تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/07 - 10:42
کد خبر: 489191

بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد

بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع بیتا فرهی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان از مقابل درب خانه سینما در حال برگزاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم تشییع بیتا فرهی بازیگر سینمای ایران از مقابل درب ساختمان شماره 2 خانه سینما در حال برگزاری است، بارش باران فضای این مراسم را متفاوت کرده است.

لیلا حاتمی،‌ کوروش سلیمانی،‌ داریوش فرهنگ، سهیلا رضوی، عزیز ساعتی، شهره سلطانی، منوچهر شاهسواری، اندیشه فولادوند، فرخ نعمتی، لاله اسکندری، آزیتا موگویی، شایسته ایرانی، سام قریبیان، همایون ارشادی، بهاره افشاری، ستاره اسکندری،‌ لاله اسکندری و علی دهکردی(مدیرعامل خانه سینما) در این مراسم حضور داشتند.

اجرای این مراسم را ستاره اسکندری برعهده داشته و کوروش سلیمانی به‌عنوان اولین نفر بیانیه انجمن بازیگران را در این مراسم قرائت کرد. داریوش فرهنگ هم نفر بعدی بود که پشت تریبون مراسم تشییع بیتا فرهی رفت.

لیلا حاتمی به‌عنوان نفر بعدی پشت تریبون رفت و گفت: «درگذشت بیتا فرهی را به خانواده سینما و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم، من شانس همکاری و دوستی با ایشان را داشتم. نمی‌دانم چطور اما با او صمیمی بودم، من به بیتا «تو» می‌گفتن،‌ خانم فرهی مثل هنرپیشه‌ها نبود،‌ نه داخل فیلم و نه بیرون فیلم‌فخانم فرهی یک زن بود.»

وی ادامه داد: «فکر کردن به او و حالتش‌هایش اشک من را در می‌آورد و من را به یاد وضعیت انسانی خودمان می‌اندازد وقتی واقعا انسان هستیم و حواسمان به چیز دیگری نیست.»

سپس علی دهکردی مدیرعامل جدید خانه سینما پشت تریبون رفت و گفت: «واقعا آیا ستاره را می‌شود از دل آسمان به زمین آورد و به خاک سپرد، نمی‌شود چراکه ستاره همیشه ستاره است و جایش در آسمان. بانوی ما بیتا فرهی ستاره بی‌بدیلی که در آسمان بود و در آسمان هست حتی اگر جسمش را به خاک بسپاریم.»

وی ادامه داد: «متاسفم و تسلیت عرض می‌کنم از طرف خودم و از طرف تمام افرادی که در سینما زحمت می‌کشند،‌ از راننده و مسئول خدمات تا بالاترین عوامل پروژه‌ها،‌ پیکر نحیف سینمای ما تاب از دست دادن این همه از ستاره‌هایش را ندارد، برای ما دردناک است که هنوز با پیکر بیتا فرهی خداحافظی نکرده بودیم که در غم از دست دادن پروانه معصومی نشستیم،‌ ستاره‌ای که از اعضا مهم تاریخ سینمای ایران بود.»

دهکردی در پایان گفت: «از طرف خودم و از طرف تمام جامعه اصناف سینمای ایران و همه بزرگان و چهره‌های درخشان فرهنگ و هنر که به احترام بانو بیتا فرهی تشریف آوردند تشکر می‌کنم.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top