر از خودشان را در حد حیوان می‌دانند و معتقدند فقط خودشان قوم برتر هستند.

مقدم‌فر گفت: تئودور هرتسل که پدر صهیونیستهاست، اصلاً مذهبی نبود و اینها هم نژادپرستی شان اصلاً‌ بر مبنای دین و مذهب نیست و برای همین است که بسیاری از یهودیان دنیا و علمای آنها، با صهیونیسم مخالف هستند.

وی تاکید کرد: امروز به واسطه اقدامات خبرنگاران و فعالان حاضر در جبهه حق، چهره اصلی این رژیم و از آن مهمتر، حامیانش برای دنیا مشخص شده شده است. سال‌ها پیش امام خمینی(ره) در این باره روشنگری کرد ولی الان دیگر همه ماهیت اسرائیل و حامیانش را می‌دانند و چهره واقعی لبیرال دموکراسی که با یک روکش زیبا از خودش یک چهره قابل قبول ساخته بود، نمایان شده و همه آن دست چدنی که زیر مخمل پنهان شده بود را دیده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top