تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/06 - 21:26
کد خبر: 489146

خزعلی: اگر مقاومت و ایستادگی زنان غزه نبود پیروزی‌ها به‌دست نمی‌آمد

خزعلی: اگر مقاومت و ایستادگی زنان غزه نبود پیروزی‌ها به‌دست نمی‌آمد

افتتاحیه همایش طوفان الاقصی و غزه، روایت‌ها واقعیت‌ها در دانشگاه تهران مرکز برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: افتتاحیه همایش طوفان الاقصی و غزه، روایت‌ها واقعیت‌ها در دانشگاه تهران مرکز برگزار شد.

انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست‌جمهوری در این همایش، گفت: اگر به تاریخچه غزه و فلسطین توجه کنیم، خواهیم دید که در یک جنگ شش روزه‌، کشورهای عربی مقابل ظلم تسلیم شدند و اکنون تنها گروهی که می‌خواهد از عزتش دفاع کند، خداوند نصرتی را برایشان رقم زده است.

وی افزود: از جایی که فکر نمی‌کردند، خداوند رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد و برخلاف ادعاهای شکست مقاومت، بعد از ۵۰ روز تسلیم شدند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تأکید کرد: این‌ها بیانگر قدرت ایمان بر کفر، خون بر شمشیر و تن بر تانک است. زمانی محور مقاومت با دست خالی و زمانی با سنگ و موشک در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کرد، نتیجه این توکل و ایستادگی در زمان آزادی زن فلسطینی، قابل مشاهده است که با وجود تهدیدهای رژیم صهیونیستی، شعار مقاومت را سر داد.

خزعلی افزود: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی تحت سلطه استکبار در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند و با وجود ادعاهای حقوق بشری در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان، هیچ موضع‌گیری نداشتند.

وی تصریح کرد: اگر ایستادگی، ایمان و مقاومت زنان غزه نبود، این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: جوانان و رزمندگان مقاومت اگر از صبر و مقاومت زنان پشت جبهه مطمئن نبودند، این‌گونه با اطمینان خاطر عملیات نمی‌کردند، لذا مقاومتی که زنان در غزه و در میدان‌های دیگر رقم زدند، زمینه‌ساز این پیروزی شد.

خزعلی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این ایستادگی مقدمه‌ای برای راحتی مردمان مظلوم جهان از شر ظالمان باشد.

همچنین اکبر نصراللهی دبیر همایش طوفان الأقصی و غزه و رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در این همایش با اشاره به رویکردها و راهبردهای رسانه‌ها در پوشش وقایع ایجاد شده در غزه، گفت: صهیونیست‌ها بعد از حدود 50 روز حملات گسترده به نوار غزه نتوانستند به اهداف خود یعنی پیروزی بر حماس و آزادی گروگان‌ها برسند.

وی افزود: صهیونیست‌ها از تاکتیک‌هایی همچون جعل، دروغ، شایعه و... استفاده کرده و ما شاهد بودیم که رسانه‌های غربی و منتسب به آن‌ها نیز در راستای همین تاکتیک‌ها حرکت کرده‌اند.

 دبیر همایش طوفان الأقصی و غزه با اشاره به تاکتیک دروغِ راست به عنوان یکی از اقدامات صهیونیست‌ها و رسانه‌های آن‌ها، عنوان کرد: رسانه‌های غربی تنها بخشی از واقعیت‌ها را نشان می‌دادند، اما بخش دیگر را با دروغ‌های خودشان تکامل می‌بخشیدند.

نصراللهی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها روایت طوفان الأقصی را با تاکتیک دروغِ راست جلوه دادند، تصریح کرد: اسرائیلی‌ها به دنبال آن بودند که به مخاطبان بگویند که چرا حماس اقدام به این عملیات کرده است، در صورتیکه آن‌ها همه حقیقت را نشان ندادند.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اهداف رسانه‌های مقاومت، گفت: اهداف این رسانه‌ها باید نشان دادن حس پیروزی و بالا بردن امید در بین مردم بوده و نیز باید معجزه هفت اکتبر و عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الأقصی در بین مردم احساس شود.

طوفان الاقصی مردم دنیا را نسبت به جنایات صهیونیست‌ها آگاه کرد

همچنین سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین نیز، گفت: حماسه طوفان الاقصی شتاب جدیدی به جهانیان داد، زیرا کسی فکر نمی‌کرد گروه محدودی به نام حماس، اقدام به چنین عملیات موفقیت‌آمیزی کند.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الأقصی صهیونیست‌ها را در مسیر فروپاشی قرار داد، افزود: سران آمریکایی و اروپایی تلاش فراوانی برای صهیونیست‌ها انجام دادند، اما می‌بینیم که هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه صهیونیست‌ها قومی نژادپرست و خودبرتر بوده و کشتار دیگران را مباح می‌دادند، اظهار کرد: تلاش‌های فراوان اسرائیلی‌ها در یافتن گروگان‌هایشان از بین رفته و به طور کامل شکست خورد و ما دیدیم که به تبادل اسرا روی آوردند.

ابطحی در ادامه تأکید کرد: عملیات طوفان الأقصی توانست با یک معجزه، مردم را نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها آگاه کند و ما امروز در جهان شاهد تظاهرات‌های ضدصهیونیستی هستیم.

وی با اشاره ناتوانی غرب در برابر مردم و تظاهرات‌ها، عنوان کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها زمانیکه دید توان ایستادگی در برابر مردم را ندارند، بنابراین مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در پایان، گفت: امروز حماس صدها بار قوی‌تر از گذشته است، به‌گونه‌ای که هنگام تبادل اسرا به صهیونیست‌ها اعلام شروط کرده و آن‌ها را مجبور به اجرا می‌کند.

صهیونیست‌ها به نقطه باخت رسیده‌اند

همچنین در ادامه این همایش، فرشته روح‌افزا استاد دانشگاه و فعال سیاسی، گفت: در دنیا با نگاهی سنجیده به صهیونیست و با نگاهی به قدرت آن‌ها در جامعه جهانی می‌شود به بازندگی آن‌ها پی برد.

وی با بیان اینکه آن‌ها در بحران‌ها برای خودشان نیز انسان‌های خوبی نبودند، افزود: بحران نظام خانواده و تشکیل خانواده موضوعی است که خودشان نیز درگیر آن بوده‌اند.

روح‌افزا تصریح کرد: آن‌ها با تمام برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های خود، اکنون به این نقطه رسیده‌اند که دست به جنایت کشتار کودکان و انسان‌های بی‌گناه بزنند.

استاد دانشگاه و فعال سیاسی ادامه داد: منطق و عقل به ما نشان می‌دهد که حقیقتا صهیونیست به نقطه باخت رسیده است، اما دلیل مستثنی بودن اسرائیل با وجود این همه جنایات چیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top